Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Enig med resten, hørtes ut som en god ide... Men hvordan skal vi holde styr på dette og hvem skal bestemme hvem som gir hvem oppgavene... (Hehe, rotete)

Tja, er vel bare å få en til å trekke navn og nummer? Nummer 1 velger betingelse for nummer 2 og sånn går det til nummer 5 velger betingelse til nummer 1 igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha, fin PM jeg fikk av GolfBag

Innlegg fra deg er herved uønsket i min post om Bjørnestad Skisenters hjemmesider.

I denne posten

:lol:

 

DanielP

 

EDIT: Denne posten var ikke ment for å disse noen, bare syntes det var litt komisk .....

EDIT2: Si ifra hvis dere vil jeg skal slette posten ;)

Endret av DanielP
Lenke til kommentar
PS... Simpson eller ikke, olkemennene kunne vel vært fjernet

Haha, Hæ?? :p

 

@ DanielP --> Fin side du hadde forresten, men savner preload på mouseoveren

Tusen Takk :D Som skrevet på forrige side, jeg har jobbet så mye at jeg ikke har hatt tid til så mye..... Men nå blir det snart andre boller.

 

og at det en er miniscroll på siden, som du kunne ha fjernet

Hehe, igjen, Hæ?? haha, tror jeg er litt trøtt jeg.

Lenke til kommentar

Ok.. jeg har "lurket" mye rundt i WDS i det siste, posta lite. Og har ett par kommentarer:

 

SKALAENE

Greit nok, det starta som en artig liten ilderspøk med ilderkast også videre, men nå har det gått ALT for langt. Å møte noen som f.eks har laget sin første hjemmeside med et "terningkast" oppfattes som frekkt, FLÅSETE (LES) og utrolig... i mangel av et bedre ord... TEIT.

 

Hva slags signaler sender man? hva tenker personen som aldri har vært her før, når han har fått x antall skalpeller, iledre og nsb-logoer? Han tenker:

 

1. Herregud, hva har skjedd her?

 

2. Er jeg i natt & dag-redaksjonen?

 

3. Hvorfor i alle dager gadd jeg å spørre her?

 

4. I'm outta here.

 

Vær så snill, folk trenger ikke x antall skalaer, de trenger konstruktiv kritikk som kan drive de fremover. Og ja, selv om skalaen suppleres med en mer eller mindre utfyllende kommentar/begrunnelse, så synes jeg ikke skalaene passer inn. Det blir rett og slett for dumt. For Guds skyld, bruk de gjerne på HVERANDRE, men ikke på folk som ikke ANER hva det er. Å kritisere websider er ikke å kritisere film.

 

-------------------------------------------------

KAFEEN

 

Andre punkt er, enkelt og greit, at jeg synes webkafeen har tatt seg opp, og igjen er positivt innstilt til den :) Såfremt folk holder seg på WEB-matta.

 

-------------------------------------------------

FORUM

 

Generellt sett har webdesign gått sakte (??) men sikkert nedover. Merker at folk er mer og mer giddalause (les: det jeg skrev om "terningkast") når de skriver kritikk, og det blir lavere og lavere nivå fra relativt respekterte brukere i denne sammenhengen. Ikke bra, ta dere sammen. Eller bryter hele communitiet vår sammenhengen, DET vil vi ikke?

 

---------------------------------------------------

enden

 

Vil forøvrig rette en takk til enden, som faktisk (forsøkte å??) sette folk på plass, i sitt forsøk på å berge kafeen. Hadde det ikke kommet klar tale fra den kanten, hadde denne tråden vært på de evige jaktmarker long time ago in Betlehem.

--------------------------------------------------

Siggimongolus

 

Utrolig lekker idè! Ligner noe på det man ser på enkelte grafiske foraer: "battles". Bare i en mye mer velutviklet og tilpasset rettning. Slikt vil, though kreve et eget forum. ( http://www.sparks.se/board )

 

Ha en ellers fortreffelig aften.

 

:)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Innlegget til HalTan sier vel det meste jeg egentlig har gått inne med en stund, men siden bare et fåtall tar til seg det som blir sagt (utenom når en modd/adm kommer innom å kjefter en gang i blandt), så jeg rett og slett ikke poenget med det. Det ser vi jo bare over her. :roll:

Kan nevne en liten ting ang. karaktergiving. Det var vel nesten jeg som starta den "trenden", men jeg skal f*enmeg ikke ha det på meg at det er _jeg_ som har utvikla det til det har blitt i dag. Ikke at du har på noen måte sagt det heller, vil bare ha mitt på det rene. Kan dessuten si at jeg aldri skriver "kritikk-innlegg" uten en GOD forklaring. Så var det sagt.

 

 

Så har jeg et spørsmål til de som har webhotell @ stw. Drev å rota litt rundt i cp i dag, fordi den nye siden skal ha et php-include script og dermed får index filen naturlig nok filendelsen .php. Når jeg lasta opp index.php filen og prøvde å få tilgang til den ved å skrive inn plasseringen på mappen den lå i (domene.com/mappe) fikk jeg 403 error. Aksesserte jeg den direkte fikk jeg den frem. Derfor videresendte jeg "mappeadressen" (i cp) direkte til php-filen. Dette funka ikke. Siden bare stod å "loada" i flere minutter uten at noe skjedde.

Da fjerna jeg den redirecten igjen fra cp, men nå får jeg f*en ikke tilgang til mappa, uansett hva jeg legger i den. Noen som vet? Har jeg oversett noe?

 

(fikk forresten fiksa det egentlige problemet ved å sette dirindexes til index.php index.html)

 

 

GFX-compo? Er jeg med? Er gresset grønt? Seff er jeg med! :w00t:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Flott innlegg HalTan! :w00t:

Enig med stort sett alt som er sagt der, sjøl om eg kanskje er blant teh ones som er med på å "ødelegge" av og til.. Skal skjerpe meg.

 

Ang. Skalaer; Var greit i begynnelsen, med en ilderskala.. så laga eg en skala, brukte den en gang og sletta den. Så har en HAUG andre laga masse stygge skalaer (skalpeller, jam's, nsb logoer, plektere osv osv...) - det blei berre for dumt at kver bruker skulle ha sin egen skala, stick to the polecat skala ! :D

 

PoleCat: sikkert berre du som har fucka opp domeneinstillingane dine ;):p

Lenke til kommentar

Skalaene blir sikkert borte etter hvert, det startet som noe morsomt, men kom litt ut av kontroll. Pleier selv å bruke den enkelte ganger, men da kun som en slags avslutning på en liste med kritikk, og ikke kun en ilderskala. Har vel i grunn brukt den mindre og mindre... Tror hele skalaen forsvinner ganske snart.

 

Ellers syns jeg det kunne vært en god idé at en av de som var mest aktive på kaféen, for eksempel enden, kunne få muligheten til å ganske enkelt slette og luke vekk de innleggene som ikke har noe her å gjøre, da ville nok spammingen blitt borte en gang for alle. Er dette noe som er mulig å få til?

 

Syns i grunn webkaféen skal bestå, som en ekstratråd hvor man kan stille enkle spørsmål innen webdesign, som man ikke trenger å starte en ny tråd om. Den kan også fungere fint som et diskusjonssted, hvor man kan diskutere webrelaterte ting, type hva er fordeler/ulemper med slik programmering etc.

 

Snikksnakkeri er vel det alle har msn til? Jeg kommer snart til å være borte i to og en halv uke, og jeg kommer til å gi opp hele tråden hvis jeg må lese 30 sider med dagbøker etc.

 

Ellers enig med mye av det HalTan skriver, spesielt det siste :p

 

PS. Overlater til mer kvalifisert personell å videreutvikle idéen min. Det var kun en luftig idé jeg fanget i nattens ro. Men for all del, ikke la også dette skli ut á la "lag en side med tre elefanter med rosa bart". Ei heller blir det vel særlig morsomt i lengden å lage ironisk innlegg, for eksempel en svinestygg side. Gjør den seriøs, slik at den vekker konkurranseinstinktet i dere. Og det er vel som med webdesign som med sex, jo flere ganger du gjør det, desto mer erfaring får du, og jo bedre blir det, og ikke minst, det føles skjønt når du ha lagt dagen med god innsats :thumbup:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Men savner "showcase" fra "stamkundene" Ingen av de/oss som har lagt ut noe på en stund synes jeg. utenom nye til PC og Marvil...

Jeg har så og si gitt opp webdesign da jeg selv mener at jeg ikke er kreativ nok.

De fleste sidene jeg lager blir nesten _KLIN_ lik.

 

Satser heller mer på å lære meg mer programmering, da du ikke trenger å være så kreativ, siden du skal følge en viss syntaks hele tiden :p

 

Koslig å sitte her å se på hva dere andre får til likevel da :)

Lenke til kommentar
Det er min mening, og jeg kan få mene hva jeg vil om den saken.

Sier at den er meget bra, men det finnes en del sider som er en god del over det.

Min mening.

og det var min mening.. :dontgetit:

Hvis jeg mener at PoleCats mening er feil, kan han motsi meg da?

 

Så har jeg et spørsmål til de som har webhotell @ stw. Drev å rota litt rundt i cp i dag, fordi den nye siden skal ha et php-include script og dermed får index filen naturlig nok filendelsen .php. Når jeg lasta opp index.php filen og prøvde å få tilgang til den ved å skrive inn plasseringen på mappen den lå i (domene.com/mappe) fikk jeg 403 error.

Høres ut som serveren har standard DirectoryIndex-innstilling (index.html, og ikke noe mer enn det). Ethvert skikkelig webhotell lar deg overstyre dette i .htaccess, slik at du i samme mappe kan opprette en tekstfil med dette navnet som inneholder:

 

DirectoryIndex index.php index.html

Merk at filnavnene prioriteres fra venstre til høyre; hvis mappen inneholder både filene index.php og index.html, blir index.php brukt.

 

Aksesserte jeg den direkte fikk jeg den frem. Derfor videresendte jeg "mappeadressen" (i cp) direkte til php-filen.

Kan du ikke videresende med .htaccess? Klag!

Lenke til kommentar
Hvis jeg mener at PoleCats mening er feil, kan han motsi meg da?

Ble litt feil det der. :blush: Tolka det i første omgang som et halvsarkastisk svar, noe jeg i ettertid ser det sikkert ikke var. Sorry $k$ om du tok det slik.

Du kan motsi meg så mye du vil på den saken, men jeg har en annen mening. (selv om det ikke var dette du ville frem til. :p)

 

Merk at filnavnene prioriteres fra venstre til høyre; hvis mappen inneholder både filene index.php og index.html, blir index.php brukt.

Faktisk står de omvendt i kontrollpanelet, jeg posta litt feil her.

 

Kan du ikke videresende med .htaccess? Klag!

Så (utifra vår tildligere testing) ikke ut som .htaccess ville gjøre noe som helst. Testa med custom-404 også etterpå, men det funka ikke det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...