Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nuuu, you dø nøøt heeer a challenge. Hvordan går prosjektet med treningssiden?

Programvareleverandøren til treningssenteret hadde blitt sur for at de ikke kjøpte en dårlig onlinebookingløsning av dem, og de hadde visst all makt i hele verden og kunne deaktivere programmet deres akkurat når de ville, noe som ville ført til store tap og kaos for treningssenteret. Han på treningssenteret skulle derfor undersøke hva de hadde lov til og hva som stod i kontrakten før jeg fikk grønt lys.

Lenke til kommentar

@Mikael: Leser jeg ordet "brutal" innelåsing her. Trolig vil treningssenteret på sikt tjene på å kjøre hardt mot hardt med leverandøren, i verste fall ta kostnaden med å kaste de ut. Når leverandører bruker så "kraftig" innelåsing viser alle analyser at kunden betaler betydelig overpris over tid.

Lenke til kommentar

Joda, men de har visstnok tilnærmet monopol på programvare for treningssenter i Norge. Programmet er Exce-line, fra Online EDB.

 

Det spørs litt på hva for noe reaksjoner som eventuelt kommer fra firmaet, om det er blokkering av programtilgang eller bøter (f.eks. i form av vesentlig høyere lisensavgift). Vet ikke helt hva de har lov til heller, eller hva som står i lisenskontrakten.

Lenke til kommentar
Joda, men de har visstnok tilnærmet monopol på programvare for treningssenter i Norge. Programmet er Exce-line, fra Online EDB.

 

Det spørs litt på hva for noe reaksjoner som eventuelt kommer fra firmaet, om det er blokkering av programtilgang eller bøter (f.eks. i form av vesentlig høyere lisensavgift). Vet ikke helt hva de har lov til heller, eller hva som står i lisenskontrakten.

 

Kan ikke si jeg var særlig imponert over brukergrensesnittet. Det er jo egentlig bare (ikke nødvendigvis bare enkelt å lage) en relativ enkel kombinasjon av CRM og bookingsystem. Når man da ser hvor mye mer elegant brukergrensesnitt enkelte nye webbaserte CRM og støttesystemer har.

 

Ja, NRK sin årsmelding var meget informativ og stilig bruk av Flashbasert nettside. Kudos

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Det jeg har sett av GUI-et i Exce-line suger rimelig hardt. Det har en fantastisk dårlig findability, for meg ser det bare ut som et komplett kaos.

 

Programvare for treningssenter er med andre ord noe man relativt lett kan gjøre det godt på i Norge. Tror det er mange som kunne tenkt seg noe annet enn Exce-line.

Lenke til kommentar
Liker det faktum at du klarer å drikke deg til orntli bakfyll når du egentlig ikkje skulle drikke eg. Været er berre ein bonus:)

Det er jo en kunst jeg har brukt mange år på.

 

Arve, du som jobber i sån butikk sak. TV'n min har digitaltv ting(la oss kalle det en decoder) kan jeg da bare bestille digitaltv uten lille boksen?

Lenke til kommentar
Liker det faktum at du klarer å drikke deg til orntli bakfyll når du egentlig ikkje skulle drikke eg. Været er berre ein bonus:)

Det er jo en kunst jeg har brukt mange år på.

 

Arve, du som jobber i sån butikk sak. TV'n min har digitaltv ting(la oss kalle det en decoder) kan jeg da bare bestille digitaltv uten lille boksen?

 

Nay. Har sånn digital-TV-greie sjøl på min 26" (:D:D:D), men funker dårlig. Du må jo uansett ha et sånt smartkort i boksen for å få tilgang til ting, såå... Heilt ærlig er eg usikker på akkurat kva du kan bruke den digital-biten til :p

Lenke til kommentar
Liker det faktum at du klarer å drikke deg til orntli bakfyll når du egentlig ikkje skulle drikke eg. Været er berre ein bonus:)

Det er jo en kunst jeg har brukt mange år på.

 

Arve, du som jobber i sån butikk sak. TV'n min har digitaltv ting(la oss kalle det en decoder) kan jeg da bare bestille digitaltv uten lille boksen?

 

Nay. Har sånn digital-TV-greie sjøl på min 26" (:D:D:D), men funker dårlig. Du må jo uansett ha et sånt smartkort i boksen for å få tilgang til ting, såå... Heilt ærlig er eg usikker på akkurat kva du kan bruke den digital-biten til :p

jeg tror kanskje du kan bruke den til rikstv elns..

 

26" hva er vitsen med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...