Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Noen andre som har problemer med og aktivere overdrive ved hjelp av Stratocaster gitaren? Jeg står og hopper og har den totalt vertikalt i luften, men ingenting skjer. Satt i sofaen og spilte istad, og plutselig aktiverte overdrive seg uten at jeg gjorde noe som helst.. Merklig :hmm:

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre som har problemer med og aktivere overdrive ved hjelp av Stratocaster gitaren? Jeg står og hopper og har den totalt vertikalt i luften, men ingenting skjer. Satt i sofaen og spilte istad, og plutselig aktiverte overdrive seg uten at jeg gjorde noe som helst.. Merklig :hmm:

 

Det har skjedd med meg også, også med mine andre gitarer(GH3 og GH:WT).

Lenke til kommentar

De første gitarene (GH 1-3 & Rock Band 1) har det som kalles en "mercury tilt switch". Den er latterlig enkelt oppbygd og består kort og enkelt av et lite glassrør (vanligvis) med en liten bit kvikksølv inni og når man roterer gitaren oppover kommer røret i en annen vinkel slik at kvikksølvet sklir ned og kortslutter to kontaktpunkter i bunnen. Når gitaren holdes normalt igjen sklir kvikksølvet den andre veien. Det skal ikke så mye til for at kvikksølvet ikke sklir slik det er planlagt og dermed ender du opp med å ikke få aktivert starpower/overdrive/beatlemania eller at det aktiveres av vibrasjon også mens du holder gitaren normalt.

 

De nyere gitarene (fra GH:World Tour & RB2/RB Beatles) bruker et akselerometer istedet, som er en mye mer robust måte å måle vinkelen på gitaren på og den metoden feiler sjelden/aldri.

 

Har du en RockBand(1/2)-gitar kan du plugge inn fotpedalen fra trommesettet og bruke den til å aktivere starpower/overdrive/beatlemania istedet.

Lenke til kommentar

Jeg har en trådløs stratocaster, men hvilken av dem jeg har det er jeg ikke sikker på.. det Er vel Rock Band 1-modellen...

 

Har du en RockBand(1/2)-gitar kan du plugge inn fotpedalen fra trommesettet og bruke den til å aktivere starpower/overdrive/beatlemania istedet.

 

Plugge inn fotpedalen hvor?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er en ting jeg har lurt på lenge.

 

Jeg har kjøpt Rock Band 2. Er det slik at hvis jeg kjøper Lego Rock Band, Beatles Rock Band osv. vil sangene fra alle spillene legge seg i en liste?

 

Vil spillene "fusjonere" til et spill, slik som med sang- eller albumpakkene?

 

Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Har bare Rock Band 2 selv, men vet du kan exportere sangene fra Rock Band: Green Day og bruke dem i RB2. (RB:GD kommer til neste år.)

 

Da regner jeg med det er slik med de andre Rock Band-spillene også.

55 of the 58 Rock Band songs can be exported for use in Rock Band 2, with the purchase of a $5 export key

 

Ifølge wikipedia

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...