Gå til innhold

Vista SP1 klar i februar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbedrer Vista SP1 ytelsen til dette OSet? Når man ser gjennom spill-benchmarks på gaming sider, har jo Vista sammenlignet med XP virket som "sirup" i de nyeste spillene. Dette er sikkert per i dag et av de største argumentene til at en del ikke vil bytte ut XP med dens etterfølger.

Lenke til kommentar
Forbedrer Vista SP1 ytelsen til dette OSet? Når man ser gjennom spill-benchmarks på gaming sider, har jo Vista sammenlignet med XP virket som "sirup" i de nyeste spillene. Dette er sikkert per i dag et av de største argumentene til at en del ikke vil bytte ut XP med dens etterfølger.

 

Spørs vel hva lsags ytelse det er snakk om, den grusomme nettverksytelsen skal visstnok forbedres endel ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Forbedrer Vista SP1 ytelsen til dette OSet? Når man ser gjennom spill-benchmarks på gaming sider, har jo Vista sammenlignet med XP virket som "sirup" i de nyeste spillene. Dette er sikkert per i dag et av de største argumentene til at en del ikke vil bytte ut XP med dens etterfølger.

 

Spørs vel hva lsags ytelse det er snakk om, den grusomme nettverksytelsen skal visstnok forbedres endel ihvertfall.

 

AtW

Ja, det er vel lov å være forsiktig optimistisk i alle fall...

Mitt inntrykk etter å ha installert og brukt Vista på en god del forskjellige maskiner, er at det snarere enn "grusom" nettverksytelse er snakk om veldig tilfeldig ytelse. Med det mener jeg at jeg her opplever ytelse på GB-lan som overgår både XP, og Ubuntu på en god dag. Problemet er bare at det er så langt mellom de gode dagene... :whistle: (Og med SMB protokoll, får jeg vel nevne til Ubuntu's forsvar)

 

Jeg tror faktisk disse problemene med nettverksytelse er noe som volder MS mye hodebry nettopp fordi det tilsynelatende er preget av en god del tilfeldigheter. De har jo eksempelvis sluppet denne hotfixen som skal løse "beregner tid... problemet" ved filoverføring (KB 931770), men som man altså må sende "søknad" til MS for å få utlevert, og som såvidt jeg kan se heller ikke er med i SP1. Så det er tydeligvis ikke noen generell fiks for alle de har laget (de burde vel hatt nok tid til tester nå?).

 

Jeg har testet både hotfixen på X86/64bit Vista, og har også SP1 RC1 installert på en maskin, men selv etter en god del testing klarer jeg ikke konkludere med noe annet enn at nettverksytelsen er veldig variabel både med og uten SP1, eller KB 931770. Det eneste jeg synes å se er et mønster er at det går langt raskere å flytte filer FRA maskinen, enn å hente de TIL maskinen. Ironisk nok er det vel i grunn henting av filer jeg oftes ønsker litt god fart på, så da er det vel typisk at det går tregest. Det jeg ikke har testet er Vista SP1 til/fra Vista SP1, det har kun vært Vista SP1 i ene enden, og XP/Vista/Kubuntu i andre enden.

 

Alt i alt syns jeg så langt jeg har fått brukt det, at SP1 virker bra. Vista er stabilt og responsivt i bruk, og jeg har så langt heller ikke opplevd noe sånn helt ekstremt treg ytelse over nettverket, som jeg antar er hva du refererer til AtW.

Lenke til kommentar
Forbedrer Vista SP1 ytelsen til dette OSet? Når man ser gjennom spill-benchmarks på gaming sider, har jo Vista sammenlignet med XP virket som "sirup" i de nyeste spillene. Dette er sikkert per i dag et av de største argumentene til at en del ikke vil bytte ut XP med dens etterfølger.

 

Spørs vel hva lsags ytelse det er snakk om, den grusomme nettverksytelsen skal visstnok forbedres endel ihvertfall.

 

AtW

Ja, det er vel lov å være forsiktig optimistisk i alle fall...

Mitt inntrykk etter å ha installert og brukt Vista på en god del forskjellige maskiner, er at det snarere enn "grusom" nettverksytelse er snakk om veldig tilfeldig ytelse. Med det mener jeg at jeg her opplever ytelse på GB-lan som overgår både XP, og Ubuntu på en god dag. Problemet er bare at det er så langt mellom de gode dagene... :whistle: (Og med SMB protokoll, får jeg vel nevne til Ubuntu's forsvar)

 

Jeg tror faktisk disse problemene med nettverksytelse er noe som volder MS mye hodebry nettopp fordi det tilsynelatende er preget av en god del tilfeldigheter. De har jo eksempelvis sluppet denne hotfixen som skal løse "beregner tid... problemet" ved filoverføring (KB 931770), men som man altså må sende "søknad" til MS for å få utlevert, og som såvidt jeg kan se heller ikke er med i SP1. Så det er tydeligvis ikke noen generell fiks for alle de har laget (de burde vel hatt nok tid til tester nå?).

 

Jeg har testet både hotfixen på X86/64bit Vista, og har også SP1 RC1 installert på en maskin, men selv etter en god del testing klarer jeg ikke konkludere med noe annet enn at nettverksytelsen er veldig variabel både med og uten SP1, eller KB 931770. Det eneste jeg synes å se er et mønster er at det går langt raskere å flytte filer FRA maskinen, enn å hente de TIL maskinen. Ironisk nok er det vel i grunn henting av filer jeg oftes ønsker litt god fart på, så da er det vel typisk at det går tregest. Det jeg ikke har testet er Vista SP1 til/fra Vista SP1, det har kun vært Vista SP1 i ene enden, og XP/Vista/Kubuntu i andre enden.

 

Alt i alt syns jeg så langt jeg har fått brukt det, at SP1 virker bra. Vista er stabilt og responsivt i bruk, og jeg har så langt heller ikke opplevd noe sånn helt ekstremt treg ytelse over nettverket, som jeg antar er hva du refererer til AtW.

 

Det er flere kjente og lett reproduserbare problemer med nettverksytelsen til Vista, den er elendig når man spiller media-filer med endel program, den er elendig når man kjører steam, den er ganske dårlig generelt mot XP og win2k3, selv om man unngår tingene som får det med i 10 MB/s og lavere. Man skulle jo tro bedre nettverksytelse ble viktigere i et mer moderne OS, ettersom nettverkstilkoblede enheter er mer populært, men den gang ei.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm,har Microsoft utsatt SP1? Noen link til Microsoft der de lover SP1 i Oktober 2007??

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007." Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft.

 

Om en SP2 trengs vet vi vel ikke før SP1 er ute ;)

Sikkerhetshull blir rettet hver måned i diverse oppdateringer. Trengs og trengs kan jo diskuteres. Det er vel til syvende og sist MS som bestemmer om vi "trenger" det eller ikke. Altså om de gidder å samle oppdateringene siden Vista SP1 i en større pakke.

 

Joda. Her var du igjen med dine "rykter" som du påstår er fakta. Microsoft har OFFISIELT (Det er jo det som betyr noe) aldri satt noen annen dato enn at SP1 kommer en gang i Q1 2008. Denne perioden holder de jo nå, så hva er problemet?

Kan du vise meg hvor jeg har skrevet noe fakta om når Vistas SP1 kommer?

 

For å gjenta hva jeg skrev for de som ennå ikke har fått det med seg:

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007.Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft."

Lenke til kommentar
Jeg har testet både hotfixen på X86/64bit Vista, og har også SP1 RC1 installert på en maskin, men selv etter en god del testing klarer jeg ikke konkludere med noe annet enn at nettverksytelsen er veldig variabel både med og uten SP1, eller KB 931770. Det eneste jeg synes å se er et mønster er at det går langt raskere å flytte filer FRA maskinen, enn å hente de TIL maskinen. Ironisk nok er det vel i grunn henting av filer jeg oftes ønsker litt god fart på, så da er det vel typisk at det går tregest. Det jeg ikke har testet er Vista SP1 til/fra Vista SP1, det har kun vært Vista SP1 i ene enden, og XP/Vista/Kubuntu i andre enden.

 

 

Husk hva release candidate (RC) er for noe.

RC : All features and functions are freezed. Period of RC : only fault and fixes will be done.

 

RC og RTM er ikke samme.

Lenke til kommentar
Kan du vise meg hvor jeg har skrevet noe fakta om når Vistas SP1 kommer?

 

For å gjenta hva jeg skrev for de som ennå ikke har fått det med seg:

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007.Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft."

 

Nei, du har rett i at det var lite fakta i innlegget ditt her, innlegg 4.

 

Du skriver bla følgende:

 

"Hvorfor er den utsatt så lenge? Sliter de med å få den stabil nok? Eller sliter de med å få tid nok til å putte inn alle fiksene? Kan det tenkes at den blir ytterligere utsatt? Hvor lenge etter den engelske versjonen kommer den norske?"

 

Du påstår bla her at SP1 er forsinket, hvor har du det ifra?

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Kan du vise meg hvor jeg har skrevet noe fakta om når Vistas SP1 kommer?

 

For å gjenta hva jeg skrev for de som ennå ikke har fått det med seg:

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007.Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft."

 

Nei, du har rett i at det var lite fakta i innlegget ditt her, innlegg 4.

 

Du skriver bla følgende:

 

"Hvorfor er den utsatt så lenge? Sliter de med å få den stabil nok? Eller sliter de med å få tid nok til å putte inn alle fiksene? Kan det tenkes at den blir ytterligere utsatt? Hvor lenge etter den engelske versjonen kommer den norske?"

 

Du påstår bla her at SP1 er forsinket, hvor har du det ifra?

 

Nei, at noe er forsinket er ikke det samme som at noe er utsatt. Noe er forsinket når man ikek når tidsplanen selv om man prøver. Å utsette noe er å velge å gjøre det på et senere tidspunkt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei, at noe er forsinket er ikke det samme som at noe er utsatt. Noe er forsinket når man ikek når tidsplanen selv om man prøver. Å utsette noe er å velge å gjøre det på et senere tidspunkt.

 

AtW

 

Hahaha...

 

Okej, men da må jeg spørre følgende: Er Vista SP 1 utsatt??

 

Ser gjerne en link til MS der de lover SP1 på ett tidligere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle den det? I XP gjorde den det, men Vista er bygd opp litt annerledes.

"In mid-March, we will release Windows Vista SP1 to Windows Update (in English, French, Spanish, German and Japanese) and to the download center on microsoft.com."

 

"The remaining languages will RTM in April."

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Det gjelder vel bare på win update? Standalone vil vel komme samtidig?

"...and to the download center" Anntar det er standalone det er snakk om. Og siden de sier at RTM (de sender det til OEM-partnere og whatnot) av de andre språkene kommer i midten av april, anntar jeg at det tar litt ekstra tid før de kommer til public.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...