Gå til innhold

Dumt med kreatin i min alder? (14år)


Anbefalte innlegg

Enig med deg.

Er nok bare tilfeldig at de jeg kjenner nå som begynte med aggresiv vektløfting nå de var 13-15år nå er et hode lavere enn alle de som aldri har trent vekter. Sikkert bare tilfeldig.

 

Mange av mine kompiser har løftet vekter siden vi gikk på ungdomsskolen, og du finner oss fortsatt i alle forskjellige størrelser. Kan ikke si meg imponert av argumentene du kommer med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med deg.

Er nok bare tilfeldig at de jeg kjenner nå som begynte med aggresiv vektløfting nå de var 13-15år nå er et hode lavere enn alle de som aldri har trent vekter. Sikkert bare tilfeldig.

Bra at du innser at det er tilfeldig ;)

 

Dessuten, hva er aggressiv vektløfting? Er det de som roper og skriker, og kaster hantlene i bakken etter hvert sett? :tease:

Lenke til kommentar

Ser mange har svart i tråden her nå, både positivt og negativt om kreatin-bruk..

Jeg ble aldri klok på postene deres, så jeg kjøpte en boks for ca en måned siden, og bruker det enda..

Har egentlig ikke merka så mye, ingenting har blitt større, men merker at jeg kan trene mer eksplosivt nå enn før, kan også legge på noen ekstra kilo på noen apparater og enda klare å fullføre alle seriene..

 

Men, om jeg fortsetter å bruke dette etter at boksen er tom vet jeg ikke enda. Er ikke store forskjellen JEG merker egentlig(kan hende jeg ikke har nok av de andre stoffene i kroppen for at det skal funke optimalt)

Men, at man blir "diger" av det er nok for det meste bull, så kranglinga om det kan dere ta i en av mange andre tråder; )

Lenke til kommentar
Enig med deg.

Er nok bare tilfeldig at de jeg kjenner nå som begynte med aggresiv vektløfting nå de var 13-15år nå er et hode lavere enn alle de som aldri har trent vekter. Sikkert bare tilfeldig.

 

Mange av mine kompiser har løftet vekter siden vi gikk på ungdomsskolen, og du finner oss fortsatt i alle forskjellige størrelser. Kan ikke si meg imponert av argumentene du kommer med.

Men hør etter lille store venn, det var jo bare tilfeldigheter. For det jeg sier er ikke spøk

Lenke til kommentar
Enig med deg.

Er nok bare tilfeldig at de jeg kjenner nå som begynte med aggresiv vektløfting nå de var 13-15år nå er et hode lavere enn alle de som aldri har trent vekter. Sikkert bare tilfeldig.

 

Mange av mine kompiser har løftet vekter siden vi gikk på ungdomsskolen, og du finner oss fortsatt i alle forskjellige størrelser. Kan ikke si meg imponert av argumentene du kommer med.

Men hør etter lille store venn, det var jo bare tilfeldigheter. For det jeg sier er ikke spøk

Vel det har ingenting styrkeløfting å gjøre, om de da ikke brukte hormoner eller spiste tobakk etter trening.

Lenke til kommentar
Enig med deg.

Er nok bare tilfeldig at de jeg kjenner nå som begynte med aggresiv vektløfting nå de var 13-15år nå er et hode lavere enn alle de som aldri har trent vekter. Sikkert bare tilfeldig.

 

Mange av mine kompiser har løftet vekter siden vi gikk på ungdomsskolen, og du finner oss fortsatt i alle forskjellige størrelser. Kan ikke si meg imponert av argumentene du kommer med.

Men hør etter lille store venn, det var jo bare tilfeldigheter. For det jeg sier er ikke spøk

Vel det har ingenting styrkeløfting å gjøre, om de da ikke brukte hormoner eller spiste tobakk etter trening.

Ja mulig hasjen har satt sine spor.

Lenke til kommentar
Sivilmilitaer: Og du snakker om livserfaring? :wee:

Jepp, ikke bare mine egne. Livet er for kort til å lære av sine egne feil.

Derfor har jeg en fin familie som har gått i alle feller. Slipper da å gjøre det samme.

 

Kreatin er sikkert bra hvis man vil bli stor.

Orker ikke diskutere med om det er bra eller ikke for en 14år gammel gutt.

 

Mitt synspunkt er følgende:

Spis heller masse mat, sunn mat som: Torsk, sei, rognekaker, reinsdyrkjøtt, tørket reinsdyr hjerte, blåskjell, kylling, biff, egg osv. Alt økologisk så klart.

Dere svarer da at man gjør det sammen med masse forskjellig pulver, men jeg velger likevel å gå 100% naturlig.

Spiser man mye av den sunneste og næringsrike maten føler jeg ikke at behovet for å ta syntetiske midler er der for en 14 år gammel gutt.

 

Eneste grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg bryr meg, vil ikke at en 14år gammel gutt skal gå på dette pulveret.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal han spise økologisk? Er det noen som helst grunn til det, sett fra et ernæringssynspunkt? Er det sunnere?

La oss si ei høne.

 

En høne står stille hele livet og er så feit at den ikke klarer å gå. Kun fått vann og kunstig gjødsel

 

Den andre hønen vandrer fritt får faktisk litt muskler og lever lenger.

 

Hvem sitt egg ville du ha spist?

 

*Dette var bare et eksempel*

Lenke til kommentar
Hvorfor skal han spise økologisk? Er det noen som helst grunn til det, sett fra et ernæringssynspunkt? Er det sunnere?

Ja, det er det uten tvil. Hadde du søkt litt rundt på google så hadde du sikkert kommet til samme konklusjon.

 

Link: Økofrukt er sunnere

 

Utdrag fra artikkelen:

Resultatet viser at økologisk frukt og grønnsaker inneholder mellom 40 og 60 prosent flere næringsstoffer og antioksidanter enn konvensjonelt dyrket.

 

Det kan man trygt kalle en klar forskjell.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...