Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men en wrap, er jo en helt vanlig div som alle de andre den, bare med div's inni seg. Burde vel kunne ha vanlige ting på seg den da? bg og sånn. Rart, men men.

Nattens verk:

Modern'ish

Kaos

Kort kritikk på dem begge?

Skrevet
Angående problemet med å få footeren på bunnen hele tiden, tror jeg at jeg foretrekker denne metoden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
   <title>Tittel</title>
   <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
   <style type="text/css">
    	* { margin: 0; padding: 0 }
    	div#wrap { background: #000000; margin: 0 auto; width: 600px }
    	div#header { background: #ff0000; height: 100px }
    	div#middle { background: #00ff00; padding: 0 0 120px 0 }
    	div#footer { background: #0000ff; bottom: 0px; height: 100px; position: absolute; width: 600px }
   </style>
</head>
<body>

<div id="wrap">
  <div id="header">...</div>
  <div id="middle">...</div>
  <div id="footer">...</div>
</div>

</body>
</html>

5074583[/snapback]

Finnes det ikke en enklere metode? :dontgetit:

Skrevet

Modern´ish: En liten bug (vedlagt bilde)...Ville også hatt mer luft i innholdsfeltet, puttet inn flere farger og plassert headerteksten på en annen måte :)

post-56952-1130577394_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Noen som vet om en god side å finne gratis ikoner som jeg kan bruke på hjemmesider? Som blogg, personlig profil og kontakt ikonene på paradoxia.org.

Endret av TomFu
Skrevet
Modern´ish: En liten bug (vedlagt bilde)...Ville også hatt mer luft i innholdsfeltet, puttet inn flere farger og plassert headerteksten på en annen måte :)

Wee, kult å se flere Macbruker her... ;)

Skrevet

5075034[/snapback]

Vet du hva bug'n kan komme av? La merke til noe av det samme i IE.

Teksta hos deg så ut som bold, hva slags oppløsning kjører du?

Skrevet (endret)

Der var "prosjektet" ferdig!

Det er jammen meg litt artig å lage store og kompliserte tabeller. Jeg er spesielt fornøyd med at jeg fikk til starten såpass godt. :)

Edit: Blir det feil å kalle klassene for farger som red, green osv. når man skal være semantisk? Hadde klassenummer vært mer korrekt?

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet
Kan det ha med at jeg kaller teksten "font-family: Trebuchet MS;" ? :p fjerner MS jeg.

Det går jo ikke  :blush:

5077534[/snapback]

Skriften heter jo Trebuchet MS... tror jeg

Hva med å sette ned størrelsen på skriften eller bytte skrift?

Skrevet
Edit: Blir det feil å kalle klassene for farger som red, green osv. når man skal være semantisk? Hadde klassenummer vært mer korrekt?
Mtp. senere redesign uten å endre HTML, blir dette, om ikke lite semantisk, i alle fall ganske dumt. Klassenummer er dumt, siden det ikke er så god støtte for tall først i klasse- og ID-navn.
Skrevet
Mtp. senere redesign uten å endre HTML, blir dette, om ikke lite semantisk, i alle fall ganske dumt. Klassenummer er dumt, siden det ikke er så god støtte for tall først i klasse- og ID-navn.

5077714[/snapback]

Har du noen idéer om hva de kunne ha hett da? Det blir litt for tungvindt å kalle dem for spesifikke kjernenavn osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...