Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Nei, absolutt ikke lureste, men, synes selv ideen var pokker så stilig (om gjennomføringen ikke ble helt som planlagt, våknet klokken 4 en natt, med en nettside i hodet, og skribla den raskt ned, men sovna før jeg var halveis.)

 

Trenger ikke en "hjem" knapp, da denne siden skal fungere som en "samleside" for blog, portfolio, "om meg", og en ting til. Kontak er jo ikke så dumt. Hm. Æsj, ideen som var så god..

5423694[/snapback]

Jeg syns kontakt hører inne under om meg\info\about jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå ser dere hvorfor det er tatt en "bit" av Apple-logoen:

http://www.fizbang.com/i/apple/apple_1.jpg

 

Etter at teksten ble fjernet:

http://www.fizbang.com/i/apple/apple_2.gif

 

Hehe, kreativ teori.

 

Den første logoen til Apple så slik ut:

logo1.jpg

 

Men Steve Jobs fant raskt ut (heldigvis) at Apple trengte en logo som hadde mer fokus mot brandet "Apple" og ikke Newton under et tre. Resultatet ble et eple i alle regnbuens farver. Steve Jobs (som er en perfeksjonist) syntes at logoen lignet for mye på en appelsin, så de besluttet å ta bort en "bit", - noe som også kunne virke som en slags metafor der eplet skulle forestille visdom.

apple_logoLR.jpg

 

Etter at Mac OS X kom ut har ikke logoen hatt en bestemt farge (hvit på PowerBook, blå på iMac etc.), men i Mac OS X ser den stort sett slik ut:

25_m.jpg

Lenke til kommentar
Går det an å angi <title></title> ved help av css? Tanken er at visst eg ville forandre det som står der, så er det nok å redigere css fila, sånn at eg slepp å editere kvar einaste side.

5428730[/snapback]

Då er jo poenget med title borte på ein måte. Kvar side skal ha si eiga overskrift og tittel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...