Gå til innhold

Blu-ray på 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det ikke slik at HD-DVD gir mer GB for pengene enn blu-ray?

Ikkje om ein skal tru Wikipedia-artikkelen det vart linka til ovanfor, i alle fall. Dersom ein ser under "Retail price of consumer-writable discs", ser det ut som om Blu-ray slår HD-DVD ganske grundig på det området.

Kay

Skrevet
Fortsatt litt surt at på en next gen konsoll så sitter du å bytter CD-er?

sist jeg gjorde det var playstation 1:o men men

Jeg tror jeg brukte nærmere 2 uker på å komme meg igjennom den første DVD-en. Drar du tilbake til et område du har vært på fra før trenger du ikke å bytte plate igjen da alt spill data får plass på en DVD og er dermed på alle 3 DVD'ene (spillet er ikke på 4 plater som har blitt nevnt i dennet tråden).

Jeg kan dog se at det er typer spill der spill utviklerene må ta leie valg pga DVD formatet, som å kutte ned på FMV sekvenser og/eller unikt innhold eller dele opp story og områder i et ellers free roaming spill i flere deler. Men alt i alt tviler jeg på at dette vil by på store problemer for Xbox360.

Gjest Slettet+19283741
Skrevet
Microsoft taper vell ikke noe på å komme med et Blu-Ray drev

Både ja og nei. Ja fordi de hjelper og bidrar til sony med å vinne.

Nei fordi de som absolutt vil ha Blu-ray muligens kjøper en ps3 i stedet for xbox 360.

Skrevet

MS kunne fint lansert ett Blu-ray-drev og tjent penger på det, og levert en service til kundene sine. :)

Men de aller fleste går utifra at dem ønsker Blu-ray skal holdes så svakt som mulig, fordi de vil ha en film-butikk på nett i neste Windows eller noe lignende, og ønsker ikke at konkurerende formater stå sterkt når de lanserer. :-/

De har ihvertfall store planer om film o.l. via. nett, men de må vente litt før infrastrukturen er god nok.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...