Gå til innhold

Kjøp av vannkjøling - god ytelse, lite støy! Rundt 2000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du vil tjene best på å lage hull i bunnen.

Pga viftene på radiatoren vil jobbe hardere når de må dra luften lengere slik at vil nok komme medre "kald" luft direkte uten fra. Hvis du skal få like mye luft uten fra må du ha en vifte i front som flytter like mye luft som de tre viftene på radiatoren gjør til sammen.

Det gjør også at hvis ikke du har en så kraftig i front vil du får undertrykk i kabinettet og luft vil sive inn alle plasser den kan for å erstatte den luften som blir presset ut av kabinettet av viftene. Dette vil gjøre at du får mer støv i kabinettet. Du vil få vil få det vanskligere å styre luftstrømmen dit du vil ha den osv.

Slik at jeg tror at du vil tjene best med å ha hull i bunn.

Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt å handle cirka det samme som deg, snylter derfor litt på tråden din :):

post-110767-1201867450_thumb.jpg

Er D-Tek sin gfx bedre enn Swiftech sin MCW60? Og passer den på de siste HD3870 skjermkort? (Antar det men..)

 

Har for øvrig tenkt å kjøpe Nochtua 1200 omdr vifter, Swiftech chipsettkjølere(out of stock) og MX2 "goo" i Norge.

 

Noen som har noen innvendinger for øvrig på opsettet?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Med en såpass kraftig pumpe, så skader det vel kanskje ikke med den GPU-blokka? I tillegg blir vel gjerne gpu-blokka siste stans i loopen før tanktn og pumpa (slik skal jeg ha det).

 

Vi kom vel også frem til at vi kunne like godt spare $10 på å kjøpe MCP655-B i steden for den med rpm-variasjon.

Lenke til kommentar
Ok, er vel gjerne på 3 B-versjonen er innstilit da? The Ghost sa i alle fall at hans B-versjon var lydløs(?).

Den går nok på maks (4800 RPM?), og man har jo forskjellig definisjon på hva som er lydløst. Min ble lydløs da den fikk samme resonans frekvens(?) som HDDen som ligger 1 cm unna.. :p

At den går på maks (4800rpm) synes jeg høres helt rart ut. Isåfall kan den umulig være "lydløs" som The Ghost sa sin var..? Finner ingenting på google heller :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ok, er vel gjerne på 3 B-versjonen er innstilit da? The Ghost sa i alle fall at hans B-versjon var lydløs(?).

Den går nok på maks (4800 RPM?), og man har jo forskjellig definisjon på hva som er lydløst. Min ble lydløs da den fikk samme resonans frekvens(?) som HDDen som ligger 1 cm unna.. :p

At den går på maks (4800rpm) synes jeg høres helt rart ut. Isåfall kan den umulig være "lydløs" som The Ghost sa sin var..?

Nå er vel hørselen hans mest sannsynlig nedsatt etter diverse runs med en SS her og der? :p

Lenke til kommentar

Jo fortere pumpa går jo mer effekt produserer den og jo mer varme avgir den ....

 

Så du som kun har en CPU blokk og ikke hele systemet under vann vil nok komme unna best med alternativ 3 ....

 

Jeg eks. med 2xMCW60, 2xMCW30, Apogee GT, ekstra lange slanger og 2stk radiatorer vil nok få best temp på 5 da systemet mitt er mer flow hemende enn ditt, skal også kjøre 2tk pumper for å være sikra ;)

Lenke til kommentar
Jo fortere pumpa går jo mer effekt produserer den og jo mer varme avgir den ....

 

Så du som kun har en CPU blokk og ikke hele systemet under vann vil nok komme unna best med alternativ 3 ....

 

Jeg eks. med 2xMCW60, 2xMCW30, Apogee GT, ekstra lange slanger og 2stk radiatorer vil nok få best temp på 5 da systemet mitt er mer flow hemende enn ditt, skal også kjøre 2tk pumper for å være sikra ;)

Jaja :wee:, håper på og få pressa inn en loop til her, for og kjøle Mosfet, NB og SB alene :p

Lenke til kommentar
Ha-ha. Nei seriøst dette må jeg finne ut. Jeg har ikke lyst å spare $10 på en versjon som i mine ører bråker. (Om den gjør det).

Det er snakk om 50-60 kr :blink:

Ja, akkurat! Så derfor tar jeg en liten "helomvending" og kjøper den dyreste versjonen :)

 

Takker for tipset folkens! Sparte meg nok for en liten ergelse der.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Da var det bestilt. Til slutt ble mitt oppsett slik:

 

1* Swiftech Apogee GTX

1* Swiftech MCW30 Chipset

1* Swiftech MCW60-R, m/ramsinks

1* Swiftech MCP655 12v DC

1* Swiftech MCRES-MICRO

1* Swiftech MCR320-QP Quie radiator

7 fot Tygon R3603 1/2in. ID

10* Black Nylon Elbow 1/2 to 1/2

20* Breeze hose clamps

3* Scythe SFF21F 63 CFM Silent fan

1* Arctic Cooling MX-2

Subtotal 118

Shipping 53.00

Total 173

 

Valgte Swiftec GTX fordi han hadde satt opp prisen på D-tek cpu blokka. Hvis det blir problmer med korrosjon, bytter jeg topplokket til all copper tingen(den var så j****, dyr så jeg gadd ikke bestille den nå), da skal vel det problemet være løst. Valgte èn chipset kjøler fordi jeg har nochtua nh6 ellerhva den heter på sb nå, det holder. Tilsammen 2535 NOK. *GLEDE SEG TIL NESTE UKE*

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...