Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg hvordan vg.no kan validere sidene sine:

<?php
$file = file_get_contents("http://www.stanford.edu/class/cs193c/resources/template.html");
$split = split("<pre>", $file);
$jepp = split("</pre>", $split[1]);
$jepp = strtr($jepp[0], array("<" => "<", ">" => ">"));

$browser = get_browser(null, true);
if ($browser['browser'] == "W3C Validator") { echo $jepp; exit(); }
?>

Det eneste de trenger er browscap.ini ;)

Lenke til kommentar
it uses alternating <dt> ("definition term") and <dd> ("definition definition", it seems) child elements.

Akkurat det jeg ble ledd ut for her, for en del sider siden! :cool:

 

BTW: Noen som har en artikkel om hvordan man kan få FORMer til å se så bra ut som mulig? Mine blir ganske rotete..

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
*skript*

Takk skal du ha, men jeg får det ikke helt til å virke. Vet du om Home.no støtter .htaccess-filer? Og hvor skal egentlig denne filen plasseres?

Av en eller annen grunn funket det ikke her heller, selv om det funket i går kveld :p

Fungerende versjon her (satt opp til å bli byttet hvert 10. sekund, såfremt noen laster bildet):

avatar.jpg

Oppdatert kildekode

Aner ikke om home.no støtter .htaccess-filer, men start.no (home.no.net) gjør i alle fall det.

 

EDIT: Sleng meg til på MSN hvis du fortsatt får problemer.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Så lenge det er en Schibsted-avis ... ;)

Håh, har vært på ekskursjon på trykkeriet til Schibsted i Oslo. Det var svære greier, gitt.. :)

På Nydalen? Helt syke greier der borte. Det var lenge snakk om å flytte "hele" Schibsted (VG, Aftenposten, Schibsted Mobile, Schibsted Søk +++) opp til Nydalen og lage en liten "medieby" der oppe, men det var visst ikke alle som ville det. Men det dadde vært ganske kult med tanke på omvisninger o.l. - man kan liksom følge med på hele avisproduksjonen; fra design til trykkeri.

Lenke til kommentar
Er det en aller annen funky knapp i PS som fjerner alt av anngitt farge?

Du kan bruke "Magic Wand"? (W) Still inn null toleranse, og fjern haken ved contigius, og den fjerner alt med AKKURAT samme fargeverdi. (Ikke ha på AA heller).

 

Men, nå begynner jeg å bli sur her. har et bilde, som er en lenke, og et annet bilde som er lenken med musa over. Men jeg får det ikke til å funke!

 

Kode:

CSS:
.omoss {
background-image:url(bilder/lenker/omoss.JPG);
display: block;
width: 131px;
height: 110px;
float: left; }
.omoss:hoover {
background-image:url(bilder/lenker/omossf.JPG);
display: block;
width: 131px;
height: 110px;
float:left; }


HTML:
<a href="omoss.htm" class="omoss"> </a>

 

Why? Hvorfor vil det ikke funke?

 

EDIT: satte inn active istedenfor hoover, da funket det, men jeg skal ha det på mouseover, ikke når man trykker. Arj!

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...