Gå til innhold

Hardware.no: Bring tilbake HW.no's gamle design!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En revisjon av forsiden er fortsatt på vei. Har vært en del andre ting vi måtte ta hånd om først, bare.

 

For øvrig skader dere bare dere selv ved å blokkere reklame. Mindre inntekter til oss gjør ikke nettstedet bedre, det gjør det verre. Om man anser seg selv som en noenlunde oppegående person, forstår man med andre ord at reklamene alt i alt er et gode, og unnlater å bruke disse 'knepene' dere refererer til. :)

Lenke til kommentar
En revisjon av forsiden er fortsatt på vei. Har vært en del andre ting vi måtte ta hånd om først, bare.

 

For øvrig skader dere bare dere selv ved å blokkere reklame. Mindre inntekter til oss gjør ikke nettstedet bedre, det gjør det verre. Om man anser seg selv som en noenlunde oppegående person, forstår man med andre ord at reklamene alt i alt er et gode, og unnlater å bruke disse 'knepene' dere refererer til. :)

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det er ingen overordnet matematisk formel som viser at andel nyttig informasjon på en nettside øker med andel reklame.

 

At hw.no vil tjene penger forstår jeg veldig godt, men at hw.no og søstersider har valgt å gå fra et smalt publikum til et bredere er jeg misfornøyd med. Fra et markedsmessig hensyn er det jo et bra valg, spesielt dersom hw.no og søstersider ønsker å vokse. Pengene ligger hos massene, men det betyr ikke det samme som kvalitet.

 

Et eksempel man kan ta er jo VG, journalistikken er ræva og sakene det fokuseres på omtales bare lett og man finner lite grundig og god journalestikk. Men det selger og man tjener penger. Men det er ikke dermed sakt at leserne gjør seg selv en tjeneste når de støtter opp om slik overfladisk journalistikk.

Lenke til kommentar

jeg må innrømme at jeg syntes at den gamle var litt mer oversikktelig og at reklamen ikke var så dominerende, MEN med litt tilvenning må jeg si at det nye designet er ganske fint :)

Og all denne reklamen, enda det kanskje er litt for for mye, er egentlig til tider litt greit, man kan se tilbud, hw tjener på det, man ser kanskje ting man ikke har sett før? det er diverse ting som er ganske greie.

stå på HW dere gjør en kjempe god jobb og dere er flinke :D

 

Mvh Snagga

Lenke til kommentar
Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det er ingen overordnet matematisk formel som viser at andel nyttig informasjon på en nettside øker med andel reklame.

 

At hw.no vil tjene penger forstår jeg veldig godt, men at hw.no og søstersider har valgt å gå fra et smalt publikum til et bredere er jeg misfornøyd med. Fra et markedsmessig hensyn er det jo et bra valg, spesielt dersom hw.no og søstersider ønsker å vokse. Pengene ligger hos massene, men det betyr ikke det samme som kvalitet.

 

Et eksempel man kan ta er jo VG, journalistikken er ræva og sakene det fokuseres på omtales bare lett og man finner lite grundig og god journalestikk. Men det selger og man tjener penger. Men det er ikke dermed sakt at leserne gjør seg selv en tjeneste når de støtter opp om slik overfladisk journalistikk.

Jeg ser hva du sier her, men jeg håper at det er åpenbart at vi ikke akkurat har planer om å bli som VG.

 

Fokuset er delvis lønnsomhet, siden lønnsomhet tillater oss å lønne skribenter og jevnt over heve kvaliteten, men det betyr ikke at vi har gått bort fra våre gamle mål: Hovedfokuset vårt er fortsatt å gi leserne en best mulig opplevelse, og tilby nyttig og brukerorientert hjelp for å orientere seg i den digitale hverdagen. :)

Lenke til kommentar
En revisjon av forsiden er fortsatt på vei. Har vært en del andre ting vi måtte ta hånd om først, bare.

 

For øvrig skader dere bare dere selv ved å blokkere reklame. Mindre inntekter til oss gjør ikke nettstedet bedre, det gjør det verre. Om man anser seg selv som en noenlunde oppegående person, forstår man med andre ord at reklamene alt i alt er et gode, og unnlater å bruke disse 'knepene' dere refererer til. :)

 

høres bra ut.

 

Som så mange her også har sagt:

Jeg liker grafikken, og temaet/designet/konseptet dere har valgt på de nye sidene, og fordet om jeg likte de gamle sidene godt, så var det nye utseende en forfriskende forandring.

 

Men. Layouten kunne blitt gjort mye bedre. (Med f.eks, nyhetene i en liste slik som før, om enn på en ny måte? =D)

 

Om dere finner en smart løsning på dette tror jeg ikke reklamen kommer til å virke så... iøyefallende som den gjør nå.

Vi la ikke så mye merke til reklamen på de gamle sidene, både fordi den var på de vante plassene som de fleste av oss som har vert her en stund har vennt seg til å ignorere mesteparten av tiden, og samenligent med mengden informasjon og strukturen på siden, så skillte ikke reklamene seg ut SÅ mye fra resten av siden i annet en farger, og bilder.

 

Men med det nye designet fikk jo allt et mer "åpent" utrykk. Mye plass, lite "frames", stor tekst, og artikler som nesten ser ut som om de er stablet tilfeldig rundt på siden. Nesten som om siden var bygget opp av en masse tilfeldig plasserte bokser med informasjon. Og da når reklamene har like stor "masse" som resten av kassene på siden virker jo reklamene mye mer "forkjellige" fra resten av siden og fanger dermed mye mer oppmerksomhet. Dermed dominerer reklamen mer av inntrykket på siden fordet om det ikke egentlig er så mye mer reklame på siden. Selvfølgelig er vel dette bra for reklamen, men på den andre side, sett bort fra økonomien, er dette minder heldig for dere, da det gir inntrykk av at reklamen dominerer innholdet på HW.no. -fordet om den jo faktisk ikke gjør det.

 

Men når du sier att ett nytt layout for forsiden er på vei, så høres det bra ut. Med litt smartere opsett/layout, men samme design/tema så bør artiklene virke mer strukturert og dermed gi siden en følelse av bedre kontinuitet, og dermed bør også fokus på reklamene bli mindre, uten at de reduseres på noen måte.

 

 

Så det blit interessant å se hvilke ideer dere prøver. Venter spent.

Endret av carnilio
Lenke til kommentar
Jeg ser hva du sier her, men jeg håper at det er åpenbart at vi ikke akkurat har planer om å bli som VG.

 

Fokuset er delvis lønnsomhet, siden lønnsomhet tillater oss å lønne skribenter og jevnt over heve kvaliteten, men det betyr ikke at vi har gått bort fra våre gamle mål: Hovedfokuset vårt er fortsatt å gi leserne en best mulig opplevelse, og tilby nyttig og brukerorientert hjelp for å orientere seg i den digitale hverdagen. :)

 

 

Godt å høre.

Lenke til kommentar
Bare for å klargjøre, så snakker vi ikke om et "nytt design" i den forstand at alt vil bli forandret. Det vi ønsker er å videreutvikle den forsiden vi har mot noe som er tydeligere, roligere og hyggeligere. Det vil, imidlertid, bli gjenkjennelig.

 

Som sagt, høres bra ut.

Det er jo tross alt "rotet" på den nye siden som virker som hovedgrunn til at folk legger så mye merke til reklamen, og ønsker tilbake det gamle designet, i allefall slik jeg forstår flesteparten (Sett bort ifra konservative vanemennesker. -uten å si noe vondt om dem heller.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...