MistaPi Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Utifra denne siden:http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...al_disc_formats Så ser jo Blu-Ray ut til å være overlegen når det kommer til bitrate iforhold til både HD DVD og DVD Raw data transfer er i henhold til 1x drev hastighet. Audio og video bitrate går på hvor mye data som representerer den ukomprimerte kilden og ikke hastighet på drevet. Endret 11. januar 2008 av MistaPi
-sparks- Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Er det ikke slik at HD-DVD gir mer GB for pengene enn blu-ray?
KayAU Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Er det ikke slik at HD-DVD gir mer GB for pengene enn blu-ray? Ikkje om ein skal tru Wikipedia-artikkelen det vart linka til ovanfor, i alle fall. Dersom ein ser under "Retail price of consumer-writable discs", ser det ut som om Blu-ray slår HD-DVD ganske grundig på det området. Kay
MistaPi Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Fortsatt litt surt at på en next gen konsoll så sitter du å bytter CD-er? sist jeg gjorde det var playstation 1:o men men Jeg tror jeg brukte nærmere 2 uker på å komme meg igjennom den første DVD-en. Drar du tilbake til et område du har vært på fra før trenger du ikke å bytte plate igjen da alt spill data får plass på en DVD og er dermed på alle 3 DVD'ene (spillet er ikke på 4 plater som har blitt nevnt i dennet tråden). Jeg kan dog se at det er typer spill der spill utviklerene må ta leie valg pga DVD formatet, som å kutte ned på FMV sekvenser og/eller unikt innhold eller dele opp story og områder i et ellers free roaming spill i flere deler. Men alt i alt tviler jeg på at dette vil by på store problemer for Xbox360.
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Microsoft taper vell ikke noe på å komme med et Blu-Ray drev Både ja og nei. Ja fordi de hjelper og bidrar til sony med å vinne. Nei fordi de som absolutt vil ha Blu-ray muligens kjøper en ps3 i stedet for xbox 360.
KongRudi Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 MS kunne fint lansert ett Blu-ray-drev og tjent penger på det, og levert en service til kundene sine. Men de aller fleste går utifra at dem ønsker Blu-ray skal holdes så svakt som mulig, fordi de vil ha en film-butikk på nett i neste Windows eller noe lignende, og ønsker ikke at konkurerende formater stå sterkt når de lanserer. :-/ De har ihvertfall store planer om film o.l. via. nett, men de må vente litt før infrastrukturen er god nok.
-sparks- Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Kjepper i hjulene til Microsofts planer om verdensherredømme er det ivertfall Endret 15. januar 2008 av -sparks-
Håkki Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Alle vet no hva skom skjedde med Hitler... (HD DVD)
Anbefalte innlegg