Gå til innhold

Dell UltraSharp 3008WFP


Anbefalte innlegg

Blir den ikke litt for stor å spille på da?

Greit nok med strategi spill, men ser ikke for meg raske fps spill. Blir litt uvel jeg når jeg sitter 1,5 meter unna min 46" og spiller ps3... Liker da å komme litt unna, og hvor viktig det er med oppløsning når man må litt lenger unna kan diskuteres :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei da

Det blir en vanesak.

Har ikke problem jeg spill på min 30" her.

Enste STor minus med å på denne skjermen er at oppløsing (2560*1600) kan krever litt sprek hardware i nyerer spill.Sitt på avstand og prøv les en siden... si vg.no kan være anstrenge hehe :p

Lenke til kommentar
Blir den ikke litt for stor å spille på da?

Det tar en stund å vende seg til etter man har fått den på skrivebordet. Sitter inne med en wow følelse lenge :cool:

Nei den er garantert ikke for stor å spille på! Eneste negative er at du må ha veldig kraftig skjermkort for å spille i native oppløsning. i alle fall nye spill. Half Life 2 og spill basert på det funker supert i 2560x1600 med 4X AA og fin fps. Men å spille Crysis i 2560x1600 med mitt enkle 8800GTX kort går ikke så bra....

 

Dessuten er det digg med så stort skrivebord i Windows på en 30 tommer LCD :cool:

Lenke til kommentar
Blir den ikke litt for stor å spille på da?

Greit nok med strategi spill, men ser ikke for meg raske fps spill. Blir litt uvel jeg når jeg sitter 1,5 meter unna min 46" og spiller ps3... Liker da å komme litt unna, og hvor viktig det er med oppløsning når man må litt lenger unna kan diskuteres :)

Kan egentlig ikke sammenlignes, men man har både for nvidia og ati muligheten til å sette opp 1:1 pixel-skalering, slik at om man velger å spille et spill i f.eks. 1680x1050 (20-22") vil du kun få en rute midt på skjermen og resten rundt fylles ut med sort. Litt småtrist kanskje, men det er dette med synsfelt og slikt. Visse gamere sverger til skjermer ikke større enn 22".

 

Nei den er garantert ikke for stor å spille på! Eneste negative er at du må ha veldig kraftig skjermkort for å spille i native oppløsning. i alle fall nye spill. Half Life 2 og spill basert på det funker supert i 2560x1600 med 4X AA og fin fps. Men å spille Crysis i 2560x1600 med mitt enkle 8800GTX kort går ikke så bra....

Det går med medium / low innstillinger. På den annen side er ikke Crysis så morsomt. Er fremdeles 1 magasin pr fiende uansett oppløsning og kvalitet :p Men du klarer som nevnt fint alle spill basert på Source-motoren på high og med 4x AA med 8800GTX eller bedre.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Nå har jeg lest artikkelen tre ganger uten å finne prisen... Burde den ikke vært oppgitt i spesifikasjonene, når den er med i vurderingen/konklusjonen? (Ja, jeg vet at jeg bare kan se hos Dell, men det er ikke poenget her).

 

Ellers synes jeg denne artikkelen er fin. Flott skjerm og hurra til Dell!

148164.jpeg

Lenke til kommentar

Holy-IPS-Batman! Dette er ganske klart min neste skjerm. Jeg har mast om HP 30LP65 siden oktober som ble utsatt pga jul og så ble jeg tipset av enden til å vente på denne testen som jeg også har gjort.

 

Men jeg syntes å huske at du mente dette var en VA-basert skjerm som ikke fristet for mye, men IPS, 4x digital, SVGA ( Playstation 1 anyone :) ) og PiP ( som det forresten hadde vært greit å fått bilde av ) gjør dette til en skjerm som glatt overgår skjermen fra HP selv om den koster 5000,- mer.

 

Eneste problemet er at jeg ikke har skjermkort med dual-link DVI og må samtidig kjøpe nytt skjermkort.. ( og hovedkort, CPU, RAM, kabinett og PSU til skjermkortet ) :)

Lenke til kommentar
Personlig ønsker jeg meg en 26-27" med 1920*1200 som har null etterslep og bra kvalitet hele veien. 30" blir for stor på skrivebordet.

Tja smaken er som baken, men for stor er ikke en 30 tommer. Du må ha nok plass, og sette den lenger unna enn en mindre skjerm, men ellers funker det supert. 2560x1600 oppløsning i Windows er bare helt rått! Det må sees for å forståes! Jeg angrer i alle fall ikke her.

 

Til spilling så lønner det seg med en 1920x1200 skjerm ja i 24-27 tommer størrelsen. Holder jo i massevis med en 24" egentlig, men oss entusiaster kjøper jo gjerne mer enn vi trenger! :p

Lenke til kommentar
Jeg har allerede 24'en helt bakerst på skrivebordet. Men jeg ser helt klart arbeidsflate nytten med en 30".

 

Og slår man av screenscaling så kan man jo kjøre mindre spilloppløsninger på en 30" også.

Ja, men da får man etterhvert både "lego pixel" og "for stort sysnsfelt" syndromene. Tro meg du er bedre tjent med en sysnflate på ca 20" til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...