Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Btw, hvem ser dere på som mest hardbarka når det kommer til stereotypen trøndere vs nordlendinger, og da tenker jeg i drekkekulturen.

På rekrutten ble sørlendingene, vestlendingane og østlendingene frarådet å følge nordlendingene når de drakk på byen, og jeg følte meg lurt. Jeg har alltid trodd at trøndere var de som ble sett på som de værste HB drikkerne, og generelt sett de som var hardest å knekke i drikkekonkurranser.

Vel, er mye lengre mellom vinmonopolene her nordpå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakket i går om en død pixel både på skjermen og på bildet. Jeg cropet ut litt av et bilde for å vise prikken.

post-117856-1281546855,4427_thumb.jpg

Er dette reklamasjonsgrunn?

 

Kamera ble kjøpt 03.10-2008

Vet ikke helt hvem du skal reklamere til ang. hårtapet, men død pixel burde gå greit det. Send det inn om du kan være uten i et par uker.

 

:tease:

Endret av ET!
Lenke til kommentar

YYYEEESSS!!

 

Da er ett av mine drømmeobjektiver fått seg ett nytt hjem her hos meg,- en Zeiss Planar 50mm f1.4. Konverteringen med adapter til 4/3 fatning gikk greitt, fokus-chip er limt på plass, og objektivert er nå kalibrert for ørllite grann bakfokus.

 

Da er det bare å gå ut å skyte bilder!

Tenkt å gi 24-70 Zoomen min konkurranse? ;)

Lenke til kommentar

I morgen faller jeg ut av utfordringen. 99% sikkert. Ukas tema er multebærmyr, og jeg er ødelagt i ryggen etter forrige ukes multebærplukking. Skulle vært mulig å endre tema i denne typen utfordringer. Den 1% sannsynligheten for at jeg ikke faller ut er om jeg får lånt en bil, hver dag resten av uka, og kjørt til en multebærmyr som ligger ved veien kun for å ta bilder av den..

Lenke til kommentar

I morgen faller jeg ut av utfordringen. 99% sikkert. Ukas tema er multebærmyr, og jeg er ødelagt i ryggen etter forrige ukes multebærplukking. Skulle vært mulig å endre tema i denne typen utfordringer. Den 1% sannsynligheten for at jeg ikke faller ut er om jeg får lånt en bil, hver dag resten av uka, og kjørt til en multebærmyr som ligger ved veien kun for å ta bilder av den..

Du får sende søknad til utfordringssjefen (ikke meg denne gang) om du kan bytte tema - eventuellt stokke de om.

 

Det noe herk når ryggen krangler.

Lenke til kommentar

i år skal jeg prøve å få sett dette, men det tenker jeg egentlig hvert år når det går mot høst:

Tanamunningen har stor næringsproduksjon og er av svært stor betydning som næringsområde, myte-(fjærfellings-) område og overvintringsområde for ender, og som rasteplass for vadere, gjess og lommer. Det er registrert 19 andearter, 5 gåsearter, 22 vadefuglarter, 14 måsefuglarter og flere andre våtmarksfugler. Av spesiell interesse er det store antallet laksandhanner som samles i området hver høst. Det er observert inntil 27.000 individer. Dette er hannfugler som trekker til Finnmarkskysten etter parring, og som samles i Tanamunningen før trekket sørover.

Edit: link

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

I morgen faller jeg ut av utfordringen. 99% sikkert. Ukas tema er multebærmyr, og jeg er ødelagt i ryggen etter forrige ukes multebærplukking. Skulle vært mulig å endre tema i denne typen utfordringer. Den 1% sannsynligheten for at jeg ikke faller ut er om jeg får lånt en bil, hver dag resten av uka, og kjørt til en multebærmyr som ligger ved veien kun for å ta bilder av den..

Ser ikkje problem i at tema kan byttast, så lenge det er før den eventuelle veka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...