Gå til innhold

Dumt med kreatin i min alder? (14år)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er vel ikke noe bivirkinger på kreatin, i tilfelle bloat, men vet ikke noe om det er negativt i lav alder

 

 

hvis du i alle fall skulle finne på å begynne så er vel ikke krealkalyn no dumt valg, kapsler som du ikke bloater av.. :)

 

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3652

 

PS: bloat er å trekke vann

 

edit: enda en bivirking som jeg kom på, tror nyrestein kunne forkomme, men er visst ikke veldig vanlig

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Trener styrke tre ganger i uka, trener forsåvidt alle musklene på de øktene.

Har ikke programmet her, men kan skrive opp de tinga jeg trener og husker navnet på: p

-Benkpress

-Situps i situp benk

-Brystpress

-triceps

-knebøy

-Trening i rygg. (husker ikke navnet)

-vekstang

-lår ? (sitter i en stol med beina i mellom to puter og drar mot meg)

-Rygg trening dette også, sitter og drar ei stang ned foran hodet

-Roing med samma stanga som rygg treninga.

Det var alt tror jeg, er egentlig flaut å ikke kunne navna på dette men: p

Lenke til kommentar

-lår ? (sitter i en stol med beina i mellom to puter og drar mot meg)

-Rygg trening dette også, sitter og drar ei stang ned foran hodet

-Roing med samma stanga som rygg treninga.

 

1: tror du mener lårcurl

2: Nedtrekk ( omvendt grep gir biceps trening)

3: Foroverbøyd roing aka latroing

 

tror det er det du mener, det er ihvertfall navna på dem ;)

Lenke til kommentar

VIl vel også si at du ikke vil få den effekten du gjerne vil ha av kreatin ved å trene tre ganger i uka. I så ung alder og så lite du har trent (tre mnd) vil du uansett øke mye, både pga. vekst og pga. at kroppen venner seg til treningen raskt i starten. Ville derimot vært litt forsiktig med å trene for hardt vekter i en alder av 14. Da du ikke er ferdig utvokst vil du lett kunne overbelaste sener og ledd som både jobber med å vokse og jobber for å bli større/sterkere.

 

Med tre ganger i uka med trening er det viktigere å spise riktig før og etter trening enn å kaste i seg kreatin. Få i deg karbohydrater rett etter trening (to bananer f. eks) og spis noe proteiner da du kommer hjem (kylling, biff, andre kjøttprodukter som ikke er utvanna).

Lenke til kommentar
VIl vel også si at du ikke vil få den effekten du gjerne vil ha av kreatin ved å trene tre ganger i uka. I så ung alder og så lite du har trent (tre mnd) vil du uansett øke mye, både pga. vekst og pga. at kroppen venner seg til treningen raskt i starten. Ville derimot vært litt forsiktig med å trene for hardt vekter i en alder av 14. Da du ikke er ferdig utvokst vil du lett kunne overbelaste sener og ledd som både jobber med å vokse og jobber for å bli større/sterkere.

 

Med tre ganger i uka med trening er det viktigere å spise riktig før og etter trening enn å kaste i seg kreatin. Få i deg karbohydrater rett etter trening (to bananer f. eks) og spis noe proteiner da du kommer hjem (kylling, biff, andre kjøttprodukter som ikke er utvanna).

 

 

det der du sier der er så langt borti natta som det går ann og få det til....

 

3 ganger i uka, er finfin trening det, kjører selv en 3split som er designet for styrkeløftere.. laget av og for strykeløftere så når du sier at 3 ganger i uka er lite så tar du så skammelig feil...restitusjon er en meget viktig del av trening

Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe imot at 3 ganger i uka er finfin trening. Derimot er det nok ikke nødvendig med kreatin når du trener 3 ganger i uka da du burde klare å få nok restitusjon uten kreatin. Kreatin brukes kun for å fylle opp kreatinfosfatlagrene i kroppen fortere, noe som ikke burde ta over 2 dager med normal søvn og kosthold. Det eneste jeg sier er at kreatin ikke er det viktigste for han, men at ett godt kosthold og godt med søvn er det han burde fokusere på istedenfor å kaste i seg kreatin.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt noe imot at 3 ganger i uka er finfin trening. Derimot er det nok ikke nødvendig med kreatin når du trener 3 ganger i uka da du burde klare å få nok restitusjon uten kreatin. Kreatin brukes kun for å fylle opp kreatinfosfatlagrene i kroppen fortere, noe som ikke burde ta over 2 dager med normal søvn og kosthold. Det eneste jeg sier er at kreatin ikke er det viktigste for han, men at ett godt kosthold og godt med søvn er det han burde fokusere på istedenfor å kaste i seg kreatin.

Les mer om kreatin du. Kreatin øker også styrke.

 

Kreatin øker prestasjonsevnen ved å tilføre muskulaturen et høyere innhold av kreatinfosfat Når kreatin nivået er forhøyet oppnår man følgende: Økt styrke, forkortet restitusjonstid, forsinkelse av melkesyredannelse i musklene, gjenvinning av full muskelstyrke raskere etter trening, ekstra vann i musklene påvirker "trykksensorene" i muskelcellene som sender ut et oppbyggende signal og forandringer helt nede på cellenivå som øker potensialet for muskelvekst. Det er også påvist at gjennom å ta kreatin, vil oksygenforbruket i hjernen øke. Dette fører til at du holder deg skarpere og blir mindre mentalt sliten

 

http://www.tn.no/artikler.aspx?id=37

Lenke til kommentar
Har ikke sagt noe imot at 3 ganger i uka er finfin trening. Derimot er det nok ikke nødvendig med kreatin når du trener 3 ganger i uka da du burde klare å få nok restitusjon uten kreatin. Kreatin brukes kun for å fylle opp kreatinfosfatlagrene i kroppen fortere, noe som ikke burde ta over 2 dager med normal søvn og kosthold. Det eneste jeg sier er at kreatin ikke er det viktigste for han, men at ett godt kosthold og godt med søvn er det han burde fokusere på istedenfor å kaste i seg kreatin.

 

 

du insinuerte at det er lite med 3 ukers trening i uka, siden du ikke trengte kreatin... så styrkeløftere som bruker samme program som meg bruker ikke kreatin? in your dreams... du burde lære deg noe før du gir råd.....kreatinet gir deg extra boost når du skal trene meget effekttivt i eksplosiv trening...

Lenke til kommentar

Kreatin, egentlig navn kreatinfosfat, er ett stoff som er naturlig i kroppen. Kreatinfosfat er det første som brukes når en gjør noe. F. eks. når du løfter vekter bruker du kreatinfosfat før du går løs på glykogenet. Kreatinfosfat spaltes mye raskere enn glykogen, derfor vil du kunne løfte mer mens en er på spalting av kreatinfosfat enn hvis en kommer til spalting av glykogen. Så det er sant at kreatin øker styrke, oksygenopptak til hjernen osv. Men bruken av stoffet kreatin hjelper kun til å bygge opp igjen disse lagrene slik at en raskere er restituert. Etter 2 dager hvile vil nok kreatinfosfatlagrene være helt fulle igjen ved godt med søvn og et godt kosthold. Derfor ser jeg fortsatt ikke grunnen til å bruke kreatin når en trener 3 ganger i uka. Det eneste som eventuelt du kan få ut av å ta kreatin er å øke størelsen på lagrene, men jeg er ikke sikker på om dette er mulig å gjøre ved å forsøke å fylle på mer enn lagrene klarer, eller om kroppen bare lar kreatinet da går rett gjennom. En måte å få opp størelsen på lagrene på er hvertfall å over en lenger trening sørge for at nivået er på ett bunnivå, så tviler litt på om kreatin får opp størelsen på kreatinfosfatlagrene.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke andre stoffer det da er i kreatinen en får kjøpt i norske butikker? For vanlig kreatinfosfat som er i kroppen skal nemlig ikke kunne påvirke musklene på denne måten. Dette er ikke ment sarkastisk, da jeg har null peiling på hvordan dere trener, hvor mye dere tar osv. men jeg ble rett og slett nysgjerrig på akkurat det. Trudde kreatin du kjøpte nemlig var kreatinfosfat uten så veldig mye annet. Bare litt forskjell i hvor mye det var "vannet ut".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...