Gå til innhold

Vistas etterfølger klar neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amiga:

Skal teste hele greia di i morgen.

 

Noen forandringer på ytelses fronten? Jeg har aktivert Readyboost her nå som jeg har fått meg en minnepinne. Ikke benchet det enda, men systemet er ikke tregere her ihvertfall.

 

nb: Det kan være en god ide å renske ut superfetch etter du har slått av, husker ikke hva den mappa het, men det er greit.

 

Ett annet "tips" som er ganske risky med mindre man klarer å huske det da, er å fjerne ut den mappa winsxs eller hva den het. Dette er litt komplisert men for å forklare enkelt så har XP også denne her funksjonen som går ut på at Windows tar kopier av visse dll system filer som systemet bruker. Dette har blitt "oppgradert" i Vista og denne mappen tar nå gigabytes med plass.

 

Hos meg tar den mappa nå 7.5GB på en full, ny install.

 

Jeg har ikke tenkt å gå i detaljer på dette nå, men denne mappen *KAN*, og det kan jeg ikke stresse nok (kan altså), slettes/fjernes fra systemet til en viss grad.

 

Det man må huske på er at windows tar kopier av system filer og lagrer de i den mappen om de skulle trenges igjen av ett annet program som vil ha f.eks en annen VERSJON av en .dll fil f.eks.

 

Personlig venter jeg til SP1 er kommet med en del ting, for det blir interessant å se hvordan systemet takler f.eks at winsxs skuffa er tømt osv.

 

RC1 stoler jeg ikke litt på engang. Systemet her ble ustabilt i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...