Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser prien er helt nede i 6594 med objektiv,riktinok EU utgave,men hva er det egentlig som skiller den og nordisk ?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=89243

Da er det bare 600kroner mer enn for 400d med samme objektiv som japanphoto kjørte kampanje på.

Det blir virkelig en god tid fremover for oss som står på gjerdet og vurderer kjøp.

Kan jo hende det bare er en pristabbe hos netshop, eventuelt et tilbud som har begrenset varighet (bare slik at folk skal binde seg til Netshop inntil varen kommer)

 

Om prisen er rett skulle det bety at jeg får 450D med objektivet for ca 5300 kr, ikke verst det .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt hva som er så stress med SD-kort. Lever godt med det i 1D'en min jeg. Ikke merket at det er for tregt i det hele tatt.

Nå har ikke jeg tenkt til å "nedgradere" uansett, men jeg for min del sitter på en haug med CF kort fra før av. Dessuten så synes jeg størrelsen på Cf er mer praktisk i felten.

Lenke til kommentar
Det som blir interessant er om endringene i grepet gjør huset mer brukvennlige for de med lange fingre.

 

Resten av endringene er vel som forventet.

 

Pluss for kontrastdetekterende fokus i liveview mode.

 

Ingen video denne gangen heller; som jeg tidligere sagt, så tror jeg mer på at Panasonic kommer først med det. alternativt Sony.

 

Tom

 

Hva har video å gjøre på et DSRL?

 

"Faen ass, hvorfor kan de ikke legge inn en liten antenne så jeg kan se Nyhetene på kameraet når jeg er ute"?

Lenke til kommentar
Ser prien er helt nede i 6594 med objektiv,riktinok EU utgave,men hva er det egentlig som skiller den og nordisk ?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=89243

Da er det bare 600kroner mer enn for 400d med samme objektiv som japanphoto kjørte kampanje på.

Det blir virkelig en god tid fremover for oss som står på gjerdet og vurderer kjøp.

Kan jo hende det bare er en pristabbe hos netshop, eventuelt et tilbud som har begrenset varighet (bare slik at folk skal binde seg til Netshop inntil varen kommer)

 

Om prisen er rett skulle det bety at jeg får 450D med objektivet for ca 5300 kr, ikke verst det .

 

Fra netshop.no sine sider:

 

7 900,-ink. mva.

6 320,-eks. mva.

 

Regner med de fleste av oss må betale mva her inne, så da er det ikke like rasende billig...

Lenke til kommentar
Ser prien er helt nede i 6594 med objektiv,riktinok EU utgave,men hva er det egentlig som skiller den og nordisk ?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=89243

Da er det bare 600kroner mer enn for 400d med samme objektiv som japanphoto kjørte kampanje på.

Det blir virkelig en god tid fremover for oss som står på gjerdet og vurderer kjøp.

Kan jo hende det bare er en pristabbe hos netshop, eventuelt et tilbud som har begrenset varighet (bare slik at folk skal binde seg til Netshop inntil varen kommer)

 

Om prisen er rett skulle det bety at jeg får 450D med objektivet for ca 5300 kr, ikke verst det .

 

Fra netshop.no sine sider:

 

7 900,-ink. mva.

6 320,-eks. mva.

 

Regner med de fleste av oss må betale mva her inne, så da er det ikke like rasende billig...

 

Jepp,men siden jeg er i den situasjon at jeg slipper moms så er det jo noen kroner å hente, det gjelder uansett kamera jeg velger, alltid kjekt å spare noen kr og så blir jo tapet mindre når det engang skal selges/fornyes :cool:

 

Den prisen jeg refererte til lå tidligere på siden til Netshop,nå er imidlertid alle priser ang 450D borte fra deres side, har de forregnet seg eller hva er det de tuller med.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Leste følgende i Digital foto i dag :

 

"Nikon har begynt å presse Canon hardt med de mer profesjonelle modellene D300 og D3.Derfor er det skuffende at det antagelig ikke er noen store nyheter i 450D "

 

Trodde Digital foto var mere seriøs enn som så, når ble 400D/450D Canons svar på D300/D3 :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Leste følgende i Digital foto i dag :

 

"Nikon har begynt å presse Canon hardt med de mer profesjonelle modellene D300 og D3.Derfor er det skuffende at det antagelig ikke er noen store nyheter i 450D "

 

Trodde Digital foto var mere seriøs enn som så, når ble 400D/450D Canons svar på D300/D3 :whistle:

 

I en av testene dems stod det at de heller ville ha den bedre å billigere canon 17-85 enn 17-55 (2.8). Ja, 17-55 var mere lyssterk, men det var ikke så viktig i dag, siden vi kan bruke høye ISO verdier.

 

På sigma ville de heller ha 18-200 enn 18-50 2.8.

 

:whistle:

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar
Ser prien er helt nede i 6594 med objektiv,riktinok EU utgave,men hva er det egentlig som skiller den og nordisk ?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=89243

Da er det bare 600kroner mer enn for 400d med samme objektiv som japanphoto kjørte kampanje på.

Det blir virkelig en god tid fremover for oss som står på gjerdet og vurderer kjøp.

Kan jo hende det bare er en pristabbe hos netshop, eventuelt et tilbud som har begrenset varighet (bare slik at folk skal binde seg til Netshop inntil varen kommer)

 

Om prisen er rett skulle det bety at jeg får 450D med objektivet for ca 5300 kr, ikke verst det .

 

Fra netshop.no sine sider:

 

7 900,-ink. mva.

6 320,-eks. mva.

 

Regner med de fleste av oss må betale mva her inne, så da er det ikke like rasende billig...

 

Jepp,men siden jeg er i den situasjon at jeg slipper moms så er det jo noen kroner å hente, det gjelder uansett kamera jeg velger, alltid kjekt å spare noen kr og så blir jo tapet mindre når det engang skal selges/fornyes :cool:

 

Den prisen jeg refererte til lå tidligere på siden til Netshop,nå er imidlertid alle priser ang 450D borte fra deres side, har de forregnet seg eller hva er det de tuller med.

 

Om du kjøper denne gjennom firmaet ditt så må du tenkte på følgende:

 

1. Du vil ikke ha 5 år reklamasjonsrett, kun 2 år.

2. Når du selger kameraet må du

a) selge det svart og dermed ha begått lovbrudd (siden du putter momsen i egen lomme)

b) føre mva-andelen av salget i momsregnskapet ditt (dermed tjener du ikke noe særlig på mva-fritaket)

Lenke til kommentar
Hvorfor er Svalbard "fristed"?
For å få folk til å bo der ;-)

 

De har lavere mva, muligens fritt på noe, men samtidig er enkelte levekostnader betydelig høyere der. Det vokser lite frukt på Svalbard, og det er dyrt å få det sendt. Selvfølgeligheter som melk, må flys opp, noe som koster penger... Vet ikke hva det koster nå, men det ligger så vidt jeg vet godt over 20kr/l for lettmelk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...