Gå til innhold

Vil du ha 50 timer taletid på mobilen?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her er en teknisk forklaring og skisser av hvordan superbatteriene skal fungere:

 

Teknisk ukeblad: Kan 10-doble batterikapasiteten

 

Litium_ny0801161400__56151d.jpg

 

Jeg skjønner at silisium-litium-ion kan være noe mer effektivt enn karbon-litium-ion, men ikke 10 ganger. I beste fall tipper jeg på en dobling innen ti år. Lavere internt motstandstap i batteriene vil sikkert bidra med ytterligere noen få prosent. Men jeg er fortsatt skeptisk til levetiden. Jeg tror det kan bli vanskelig å unngå at silisium-trådene løsner jevnlig og degraderer batterikapasiteten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes jeg leser om slikt hele tiden. Ser aldri noe til de fantastiske teknologiene. Håper dette er noe som faktisk kommer ut i nær fremtid (6-10 år).

 

Off-topic. Du kommer nok ikke til å få noen skycar med det første. Til det er det alt for mange ulemper. Å lage en "bil" som flyr er ikke så veldig vanskelig, så det er ikke der problemet ligger.

Det første problemet er at folk har nok vanskeligheter med å holde oversikt i trafikken nå. De færreste ville vært bra nok rustet til ikke bare å holde øye med trafikken bak, til sidene og foran, men også hva som kommer over og under.

Et annet problem er vedlikehold. Det er ikke så krise hvis noen har dårlig vedlikehold av bilen sin i dag. Noe av det verste som kan skje, er at man får motorhavari og må stoppe i veikanten. Å få motorhavari i 1000m høyde er noe helt annet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...