Gå til innhold

Er 7.2 hjemmekino det mest skitne man kan gå for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omnipolar ja :) Etter hva jeg vet skal visstnok flere kanaler gjøre at rommets påvirkning blir mindre (se bl.a. Harman Internationals whitepapers), men det er nok ikke dumt å etterstrebe et mest mulig optimalt rom uansett.

 

I følge Audiocritic.com skal visstnok Mirages Xbox360-høyttalersett spille veldig bra,men om det er en direkte årsak av det omnipolare spredningsmønsteret eller konstruktørenes kunnskap vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Viktigere vil jeg påstå :)

Nåja, eit middelmådig anlegg gjev ikkje grønne skogar om det står i eit optimalt rom. Eit godt anlegg kan derimot lage god lyd i eit rom som ikkje er optimalt, berre ikkje heilt optimalt. :p

 

Har ein tid, pengar og ikkje minst rom til å gjennomføre eit godt lydrom så er eg veldig for det, men prioriter i første omgang anlegget.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noe av det grommeste man kan skaffe seg er Yamahas DSP-Z11, en 11.2 kanals reciever. Den bygger i utgangspunktet på 7.2 prinsipp og utvides med Yamahas presence teknologi.

http://www.yamaha-service.de/service-downl...mahadsp_z11.pdf

 

Mirages omnipolare høyttalere er vanvittig bra. Jeg har hatt gleden av å høre OMD-25 med tilhørende 7.1 surroundsett. Lyden er super oppløst og svært luftig.

 

CV er nok på ingen måte grensprengende. De gir godt lydtrykk til en billig penge, men blir ettertrykkelig plassert på alle punkter av dyrere saker. Klipsch er bra om du liker dynamikk og attack i lyden.

 

EDIT

Oi, en gammel tråd ja.. vi er kommet til 2009 nå :)

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Etter som jeg har forstått finnes det to left/right kanaler.

 

Hvordan dette blir løst i praksis vet jeg ikke. Få kilder har vel støtte for dette. Så, enten spilles samme signal på begge, ellers simuleres effekten.

 

Svært stor nytteverdi har nok ikke left/right kanaler for sub, ettersom dette frekvensområdet ikke kan retningsbestemmes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg synes dette var litt morsomt:

Skittent mener jeg rå bra^^
Eller er det noen som har noe mer skittent?

Bortsett fra 5.1 CV^^ :!:

Jeg begynner å få greie på Hi Fi nå ja.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...