dravisher Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 En skikkelig hundebæsj av en kommentar på Aftenposten, "Fri oss fra det skjulte". Med mindre sarkasme-O-meteret mitt er ødelagt tror jeg det skal være en seriøs artikkel! Hun klarer faktisk å nevne opprørene i Egypt som noe positivt og modig samtidig som overvåkning omtales som "åpenhet": "Åpenhet er frihet, tillit – og sårbarhet". Det virker jo faktisk som om det er overvåkningen i seg selv hun liker. Mon tro om 1984 er en favoritt hos henne, bare på en litt annen måte enn de fleste andre som har lest den? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Frihet er tillitt siterer du. Hvordan er overvåkning tillitt? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Frihet er tillitt siterer du. Hvordan er overvåkning tillitt? Det forutsetter blind tillitt til Staten. There you go Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Aha, en såkalt enveistillitt. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Ap mener et EU-direktiv for fri konkurranse for ombæring av brevpost er viktig nok til å legge ned veto mot, mens DLD ikke er det?? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article4089092.ece Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Ap mener et EU-direktiv for fri konkurranse for ombæring av brevpost er viktig nok til å legge ned veto mot, mens DLD ikke er det?? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article4089092.ece Da blir det jo mye lettere når DLD v2 smuginnføres samtidig som et "gulrots"-vedtak. Ser at de skal legge ned pelsdyrindustrien også. I DLD v2 kommer de post-ansatte med riktig partimedlemsskap (AP) til å organisere automatisk åpning, scanning og registrering av alle brev. Og de som fleiper om Føreren Jens i brevene får bot og blir svartelistet for ansettelse i det offentlige.. Fremtiden er dyster! Om noen år flykter vi ærlige til Libya og Kina.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 "I'm tired of trying to do something worthwhile for the human race, they simply don't want to change!" -Doktor/Professor Dvorák noen som faktisk har tenkt å saksøke her? Ja, hvis det blir nødvendig. http://www.uhuru.biz/?p=662 Hver av oss kan for eksempel, om vårt teleselskap lagrer en eller flere sett med kommunikasjonsdata som ikke er begrunnet i levering av de teletjenestene vi kjøper, sende krav om at opplysningene slettes. Under henvisning til vår rett til å disponere fritt over opplysninger om vår private kommunikasjon, jf først og fremst EMK artikkel 8. Ser ganske bra ut. Lenke til kommentar
Foxxyb Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=Y-oURjntYA8 Tror noen av dere som er imot DDoSinga vill like denne. Endret 10. april 2011 av Foxxyb 6 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 En skikkelig hundebæsj av en kommentar på Aftenposten, "Fri oss fra det skjulte". Med mindre sarkasme-O-meteret mitt er ødelagt tror jeg det skal være en seriøs artikkel! Hun klarer faktisk å nevne opprørene i Egypt som noe positivt og modig samtidig som overvåkning omtales som "åpenhet": "Åpenhet er frihet, tillit – og sårbarhet". Det virker jo faktisk som om det er overvåkningen i seg selv hun liker. Mon tro om 1984 er en favoritt hos henne, bare på en litt annen måte enn de fleste andre som har lest den? Leste den samme artikkelen selv. Det høres mer ut som babbel fra en person høy på piller. Det gjorde hun jo for så vidt et ganske stort poeng ut av i artikkelen. Enten er artikkelen en spøk, eller så er det en ønskedrøm fra en idealist uten bakkekontakt. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Tankevekkende artikkel i Le Monde, noe som bør leses spesielt av tilhengere av DLD http://www.lmd.no/index.php?article=12347 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 De gikk virkelig glipp av en mulighet når det gjaldt vårt første direktiv-veto. Noen som vet om statsrådene rett og slett ikke har offisielle direkte eposter? Får kanskje be deres varaer om å videresende. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Tanker om Pedofili-begrunnelsen for DLD: 1. De aller fleste er enige i at seksuelle overgrep mot barn er illegitime og bør straffes hardt. (De fleste land har strenge straffer for slikt) 2. Fotografier og filmer av slike overgrep er bevis som vil være tilstrekkelig for å dømme de fleste overgriperne til lange fengsels-straffer. 3. Ved at Staten forbyr besittelse av disse bevisene gjør de det vanskeligere å oppdage, arrestere og dømme overgriperne. 4. DLD handler ikke om å hindre seksuelle overgrep mot barn, men å hindre besittelse av bevis for slike overgrep, og derved reduserer de ytterligere muligheten for å kunne straffe de som overgriper seg mot barn. 5. Konklusjon: DLD reduserer risikoen for at pedofile vil bli straffet, og dermed vil DLD føre til økt barnemishandling! Støtt Pedofili, Stemm AP/Høyre Endret 10. april 2011 av Skatteflyktning 7 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) De store ringene vil antageligvis ikke bli påvirket på noe som helst vis da det meste foregår kryptert over hele linja. Ergo de som produserer materialet og de som distribuerer det vil fortsette som før. Dette vil som det allerede har blitt sagt kun gå mot de som tilfrestiller sitt behov ved bilder/videoer av stort sett frivillige som liker det de gjør, fremfor å leve ut sitt seksuelle behov. Her vil selvsagt mange protestere, jeg peker dog da i retning av (nyinnflyttede)muslimer/prester.(Vedr. seksuelt behov) Endret 10. april 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 De store ringene vil antageligvis ikke bli påvirket på noe som helst vis da det meste foregår kryptert over hele linja. Ergo de som produserer materialet og de som distribuerer det vil fortsette som før. Dette vil som det allerede har blitt sagt kun gå mot de som tilfrestiller sitt behov ved bilder/videoer av stort sett frivillige som liker det de gjør, fremfor å leve ut sitt seksuelle behov. Her vil selvsagt mange protestere, jeg peker dog da i retning av (nyinnflyttede)muslimer/prester.(Vedr. seksuelt behov) Det er ikke noe som skal krypteres av dataene som samles inn. Alt tøvet Erna kom om kryptering, er bare spill for galleriet. Det var tvert imot nevnt i forslaget som ble vedtatt at dataene ikke skal krypteres. Det er livsfarlig å stole på politikere for det en politiker sier er alltid løgn. Hvis de ikke da sier noe som er sant for å dekke over en løgn. Grunnlovsbrudd og landssvik på Stortinget http://www.youtube.com/watch?v=C48fOZtpeoE&feature=related Lenke til kommentar
Populært innlegg KarlRoger Skrevet 10. april 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Vel, da går denne eposten: Jeg har lest noen artikler om at dere skal ha vært utsatt for trusler. Drap spesielt. Skulle gjerne sett flere eksempler, for utifra de som står i f.eks. denne artikkelen her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7586742 , så ser det ut til at dere gikk tom for faktiske trusler ganske fort. Å kalle dere for forrædere er ikke en trussel. Å si at dere ønsker å overvåke oss alle er ikke en trussel. Å si at man er rasende er ikke en trussel. Å si at man ønsker at dere skal brenne i Helvete er ikke en trussel, kanskje med mindre man har overnaturlige krefter. Å si at man er redd er vel heller en måte å si at man føler seg truet. Å ta til vettet og lytte til fornuften er noe alle burde gjøre. Joda, det var ett av eksemplene der som kan tolkes som en trussel. Men det mister tyngde når det også påstås at de 4 andre er trusler. At dere trues på livet er uheldig, men prøv i det minste å være ærlige om hva som egentlig er trusler. Deretter prøv å ta inn over dere den legitime kritikken som dere mottar, som det sikkert er mer av enn det er av trusler. Selv skal jeg ikke true med noe annet enn at jeg skal gjøre det jeg kan for å hindre at dere får stemmer ved neste og alle fremtidige valg. Jeg ønsker ikke å se at noen som er villige til å ofre vår frihet og vår rettssikkerhet skal få styre landet vårt. Jeg ser på den politikken dere fører som en trussel. En trussel mot vårt demokrati. Mot pressefrihet og ytringsfrihet. Mot personvern og privatlivets fred. Heldigvis så har vi muligheten til å fjerne dere demokratisk. Dessverre er det fortsatt en god stund til, men vi får bruke den tiden til å informere folket om hva dere ønsker å gjøre med landet. Noen spørsmål: 1. Store deler av pressen virker lite villig for tiden når det gjelder å fortelle oss om de negative aspektene ved DLD. Det virker heller som om de kun publiserer noe hvis de kan klare å presentere motstanderne negativt. Vet dere hvorfor? Jeg har spurt noen media selv, inkludert NRK, men de har foreløpig ikke svart meg. 2. Hva skal egentlig til for å fjerne direktivet politisk? Vi som er #2 i å implementere EU-direktiver, har vel heller aldri tenkt tanken på å kaste direktiver ut igjen. Men jeg ser på det som helt nødvendig å bli kvitt Datalagringsdirektivet. Må vi faktisk helt ut av EØS for å få det til? Det må være bedre måter å gjøre det på. Jeg blir for øvrig oppgitt av at dere i AP evner å gjøre postdirektivet til det første vi legger ned veto mot, når dere nylig gikk hardt inn for å innføre et direktiv som har potensiale for å gjøre langt, langt mer skade. 3. Jeg lurer også på om dere kan ta dere tid til å finne listen over de 32 unntakene til kravet om 4-års strafferamme, og så fortelle meg hva det er som faller utenfor disse unntakene. Dvs. er kravet til 4 år egentlig regelen, eller er det det som er unntaket? 4. Og hva vil skje med teleselskapene som nekter å rette seg etter direktivet? Evt. hva kommer staten til å gjøre når folket krever sin rett, og ber teleselskapene slette deres data? Hva har dere tenkt å gjøre, når dette beveger seg mot domstolene, inkludert Den europeiske menneskerettsdomstolen? Skal dere endre grunnloven slik at vi ikke lenger trenger å overholde menneskerettighetene? Denne eposten er sendt til samtlige representanter hvis stemmer vedtok å innføre Datalagringsdirektivet. Dvs. jeg må be dere som er permanente varaer om å videresende denne eposten til våre kjære regjeringsmedlemmer. Og de som føler seg truffet av følgende, send gjerne til Are Helseth, Kjell Børre Hansen, Willy Pedersen, Jette F. Christensen, Eva Vinje Aurdal, Laila Thorsen, Ingrid Heggø, Lene Vågslid, Odin Adelsten Bohmann, Jorodd Asphjell, Sonja Mandt, Roald Aga Haug og Bente Stein Mathisen. Jeg ønsker dere ikke noe ondt, jeg ønsker bare at dere skal miste muligheten til å påføre meg og mine medborgere noe ondt. Ut til følgende: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] Sistemann manglet fra listen på side 69. Edit: [email protected] skulle være [email protected] Endret 10. april 2011 av KarlRoger 17 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 Godt jobba KarlRoger. Som noen har sagt i denne eller en annen DLD-tråd, så ligger antakelig løsningen i å få alle som ikke har spesielt peil på data til å skjønne hva som er i ferd med å skje, sånn at disse ikke stemmer AP/H noe mer. Selv så skulle jeg gjerne sett en oversikt (eller laget selv dersom jeg orket det) en slags "oversettelse" av av DLD til vårt "analoge" liv. Og også en slags oversikt over hvordan fremtiden kan bli, helt konkret utifra en helt vanlig dag ift DLD. Jeg har noen ideer, men det er vel en jobb større enn jeg klarer alene. Jeg prøvde nettopp å forklare kona dette med DLD. Hun syntes ikke det var OK med kameraovervåkning i alle rom, for det var privatlivet hennes, men å bli overvåket på internett var visst ikke noe problem. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Den grunnleggende oversettelsen er egentlig ganske enkel. Sammenlign DLD men en statsansatt som følger hver enkelt borger i Norge uansett hvor de går. Disse loggfører følgende om deg: * Hvor du er til enhver tid forutsatt at du eier en mobiltelefon * Hvor du er når du ringer til noen, hvem du ringer til, hvor lenge dere snakket sammen hvor den du snakket med befant seg. * Hvem og når du sender et brev til noen. * Hvor du er hver gang du snakker med noen på gata eller andre plasser, hvem du snakker med og hvor lenge du snakket med dem. Ellers synes jeg Jon Wessel-Aas oppsummerer det ganske bra her: http://www.uhuru.biz/?p=680 Utover dette har jeg lagt ved noen lenker her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315390&view=findpost&p=17199919 som kan være verdt å se på i forhold til de som ikke helt ser problemene/farene. Endret 10. april 2011 av ShadowMaster Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 En god sammenligning: Hvor mange ville støttet at alle brevene du sendte i posten ble registrert av de ansatte på postkontoret; dvs når du sendte det, til hvem du sendte det, hvem du er, etc. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. april 2011 Rapporter Del Skrevet 10. april 2011 DLD er mye misbrukt allerede i forskjellige land http://www.lmd.no/index.php?article=12347 Neste steg for dld er allerede planlagt Dekretet prøver å tette de mange hullene i EUs datalagringsdirektiv. Google må holde rede på hvem som har kontakt med hvem over e-post og lynmeldinger. Facebook må utlevere dokumentasjon om hvem som legger igjen hva på hvilke brukersider. Youtube må oppbevare i minst ett år opplysninger om hvem som har lagt ut hvilke videoer. Alle har plikt til å utlevere fullt navn, brukernavn, dekknavn og passord, i tillegg til all tilgjengelig trafikkdata. http://www.digi.no/867127/kraftig-skjerping-av-eu-direktiv Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 11. april 2011 Rapporter Del Skrevet 11. april 2011 Her er litt lesestoff om lovendringer ang DLD: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/prop/2010-2011/prop-49-l-20102011/19.html?id=627969 Det som er verdt å nevne er at det gir lov til å hente data under etterforsking av alt som kan være relatert til ulovlig programvare, narkotika og all kriminalitet som minst 3 år fengsel og er utført av 3 eller flere personer. Stusset litt over dette: "§ 2-9 tredje ledd skal lyde: Taushetsplikten er ikke til hinder for at det gis opplysninger til påtalemyndigheten eller politiet om avtalebasert hemmelig telefonnummer eller andre abonnementsopplysninger, samt elektronisk kommunikasjonsadresse. Det samme gjelder ved vitnemål for retten. Taushetsplikten er heller ikke til hinder for at opplysninger som nevnt i første punktum gis til annen myndighet i medhold av lov." Endret fra: " Taushetsplikten er ikke til hinder for at det gis opplysninger til påtalemyndigheten eller politiet om avtalebasert hemmelig telefonnummer eller andre abonnementsopplysninger, samt elektronisk kommunikasjonsadresse. Det samme gjelder ved vitnemål for retten. Taushetsplikten er heller ikke til hinder for at opplysninger som nevnt i første ledd gis til annen myndighet i medhold av lov." Første ledd 2-9: "Tilbyder og installatør plikter å bevare taushet om innholdet av elektronisk kommunikasjon og andres bruk av elektronisk kommunikasjon, herunder opplysninger om tekniske innretninger og fremgangsmåter. De plikter å gjennomføre tiltak for å hindre at andre enn de som opplysningene gjelder får anledning til selv å skaffe seg kjennskap til slike opplysninger. Opplysningene kan heller ikke nyttes i egen virksomhet eller i tjeneste eller arbeid for andre, med unntak av statistiske opplysninger om nettrafikk som er anonymisert og ikke gir informasjon om innretninger eller tekniske løsninger." eller... "Tilbyder og installatør plikter å bevare taushet om innholdet av elektronisk kommunikasjon og andres bruk av elektronisk kommunikasjon, herunder opplysninger om tekniske innretninger og fremgangsmåter. De plikter å gjennomføre tiltak for å hindre at andre enn de som opplysningene gjelder får anledning til selv å skaffe seg kjennskap til slike opplysninger. Opplysningene kan heller ikke nyttes i egen virksomhet eller i tjeneste eller arbeid for andre, med unntak av statistiske opplysninger om nettrafikk som er anonymisert og ikke gir informasjon om innretninger eller tekniske løsninger." Noen som skjønner denne endringen betyr? Det blir spennende å se i dag kl 14.00 om de innfører 6mnd lagringstid, kryptering osv. 2. behandling skjer kl 14.00: http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=48717 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå