Gå til innhold

Multiboxing-Prosjekt - Quinboxing av en druid og 4 shamans.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg driver også og "fiffler" litt med multiboxing om dagen. Tester ett oppsett med 3 mager og 1 prest hvor presten er hoved char. Mye macroer å sette opp og veldig uvant å bevege seg med musa i stedet for wasd, men veldig artig og utfordrende.

Har lagt ved et lite bildet av oppsettet. Dårlig bilde, men illustrerer godt nok.

post-18773-1199868860.jpg

Som bildet viser kjører jeg 4 wow instanser på 1 maskin og keyclone. Samtlige video effekter er satt ned til 50% på min hoved char og helt til bånn på de 3 mage`ene. Minneforbruk ligger på ca.1Gb og cpu er sjelden over 50%. Ligger stort sett rundt 20%. Har kun et enkelt oppsett med c2d 6600 og en radeon x1900xt.

Ser frem til mye moro med dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Du sier du beveger deg med musa? Kan du forklare litt rundt dette?

 

Hei.

 

Når jeg multiboxer beveger jeg meg ved å holde begge museknapper inne. Evt. tommeltast for "continuous run" og styrer ved å holde høyre museknapp inne.

Jeg prøvde først med å bruke wasd, men ettersom det blir en del spamming av /follow /assist og andre macroer hadde jeg ikke nok fingre.

Det er vrient å vende seg til og jeg mestrer det ikke helt ennå. Tar meg ofte i å sitte med fingrene på wasd tastene.

Lenke til kommentar
Du sier du beveger deg med musa? Kan du forklare litt rundt dette?

 

Hei.

 

Når jeg multiboxer beveger jeg meg ved å holde begge museknapper inne. Evt. tommeltast for "continuous run" og styrer ved å holde høyre museknapp inne.

Jeg prøvde først med å bruke wasd, men ettersom det blir en del spamming av /follow /assist og andre macroer hadde jeg ikke nok fingre.

Det er vrient å vende seg til og jeg mestrer det ikke helt ennå. Tar meg ofte i å sitte med fingrene på wasd tastene.

 

Selv synes jeg det helt klart det er lettere å styre med WASD. Har binda follow på 'F' så det er lett å spamme denne.

 

Alle spells på de fire druidene på follow er macros. Wrath vil f.eks se slik ut på de fire druidene:

 

/cast [exists,harm,nodead] Wrath
/stopmacro [exists,harm,nodead] 
/assist Xvic 
/cast [exists,harm,nodead] Wrath

 

Denne macroen lar druiden kaste Wrath på sitt target frem til targettet er dødt, den vil da bytte target til mainen og beholder det targetet til den er død. Veldig kjekk macro om jeg skal gjøre andre ting med main-druiden, f.eks som å tanke flere mobs samtidig.

 

En annen fin macro du burde bruke er denne:

 

/script AcceptGroup(); 
/script AcceptQuest(); 
/script AcceptTrade(); 
/script RetrieveCorpse();

 

Sparer mye tid om du setter den ut et sted på alle de andre karakterene. Veldig lett å f.eks trade ting til de andre når baggen på mainen er full via denne macroen.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Accept macroen du nevner har jeg inne og den er meget nyttig. Har ikke lagt inn noen conditional macros ennå, men det kommer. Har også litt problemer med å få "target focus" til å funke som jeg vil. Blir litt letter når jeg får en skjerm til. Nå har mine 3 mager så små vinduer (512x398) at det er umulig å editere de direkte. Jeg må logge de inn i et større vindu for å gjøre endringer. Ny skjerm kommer i løpet av uken, så da blir det nok fart på sakene.

Endret av haaken
Lenke til kommentar

Da regnet jeg litt på X-Keys keyboardet fra PI-Engineering. Kommer vel totalt på rundt 1500,- inkludert frakt om jeg bestiller fra USA.

 

De norske sidene jeg fant som selger dette skal ha over 2000,- for den så da er det helt klart verdt å vente en stund på det.

 

Kjøper også noen ferdige sheets jeg kan printe bilde på så jeg kan styre druidene lett med den når jeg får meg forskjellige speccs etterhvert ( Feral, Resto + 3 Boomkin )

 

wowxkeylj4.th.jpg

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Da regnet jeg litt på X-Keys keyboardet fra PI-Engineering. Kommer vel totalt på rundt 1500,- inkludert frakt om jeg bestiller fra USA.

 

De norske sidene jeg fant som selger dette skal ha over 2000,- for den så da er det helt klart verdt å vente en stund på det.

 

Kjøper også noen ferdige sheets jeg kan printe bilde på så jeg kan styre druidene lett med den når jeg får meg forskjellige speccs etterhvert ( Feral, Resto + 3 Boomkin )

 

wowxkeylj4.th.jpg

tror at 4 (B)oomkin + healer ville vere mer effektift enn med feral. tank er ikkje trengt før på lvl 70 (heroics)

med mindre du er shaman da (TOTEMS!!! FROST SHOCK!!!)

http://video.google.com/videoplay?docid=-1...h&plindex=0 ftw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...