Gå til innhold

Hardware.no: Bring tilbake HW.no's gamle design!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det frister veldig å lage min egen forside som ser ut som en optimalisert versjon av 2004- eller 2005-designet.
post-52897-1199958064_thumb.jpg

 

Burde ikke være noe stort problem for Hardware-nettverket å lage en side av samme formula som den gamle, slik IMDB har (og deres nye design er til og med bedre enn den gamle*). Muligens en side for abonnomenter; betaler gjerne litt i måneden for å slippe reklame.

 

*husk på at min mening er fakta.

 

imdb's nye design er jo helt greit, men ting kunne vært litt mer highlita liksom, litt lyst blitt.

 

hw.no hadde jo beta-sidene på et eget område kan en si, så hvorfor i helvete ikke ha det slik også? hw.no=nytt design mens hw.no/old eller old.hw.no eller noe =det gode gamle designet.

 

det nye designet har gitt hw.no en høy bling-bling faktor og det ser ganske useriøst ut spør du meg.

 

støtter JohndoeMAKT fult og helt! lag en simpel-versjon for oss som er imot det nye designet :p:D

Lenke til kommentar
Har fjernet all reklame og felter for reklamen med adblock plus og acblock plus element hiding helper, men klarer ikke få vekk den grå farven på toppen av siden.

 

"feltet" fjernes men farven forblir grå, har du fått til dette i scriptet ditt?

Hvis du tenker på bakgrunnsbildet som gir den grå boksen helt øverst, over data/foto/... så nei. Jeg liker at ting ikke ligger helt klistra i toppen av skjermen. Du kan vel kanskje bare blocke bakgrunnsbildet i adblock for å fjerne den?

 

Edit: Det er ikke noe problem å fjerne den boksen så du får alt "til topps" på sida, men vær klar over at det ser helt latterlig ut hvis du ikke blocker bakgrunnsbildet linket over (blant annet grunnet hvit bakgrunn på web 2.0-logoen til hw). Det er vel alltids en mulighet for å endre i .css-fila gjennom greasemonkey-scripting, men for å være ærlig så gidder jeg ikke bruke så masse tid på akkurat det.

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Minimalistisk og simpelt design med rette linjer, lite farger, dilldall og glorete greier er i min definisjon et skikkelig nerdeskin. Og siden det kun henger nerder på hw.no så kunne vi godt hatt muligheten til og velge noe slikt.

Farger, shiny borders med gradient og glow etc, hører til på fjortiss sider som biip.no

 

Gi nerdene det vi trenger!

 

Minimalistisk og simpelt design med rette linjer, lite farger, dilldall og glorete greier er i min definisjon et skikkelig nerdeskin. Og siden det kun henger nerder på hw.no så kunne vi godt hatt muligheten til og velge noe slikt.

Farger, shiny borders med gradient og glow etc, hører til på fjortiss sider som biip.no

 

Gi nerdene det vi trenger!

Lenke til kommentar
Har fjernet all reklame og felter for reklamen med adblock plus og acblock plus element hiding helper, men klarer ikke få vekk den grå farven på toppen av siden.

 

"feltet" fjernes men farven forblir grå, har du fått til dette i scriptet ditt?

Hvis du tenker på bakgrunnsbildet som gir den grå boksen helt øverst, over data/foto/... så nei. Jeg liker at ting ikke ligger helt klistra i toppen av skjermen. Du kan vel kanskje bare blocke bakgrunnsbildet i adblock for å fjerne den?

 

Edit: Det er ikke noe problem å fjerne den boksen så du får alt "til topps" på sida, men vær klar over at det ser helt latterlig ut hvis du ikke blocker bakgrunnsbildet linket over (blant annet grunnet hvit bakgrunn på web 2.0-logoen til hw). Det er vel alltids en mulighet for å endre i .css-fila gjennom greasemonkey-scripting, men for å være ærlig så gidder jeg ikke bruke så masse tid på akkurat det.

 

 

Thanks!!

 

Når jeg først blokkerte bakgrunnsbildet du linker til, så brukte element hider helper fikk jeg det til=)

Lenke til kommentar
Minimalistisk og simpelt design med rette linjer, lite farger, dilldall og glorete greier er i min definisjon et skikkelig nerdeskin. Og siden det kun henger nerder på hw.no så kunne vi godt hatt muligheten til og velge noe slikt.

Farger, shiny borders med gradient og glow etc, hører til på fjortiss sider som biip.no

 

Gi nerdene det vi trenger!

 

Minimalistisk og simpelt design med rette linjer, lite farger, dilldall og glorete greier er i min definisjon et skikkelig nerdeskin. Og siden det kun henger nerder på hw.no så kunne vi godt hatt muligheten til og velge noe slikt.

Farger, shiny borders med gradient og glow etc, hører til på fjortiss sider som biip.no

 

Gi nerdene det vi trenger!

 

 

Hehe, kommer til å tenke på det gamle sitatet fra når MS Windows kom på banen.

 

"Real systems dont run in windows"

 

Men nå er det vel slik at hw.no ikke lenger ønsker å fokusere på små entusiastgrupper, men på hele folket, da det er mer penger å hente.

Lenke til kommentar
Men nå er det vel slik at hw.no ikke lenger ønsker å fokusere på små entusiastgrupper, men på hele folket, da det er mer penger å hente.

 

Vel, Hardware.no prøver så godt de kan å gi oppmerksomhet og fokus til alle, men til slutt er det nødvendig å se alle som en og ting forandrer seg. Hardware er ikke lenger en lite selskap for seg selv i fred olsens gate i oslo, men et stort selskap blitt.

 

Det var gode gamle dager hvor man hadde en enkel forside drevet fra et lite gutterom, men tidene forandrer seg og det samme gjør hardware.no. Et nytt design er en slags milepæl for å vise alle forandringene som har skjedd og det var virkelig på tide med en oppløfting mtp. designet. Alt forandrer seg, det er poenget mitt.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg ingen ting i mot at designet forandrer seg (designet i seg selv er fint det), det jeg derimot har problemer med er at redesign av siden åpenbart har gjort den mindre brukervennlig.

Er den virkelig blitt så mye mindre brukervennlig? Jeg etter min mening klarer ikke å se hva som er fælt, det er ikke noe problemer å finne frem eller å lese nyheter, heller ikke vanskelig å navigere rundt på siden. Alt er jo nytt så ting er ikke der du vandt til å ha dem, men dette venner du deg kjapt til.

Lenke til kommentar
Er den virkelig blitt så mye mindre brukervennlig? Jeg etter min mening klarer ikke å se hva som er fælt, det er ikke noe problemer å finne frem eller å lese nyheter, heller ikke vanskelig å navigere rundt på siden. Alt er jo nytt så ting er ikke der du vandt til å ha dem, men dette venner du deg kjapt til.

Kanskje litt unødvendig å si at siden "åpenbart" er mindre brukervennlig. For å spesifisere litt nærmere mener jeg at det er ganske uklare overganger mellom reklame og artikler, man må scrolle ganske mye for å finne siste nye på forumet, oppkobling mot en haug med treige reklameservere, osv

Lenke til kommentar
Er den virkelig blitt så mye mindre brukervennlig? Jeg etter min mening klarer ikke å se hva som er fælt, det er ikke noe problemer å finne frem eller å lese nyheter, heller ikke vanskelig å navigere rundt på siden. Alt er jo nytt så ting er ikke der du vandt til å ha dem, men dette venner du deg kjapt til.

Kanskje litt unødvendig å si at siden "åpenbart" er mindre brukervennlig. For å spesifisere litt nærmere mener jeg at det er ganske uklare overganger mellom reklame og artikler, man må scrolle ganske mye for å finne siste nye på forumet, oppkobling mot en haug med treige reklameservere, osv

Da er jeg med deg, og jeg er enig med deg, men vi får bare håpe at de flytter ting litt lenger opp og pusser mer på det.. er mye som burde ligget eller gjort annerledes, men selve designet er pent :)

Lenke til kommentar

Designet er pent, ja, men større bruk av kontraster og bedre oversiktelighet i hovedmenyen er det jeg savner. Litt vane er det også, men det er systematikken i det hele som må endres på for at jeg ikke skal oppleve den grad av forvirring som blandingene av boksene (Linux, Mac, prissøk mm.) og reklame gjør at jeg må konsentrere meg mer om hvordan jeg lettest kommer til. Ellers så ser det hele penere ut for hver dag som går. Spesielt fargebruken, slik at kontrastene fremhever valgene i stedet for dempe dem..

Lenke til kommentar

Får vel slenge meg på her jeg å. Sluttet å bruke sidene til itavisen pga. det nye designet deres da det ble så uoversiktelig. Dette blir mye av det samme. Reklamen blir at for dominerende, så synes jeg det blir rotete å samle nesten alle "menyene" på samme side.

 

KEEP IT SIMPLE!

Lenke til kommentar
For å spesifisere litt nærmere mener jeg at det er ganske uklare overganger mellom reklame og artikler, man må scrolle ganske mye for å finne siste nye på forumet, oppkobling mot en haug med treige reklameservere, osv

 

Itillegg til dette er det rett og slett slitsomt å lese forsiden, bytt ut den hvite bakgrunnen til en mer dempet, "grønnfargen" på siste foruminnlegg er grusom å lese.

Lenke til kommentar

"Takk for tilbakemeldinger" og "OK. vi gjorde en massiv feil" er to forskjellige ting.

 

Jammen ikke mange i denne tråden som liker endringen, men gid hvor vi blir oversett! hw.no har vært min faste side hver dag i mange år nå, men det ser ikke ut til at det blir slik etter denne over(kjøringen)halingen.

 

På en annen side, hw.no har vel råd til å miste en leser... Huff...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...