Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi jeg tipper 50% av de som er på legevakten uansett bare har litt lett hoste / generell hypokonderi, og folk flest kan være borte litt fra jobben før de får sparken. Eneste grunnen til at han her evt. får sparken er pga avisene skriver om det.

Ta deg en tur på legevakten, så vil du nok se at den generaliseringen er noe forenklet. Andre vil si sterkt forenklet.

 

Leger, sykepleiere osv følger en vaktordning der de plikter å skaffe en erstatning hvis de ønsker å avspasere. Når de unnlater å møte opp på jobb, så har det som oftset store konsekvenser i motsetning til at jeg f.eks skulle gi faen og bli borte fra jobben.

Lenke til kommentar

Rart at det havnet i avisa egentlig. Må jo være en på legevakta som har tipset dem. Eller så var det sånn at dem som kom dit med skader fikk svar om at de måtte vente litt lenger fordi legen var på konsert..

Størst sjanse for at det er de som savnet han på legevakta som tipset.

 

Etter å ha sett forsiden på VG (papir) i dag, så kan en lure på om fyren var dritt lei hele jobben og dro dette stuntet for å slutte med et smell ...

Lenke til kommentar

Det var såklart litt satt på spissen. Men nei, jeg synes ikke han burde få sparken for det, så vidt jeg leser har det ikke fått noen alvorlige følger, hadde noen akutt syke ikke fått hjelp pga det, så ville det garantert stått om det i saken. Men dette er jo uansett typisk ting som ikke har noe å gjøre i avisen, burde klare (og også få lov til) å ordne opp seg imellom.

 

Tipper de mangler leger på legevakta så det holder uansett, så om de sparker han så blir det sikkert enda mere kø generelt.

Lenke til kommentar

Under overskriften "Sykefravær koster Alta 40 millioner" skrev nrk i vinter om at personalsjefen i kommunen sa at

– Mine medarbeidere sier det er en del ekstra sykemeldinger som dukker opp mellom slutten av mai og St. Hans. Så kan man jo lure på om det har sammenheng med at en del trenger ekstra fri for å kunne fiske i Alta-elva i perioden hvor det er fritt fiske.

 

Så det er nok også endel andre i dette landet som heller vil gjøre noe annet enn å være på jobb i perioder.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Den eneste forskjellen mellom denne legen og folk flest er at folk flest ikke bare skulker, men de lyver om det i tillegg.

 

JTror det ofte har med om man trives på jobb eller ikke. Tipper den legen ikke trives noe særlig på legevakten og dermed ikke innerst inne ikke bryr seg så mye om han får sparken. Antageligvis mistrives han så at han ikke gidder å lyve engang.

 

Jeg for min del trives på jobben. Idag har jeg vært på jobb til tross for jeg er 100% sykemeldt, det motsatte av å skulke. Finnes det igrunnen et ord som betyr det motsatte av å skulke?

Lenke til kommentar

Den eneste forskjellen mellom denne legen og folk flest er at folk flest ikke bare skulker, men de lyver om det i tillegg.

 

JTror det ofte har med om man trives på jobb eller ikke. Tipper den legen ikke trives noe særlig på legevakten og dermed ikke innerst inne ikke bryr seg så mye om han får sparken. Antageligvis mistrives han så at han ikke gidder å lyve engang.

 

Jeg for min del trives på jobben. Idag har jeg vært på jobb til tross for jeg er 100% sykemeldt, det motsatte av å skulke. Finnes det igrunnen et ord som betyr det motsatte av å skulke?

Tja.. smittespreder kanskje? Kommer vel an på hvordan syk man er..

Lenke til kommentar

Så var festen over for min del :fun:

Jeg har også kastet inn håndkleet. :( Har massevis av idéer til bilder, men jeg kan/gidder/orker ikke gjennomføre dem med Duplo og Barbie. :no:

...

Jeg gir meg jeg også. Orker ikke gå ut i skogen i dag. Kjenner at motivasjonen ikke har vært der den burde vært og da blir resultatene veldig dårlige, mulig det ble feil temaer eller for tett opp til forrige utfordring.

 

Ellers syns jeg du hadde en kul fest så lenge du var med Anew.

Lenke til kommentar

Sjølv hadde eg ein dag med fråvær sist skuleår, den blei brukt til tannlegetime(5min) og Akam-treff i Bergen.

Heh. Skolefravær og jobbfravær er to helt forskjellige ting i mitt hode, førstnevnte har jeg mer enn nok av, mens jeg ikke har et eneste minutt av sistnevnte. Tror jeg hadde over 20 dager fravær i tredjeklasse. :|

 

Kommer sikkert til å få høre det på ett eller annet jobbintervju, men har gått fint this far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...