Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjertelig, men funker den også i høyden?

 

Men seriøst, kan noen lage en lov, som sier at alle nettlesere som ikke tolker sider riktig, er forbudt.

 

Jeg emner, sia jeg jobber med nå, validerer XHTML strict og CSS, men IE, Opera, Safari, FF og Camino viser det på sin egen måte....

Ja jeg stemmer for det!

 

Det som er lurest er å kode for enten FF eller Opera som skal vise siden riktig. Så når alt stemmer bruker du !important på alle verdiene til FF og Opera, og skriver verdiene til IE som "vanlig".

 

f.eks

div#center{
width:150px !important;
width: 140px; /*Verdien til IE*/
width: /**/ 130px; /*Verdien til IE5 hvis du bryr deg om slikt*/

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Finnes vel en lignende lov mtp tilgjengelighet i statene.

 

Men hvem bestemmer hva som er riktig?

acid testen er jo en mal, men sånne som Microsoft sa jo med en gang at de ikke bryr seg om den.

 

 

Så foresten Revelution OS ista, er jeg nerd om jeg likte den? :blush:

 

Hjertelig, men funker den også i høyden?

Tror henrik hadde en snasen liten kode som gjorde det.

Funker seff ikke skikkelig i IE om jeg ikke husker feil.

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Var det ikke slik at det var ment som lover helt til en browser lagde sine egene "lover"? :ermm:

Nettleserprodusentene Netscape og Microsoft dytta inn sine egne proprietære tagger for å "berike" din internettopplevelse, uten å ta dette opp med organet W3C. Dette førte til uante konsekvenser for Internett og det sliter man fortsatt med i dag...

 

Alle giganter er imot standardisering... de tenker kun på å lage proprietære systemer som kun fungerer med sitt utstyr. På den måten slipper ikke konkurentene til. F.eks. Windows Media Player... kan kun brukes på Win... å bøge med WMV-filer er brudd på lisensrettighetene og lignende.

 

Apple er også noen jævler med sin iTunes... musikken som lastes ned kan kun spilles av i deres programvare iTunes og mp3-spiller iPod. I tillegg så kan du kun flytte over musikken et vist antall ganger.

 

Når alle prøver på det samme, med sine proprietære systemer, går dette utover forbrukeren.. deg. Har du kjøpt 10 låter fra Apple kan du bare drite i å bytte til en annen nettbutikk... da må du isåfall starte opp iTunes hver gang du vil høre på de sangene du har kjøpt der, og et annet program for å høre på de sangene du har kjøpt der.

 

Standardisering er viktig, men akuratt det driter softwaregigantene i, for de vil ha mest mulig penger i kassa og tenker kun på å mele sin egen kake.

 

Dette innlegget kom litt ut av kontroll :p

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

hihi.

 

Hm, vurderer stert å begynne å legge inn en popup på alle sider jeg lager. som kun dukker opp hos IE og andre tullenettlesere:

 

So, you are using IE, tight? Then, fuck fo you retard. Either get a REAL webbrowser, or, simply, stick a baton up your ass. Good bye.

 

Real browser = Opera, Firefox, and Camino. Probably a few more, but not Internet Explorer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...