Gå til innhold

Sony A200 Nytt DSLR


Anbefalte innlegg

Hvordan er ytelsen på 18-70 i forhold til Nikon sin? Ser variende resultater på de testene jeg har sett.

 

Tom

 

kan ikke svare ovenfor nikon sin 18-70 men synes akam sin test av Sony A100+18-70 er ganske treffende mht. hjørneuskarphet.

(takk akam for nytt design, nå virker ikke linken til A100) :innocent:

Objektivet er helt greit i forhold til pris ved kjøp av kit, som testen av A100 sier tegner ikke 18-70 helt skarp i kantene men synes det er meget et godt objektiv i forhold til prisen (kr700+ ved kjøp av kit , ca kr1170 ,- løskjøp)

har prøvd både 18-70 konica minolta på km5d, og sonyA100 med sony 18-70 og det

virker som om det er det samme objektivet bare at der er relablet + litt fornyet finish.

Endret av Thomas-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av narturlige grunner kan jeg ikke si så mye, men at det kommer kameraer i 2008 er ingen hemmelighet. Og jeg kan si til alle som har Sony eller vurderer det; GLED DERE!

 

Sony har nå A100 eller A200 om du vil, A700 og A900 som kommer høsten 08. Ja, vi ser alle hvor det mangler ting. Får håpe at Sony virkelig får feste i dette markedet. Når jeg ser hva som kommer så kan jeg si det ikke står på vilje eller kvalitet!

Lenke til kommentar
Av narturlige grunner kan jeg ikke si så mye, men at det kommer kameraer i 2008 er ingen hemmelighet. Og jeg kan si til alle som har Sony eller vurderer det; GLED DERE!

 

Sony har nå A100 eller A200 om du vil, A700 og A900 som kommer høsten 08. Ja, vi ser alle hvor det mangler ting. Får håpe at Sony virkelig får feste i dette markedet. Når jeg ser hva som kommer så kan jeg si det ikke står på vilje eller kvalitet!

Etter A700 og A200, så er jo Sony godt igang. Sikkert kjekt med en modell eller to til. Men det er vel så viktig å fokusere på optikk.

 

Tom

Lenke til kommentar

Klart, A100 var deres første kamera, så jeg lar de få litt å gå på, og så kom A700 inn i stua. A700 er i mine øyner et rått kamera. Man kan klart ikke gå tilbake til A100, så en oppgradering til A200 er nok å anbefale.

 

Som også nevt her; optikk. Spennende med mer G linser spør du meg i tillegg til kommende kameramodeller. Tror ikke dere trenger å vente så lenge med sistnevte heller :)

Lenke til kommentar

Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

Har du ikke prøvd sony sin 50mm f1.4?

Edit: eller mente du at sony skulle finne en å sende i posten? sry, har litt promille.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

Har du ikke prøvd sony sin 50mm f1.4?

Edit: eller mente du at sony skulle finne en å sende i posten? sry, har litt promille.

 

Hehe. Vi tester alltid speilreflekskameraer med 50mm, eller så nært vi kan komme, for sammenligningens skyld, og fordi slike objektiver er svært skarpe. På den måten unngår vi at det er objektivene som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Men i de tilfellene kamerahus selges med kit, da ser jeg det som en selvfølge at huset også testes med disse?

 

Det er tross alt slik at majoriteten av de som kjøper speilrefleks (vil jeg tørre å påstå) beholder det objektivet som følger med. Dermed blir det irrelevant at man kan bruke andre objektiver, speilreflekskameraet kunne like gjerne vært et Canon IXUS som har forspist seg. Den typen kjøper vil kanskje aldri bytte objektiv, annet enn om han/hun trenger lengre reach, og da kjøper han/hun et billig teleobjektiv fra Sigma eller Tamron.

 

Jeg regner som sagt med at husene testes med kit der det leveres kit, av de overnevnte grunnene. :)

Lenke til kommentar
Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

 

Du får kikke på bruktmarkedet :) Muligens finner du en Minolta 50mm f1,4. Forøvrig finner jeg ikke en lenke til bruktmarkedet fra "nye akam".

Lenke til kommentar
Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

 

Har dere bedt om 50mm sammen med kamera og ikke fått det?

Lenke til kommentar
Sitter her med A200 i neven, og må si det i alle fall ytre sett er kraftig forbedret siden A100. :)

 

Så snart Sony klarer å finne en 50mm til meg, skal jeg titte på bildekvaliteten. Jeg håper den ikke er så alt for langt fra A700, som imponerte meg ganske mye.

 

Jeg håper testen blir noe mer objektiv enn testen på A100 som jeg og mange andre har kommentert (uten å få noen svar på de....)

 

Med andre ord en litt omfattende oppussing av A100. Raskere autofokus vil nok bli godt mottatt, det samme gjelder det nye batteriet som i A700. Har forøvrig en venn som er virkelig sur på Sony siden A200 får vertikalgrep. Hans A100 får ikke vertikalgrep.

 

En ting jeg synes er litt smådumt er at A200 får forskjellig vertikalgrep enn A700 iogmed at de er såppas dyre. Jeg kjenner ikke til Canon/Nikon/Andre, pleier de å ha mange forskjellige vertikalgrep til forskjellige kameraer? Håper A900 får samme som A700.

Endret av Flums
Lenke til kommentar

Da det er snakk om å teste kamerahuset og ikke kitløsningen, er det bare naturlig å bruke et bra objektiv, så 50mm er en god standard å legge seg på. Selv er jeg forelsket i mitt Sony 50mm F1.4, og planlegger å gifte meg med det. :p

 

Forøvrig enig med det Flums nevnte.

Gled dere, godtfolk! :)

Lenke til kommentar
Da kan dere jo teste 16-80mm samtidig da - har sett mye forskjellig om den...
Ja, vi må få noen kommentarer i hvert fall, og helst en "separat" testside som omtaler den. Den er jo svært aktuell for A700-brukere, og da som alternativ til E-3 + 12-60, som faktisk blir en svært liknende løsning - lenge siden det har vært så direkte konkurrenter i denne klassen...
Lenke til kommentar
Da det er snakk om å teste kamerahuset og ikke kitløsningen, er det bare naturlig å bruke et bra objektiv, så 50mm er en god standard å legge seg på. Selv er jeg forelsket i mitt Sony 50mm F1.4, og planlegger å gifte meg med det. :p

 

Forøvrig enig med det Flums nevnte.

Gled dere, godtfolk! :)

Jeg er en sterk tilhenger av test av kitet i sin helhet der det er mulig, og med optikk.

 

Eksempel: 400D leveres med EF-S 18-55, dette er på ingen måte et godt objektiv (veldig mange eksempler lider av dårlig kvalitet, that is). Da vil det være mulig å tenke seg frem til følgende:

 

- Dersom man kjøper 400D som kit og ikke vurderer annen optikk vil en ikke få optimal kvalitet.

- Dersom man kjøper 400D for seg selv og velger et 18-55 IS vil man få meget god kvalitet.

 

Det er i høyeste grad relevant for det store flertallet av brukere og kjøpere. Det blir for dumt om man ikke skulle vektlegge god kitoptikk som en fordel og dårlig kitoptikk som en ulempe.

 

Det viktige er at man setter en klar linje mellom hva som er mulig med kit og hva som er mulig med bedre optikk. Det vil hjelpe kjøpere som enten ikke har råd til dyr optikk som 17-40L, eller brukere som bare vil ha ypperlig bildekvalitet og ikke vil tenke over optikk.

 

Jeg har ingen problemer med at man bør teste med gode fastobjektiv for å vise hva HUSET er godt for, men faktum er til syvende og sist at flertallet, det store flertallet, vil kjøpe kit, en stor del av dem vil aldri ta av objektivet, og derfor blir det en pakke.

 

Bare mine 0.2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...