Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GOOGLER WITH GOGGLES

A lifeguard sits on duty as an employee works out in one of two swim-in-place pools at Google's headquarters.

 

Hahah, tenk å kunne si du er badevakt på google. Å forresten, så ikke det bassenget litt lite ut for svømming? Eller er det kanskje sånn motstrøms greier?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Lurer på mer jeg.

Ajax, synes det virker ganske interesangt og vil gjerne lære meg litt. Er ajax javascript bare bygd opp på en ny måte?

Hvis jeg vil lære meg og lage egne ajax elementer må jeg først da lære javascript?

 

Skjønner ikke dette helt så håper noen kan klarne opp litt for meg. Sleng gjerne med noen oppklarende linker også.

Lenke til kommentar

AJAX: A scripting technique for silently loading new data from the server. Although AJAX scripts commonly use the soon to be standardized XMLHttpRequest object, they could also use a hidden iframe or frame. An AJAX script is useless by itself. It also requires a DOM Scripting component to embed the received data in the document.

 

Det er Javascript. Bare XMLHTTPREQUEST-objektet som har blitt "oppdaget".

Lenke til kommentar

Hører ofte på Podcasten til ITAvisen også hvor verken hun eller noen av de andre der kommer med noe som jeg ikke viste fra før av. Lurer på hvor de har sine kilder siden de er så trege? ITAvisen var en god nettavis før men nå trengs det en kraftig oppussing der. ITAvisen burde kanskje ansatt noen fra webkafeen her. Da ville det blitt fart i design og innhold!

Lenke til kommentar
Hvem leser egentlig IT-Avisen? Det er jo tross alt bare snakk om en RSS-side som henter innhold fra utlandet med et par ukers forsinkelse. Det er min definisjon på (dr)IT-avisen.

5676014[/snapback]

gjør ikke programmer.no det samme?

 

EDIT: og slashdot.org for den sakskyld

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Hvem leser egentlig IT-Avisen? Det er jo tross alt bare snakk om en RSS-side som henter innhold fra utlandet med et par ukers forsinkelse. Det er min definisjon på (dr)IT-avisen.

5676014[/snapback]

gjør ikke programmer.no det samme?

 

EDIT: og slashdot.org for den sakskyld

5676212[/snapback]

Jeg leser aldri programmer.no — var ofte innom da det het sourcecode.no, men av en eller annen grunn er jeg aldri innom lenger. Du kan forresten ikke være seriøs når du sier at slashdot.org operer på samme måte som IT-avisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...