Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Sikkert vært diskutert før, men jeg ser ingen åpenbar tråd om temaet: Noen som bruker 500px Awesome?

 

Jeg lurer på om dette kan erstatte både FlickrPro og Smugmug-kontoene mine.

 

Så både fungere som et sosialt sted man kan vise bilder til andre fotointeressert og der man kan finne andres bilder til inspirasjon (dvs FlickrPro-erstatning) og et portfolio-sted der man både kan vise frem ens beste bilder til flest mulig, og ha passordbelagte bildekataloger for venner og familie (dvs Smugmug-erstatning).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn uflaks første salg på Foto.no som har gått galt for meg. Kjøper sier at autofokus ikke fungerer på Canon 35mm F2 han har gode tilbakemeldinger så det stemmer nok.

Jeg bare forstår ikke hvordan det kan skje når jeg pakket objektivet i original emabllasjen i midten av en stor smartpost eske fyllt med krøllet avispapir. Er det noe som har prøvd å repare ett objektiv selv? Kan tenke meg at muligens det er noe tannhjul eller lignende som har hoppet ut av ett spor. Håper de optiske fortsatt er i orden, bruker meste manuell fokus uansett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende uhell forrige sommer. Mottaker sa fokusringen hadde låst seg. Handelen ble reversert og objektivet ligger og samler støv her hos meg. I mellomtida har jeg funnet ut at mange fler har tilsvarende problemer med sine Tamron 70-300. Jeg fikk en Tamron 70-300 for en annen fatning av en bekjent, men det hadde dessverre samme problem. Begge ligger nå og støver her uten at jeg har giddet å åpne og undersøke de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar Simen1. Det er vel bare sånt som kan skje pakken får vel ett par støt i løpet av postgangen. Heldigvis er dette ikke ett dyrt objektiv og kanskje derfor det gikk i stykker så lett. Er iallefall glad at dette ikke har skjedd med dyre L objektiv som jeg har sendt avgårde tidligere.

 

SIden du har to stk kan du jo kanskje bytte litt deler for å få ett fungerende, eventuelt bare demontere ett av objektivene og ta bilder av delene i samme stil som Roger Cicala hos Lensrentals.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også et uhell med et objektiv som jeg solgte på foto.no Jeg sendte avgårde et Nikon AF-S 80-200 som så ut som nytt og var lite brukt. Var meget godt pakket inn, men av en eller annen merkelig årsak så var plutselig fokusmotoren gåen. Kjøper godtok at jeg betalte halve reperasjonen, noe jeg gjorde. Men om han noen gang reparerte det eller han bare fikk seg et billigere objektiv, nei det vet jeg ikke.

 

Men jeg har et hav av andre velykkede handler på foto.no Så litt svinn må en regne med.

Lenke til kommentar

Jeg vet dette spørsmålet sikkert kommer opp støtt og stadig, men siden vi nå var inne på bruktsalg...

Er det for mye å forvente å få igjen 80% av nypris på et pent og lite brukt L-glass?

Nåværende modell... lurer litt på å måtte selge unna et objektiv jeg bruker for lite for å redde årets sommerferier :/

Lenke til kommentar

Du får ikke solgt det for over hva gjeldende kampanjepris er. Det kan være en ulempe å legge ut etter en slik kampanje da mange etter noen uker finner ut av at de ikke liker objektivet og selger det enda billigere. Ligger det mange utgaver av samme objektiv må du ha noe som skiller seg ut, bedre stand, bedre pris eller ekstra tilbehør. Jeg får alltid solgt innen en dag fordi jeg legger meg på en fair pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får ikke solgt det for over hva gjeldende kampanjepris er. Det kan være en ulempe å legge ut etter en slik kampanje da mange etter noen uker finner ut av at de ikke liker objektivet og selger det enda billigere. Ligger det mange utgaver av samme objektiv må du ha noe som skiller seg ut, bedre stand, bedre pris eller ekstra tilbehør. Jeg får alltid solgt innen en dag fordi jeg legger meg på en fair pris.

Fair pris er alfa og omega.

 

For et par år siden, solgte jeg noe fotoutstyr på QXL nettauksjon, mens den siden fortsatt var populær. La blant annet ut et skikkelig r*vva teleobjektiv fra, jeg tror det var Soligor. Det var et 100-400 objektiv som fikk meget dårlige kritikker på nettet, og den hadde tidvis litt dårlig kontakt med kamerahuset. Alt sammen poengterte jeg tydelig i annonsen, og la den ut til en hundrelapp bare for å bli kvitt den.

 

En uke etter, når auksjonen var over, hadde budrunden strukket seg til 1500 kroner, og kjøperen var storfornøyd. Følte det nesten som jeg svindlet fyren, så jeg tilbød gratis frakt :)

 

Nå er jo ikke foto.no en auksjonsside, men kanskje legge ut med høystbydende over en lav sum? Det trigger i hvert fall folk til å ta kontakt for å spørre om høyeste bud til nå, og har de allerede sett seg ut en aktuell gjenstand, så skal det litt til for å stoppe dem.

Lenke til kommentar

Du får ikke solgt det for over hva gjeldende kampanjepris er. Det kan være en ulempe å legge ut etter en slik kampanje da mange etter noen uker finner ut av at de ikke liker objektivet og selger det enda billigere. Ligger det mange utgaver av samme objektiv må du ha noe som skiller seg ut, bedre stand, bedre pris eller ekstra tilbehør. Jeg får alltid solgt innen en dag fordi jeg legger meg på en fair pris.

 

Hvem hadde sagt noe om at jeg hadde tenkt å legge det ut til over gjeldende kampenjepris?

Jeg har sett meg ut en pris, som er ca. 3 000 billigere enn normal nypris, og stadig billigere enn kampanjeprisen. Jeg tror bare at hvis folk gjør et prissøk i dag når kampanjen kjører, så føler de ikke det er så alt for mye å spare, men i morgen når det er normalpris føler de sikkert det er mange penger spart...

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal gå over til sette fyr på varder for å få kontakt med omverden, fortsatt problemer med netttilgangen på hoved-pc'en som faktisk virker i andre trådløse nettverk. Så det må være en protokollfeil ? i modemet.

 

En feil som hverken jeg eller teleno support klarer og løse.

 

Edit: en helt annen ting :)

 

På hovedpc'en har jeg mulighet og plassere en "åpne ny fane-knapp" i firefox, den knappen fins ikke i bærbare sitt "tilpass verktøylinje" meny.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kan være den trådløse ruterensom kun støtter WPA2, mens PC'en din kun har WPA eller noe?

 

har sjekket alt dette også ip og wap etc. det eneste som jeg ser er at hver gang jeg resette netttilkoblingen/ip-adr, etc. i pc'en så får jeg på ruteren netttilgang "808.11" etter noen sekunder blir den protokollen byttet ut med ordet "ethernet", på den andre pc'en står det hele tiden "802.11".

Lenke til kommentar

har sjekket alt dette også ip og wap etc. det eneste som jeg ser er at hver gang jeg resette netttilkoblingen/ip-adr, etc. i pc'en så får jeg på ruteren netttilgang "808.11" etter noen sekunder blir den protokollen byttet ut med ordet "ethernet", på den andre pc'en står det hele tiden "802.11".

Så hvis jeg har fått med meg dette korrekt:

Du har en pc som ikke fungerer på samme WLAN som andre pc'er? Har du prøvd med kabel?

 

Prøv å reinstaller driveren til det trådløse kortet hvis du ikke har det. Det høres ut som det er en config som overstyres og velger en annen protokoll. Ellers som Trondster sa, du kan ha mismatch på WPA/WPA2 oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...