Gå til innhold

plasmaskjerm fra elkjøp


Anbefalte innlegg

har vært foruten TV i nærmere 3 år nå, og begynner å føle behovet til å se dvd/divx på noe litt større enn en 21" crt-skjerm. har også fått en noenlunde god økonomi, så jeg tenkte at hvis jeg først skulle ha en TV, så skal den være stor.

 

fant denne på elkjøp, som virket litt søt. denne blir også litt aktuell, selv om jeg liker den første best (hovedsaklig pga dybden).

 

noen som har erfaring med noen av disse? tv'en skal brukes til, hrm.. vanlig tv-sendinger, ps2/xbox og muligens pc-spilling (cs, bf1942, etc..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye penger du skal blåse?

så en 32" (ja....) philips ved siden av en 42" etteller annet.

42 kosta 39.k 32 kosta 49.k ! med engang jeg så det tenkte jeg at det virka helt teit, "ville selfølgelig valgt den største.)

 

de viste samme dvd på begge samtidig , så da jeg hadde fått satt meg ned å studert forskjellen var den Stor!! 32" philipsen var helt Mega suveren. selv om jeg vil ha en stor tv ,ville jeg følt meg lurt om jeg hadde kjøpt den store etter å sett hva philipsen presterte. så viktig å studere nøye. men det koster $.

Sony har vel noe fete.... for en 42" i super. kval må men sikkert betale 60k + enda.

 

men greit. hadde nøyd meg med en til 29k jeg altså.......

Lenke til kommentar
Må vel si at jeg fortsatt har til gode å se en projeksjons-tv som har et godt bilde. De greiene der suuuger big time.... så hold deg unna den i alle fall....
Helt enig. HAr faktisk aldri sett en bakprojeksjons tv med bra kvalitet. Det virker som om kontrasten er svak og det må være dritt mørkt før det blir bra liksom. Dessuten tar de enormt med plass.
Lenke til kommentar
mye penger du skal blåse?  

 

kommer litt an på.. det blir på avbetaling, så 30k på et halvt år skulle gå fint. vet ikke helt om jeg har så lyst til å gå særlig høyere enn det.

 

sjekket linkene, virker som om ingen produkt-sider på elkjop.no funker i dag.. uansett, det er snakk om SAMSUNG PS42P2SBX 42" vifteløs Plasma-TV á 30k, og SAMSUNG SP43J6HDX 43" Bakprojeksjons tv á 20k. får vel nesten luske rundt i en eller annen elkjop-butikk og se på forskjellen..

Lenke til kommentar

Bakprojeksjons-tv er ikke noe jeg vil anbefale. Men du burde kanskje heller se på en projektor? Jeg synes plasmaskjermene er altfor små, og jeg er kjempefornøyd med bildet på min Panasonic AE300 lcd-projektor. Nå kjører jeg på et gammelt 60" lerret, men jeg planlegger å skaffe meg minst 100". Bildet er upåklagelig, men selvsagt kreves det dempet belysning i rommet. Filmelskere bør dog ikke ha noe problem med den biten :) Jeg er veldig glad for at jeg valgte denne løsningen, kostet meg under 16k, og det er definitivt å foretrekke fremfor en TV til langt over det dobbelte.

Lenke til kommentar

Var sugen på Plasma selv, men skrinla det grunnet plasmaskjermens "korte" levetid. Etter ca 3000 timer kan du bare kaste dritten... Etter det jeg har hørt iallefall... Og da blir det mye pæng og spandere på det. Hadde den vart i 10 år + så hadde jeg kjøpt, men slik det er i dag - nei... :(

 

Skal du allikevel ha det så gå for en med Høy Lysstyrke, kontrast og en som har god oppløsning!! Lykke til!!

Lenke til kommentar

skal kjøpe meg en 36" sony trinitron widescreen jeg. er fremdeles overlegen kvalitet på dem i forhold til projeksjonstv'er, og lcd og plasma tv'er blir for dyre. denne tv'en har funksjoner som gjør at bildet blir det nærmeste du kommer hdtv, uten å ha hdtv. eneste bakdelen med den er at den veien 90KG... tv'en jeg snakker om en sony kv-36fs76.

Lenke til kommentar
Etter ca 3000 timer kan du bare kaste dritten... Etter det jeg har hørt iallefall...

Og du tror tydeligvis på alt du hører, og sprer gladelig slikt tull videre.

 

Litt mer edruelige påstander er at de varer 20.000 til 50.000 timer.http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/plasmatv-life.html

 

Sorry - My mistake - 3000t var i minste laget :oops: , Har bare hørt snakk om 3-5 år og det er sikkert 30 000 jeg har hørt...

 

- Men Sett at TV'en skal stå på 24 timer (vet at det for særdeles få er realistisk, men bare for å vise hva jeg mener) 30 000 t / 24t gir 1250 døgn - som igjen utgjør ca 3,5 år.

 

Som sagt vet at det er vilt å sammenligne, men det er jo litt kjipt å måtte slå av TV'en for å spare den da :)

 

Satt på spissen - Et stearinlys kan jo også vare i 15 år da, hvis man bare bruker det litt og litt... :wink:

 

Nei, skal slutte å forsvare uttalelsen min - JEG TOK FEIL - og er lei meg for det. Ha en god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar

 

sjekket linkene, virker som om ingen produkt-sider på elkjop.no funker i dag.. uansett, det er snakk om SAMSUNG PS42P2SBX 42" vifteløs Plasma-TV á 30k, og SAMSUNG SP43J6HDX 43" Bakprojeksjons tv á 20k. får vel nesten luske rundt i en eller annen elkjop-butikk og se på forskjellen..

 

Jeg lover deg. Styr unna den Samsung Bakprojeksjon tv`n.Spilte Xbox på en sånn en kveld. Fikk VONDT i øynene. Etterslep til tusen. Plasma`en er helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...