Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Vel han blir 23 og det er virkelig på tide at han ''vokser''. Han spillte vel de aller fleste kampene fra start i fjor?

 

Magefølelsen din som VIF supporter er vel ikke akkurat noe man kan stole så veldig på.

Nå trenger også en del unge spillere å komme for fullt når dem har vært i klubben inoen år. Vis du så statistikken når han spilte i SKeid så ser du hvorfor. Han var en kongespiss da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel han blir 23 og det er virkelig på tide at han ''vokser''. Han spillte vel de aller fleste kampene fra start i fjor?

 

Magefølelsen din som VIF supporter er vel ikke akkurat noe man kan stole så veldig på.

Nå trenger også en del unge spillere å komme for fullt når dem har vært i klubben inoen år. Vis du så statistikken når han spilte i SKeid så ser du hvorfor. Han var en kongespiss da.

 

Vålerenga skulle hatt Braaten som regjerte i Skeid med Fredheim Holm

Lenke til kommentar
TROMSØ

Inn:

Keijo Huusko (midtbane, Strømsgodset)

Kevin Larsen (forsvar, Lyn)

Miika Koppinen (forsvar, Rosenborg)

Tommy Knarvik (midtbane, Sandefjord)

 

Ut:

 

Hördur Sveinsson (angrep, Silkeborg, Danmark, utlån ikke forlenget)

Lars Iver Strand (midtbane, Vålerenga)

Christian Steen (forsvar, Molde)

 

Selv om jeg vet hvem de fleste er, vet jeg ikke hvordan det vil bli for TIL. Det er i hvertfall gode spillere, på papiret, de har fått inn.

 

 

Greie signeringer det der, men 3/4 er fra lag under midtstreken.. Usikker på om de kommer til å heve laget til Tromsø.

Lenke til kommentar
Vel han blir 23 og det er virkelig på tide at han ''vokser''. Han spillte vel de aller fleste kampene fra start i fjor?

 

Magefølelsen din som VIF supporter er vel ikke akkurat noe man kan stole så veldig på.

Nå trenger også en del unge spillere å komme for fullt når dem har vært i klubben inoen år. Vis du så statistikken når han spilte i SKeid så ser du hvorfor. Han var en kongespiss da.

 

Dette var på et nivå lavere enn der han spiller nå. De fleste Ålesund spillerne glitrer i 1 divisjon men sliter sterkt i tippeligaen, dette er selvsagt pga nivåforskjellen.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan ting utvikler seg i TL neste år, som vanlig. Jeg er ganske sikker på at Brann og Viking vil være med i gullkampen utover i sesongen, men det er mange andre topplag er jeg mer usikker på. Et nytt Vålerenga med Martin Andresen som sjef kan gå begge veier. Selv håper jeg jo det går rett til h******, men frykter at dette var nettopp det VIF trengte... Rosenborg sliter jo, og jeg ser ikke umiddelbart at de skal være så fryktelig mye bedre i 2008 enn 2007 ut ifra det som har skjedd fra sesongslutt til nyttår, men de har fortsatt god tid på seg til å forsterke. Regner med at de vil ruste opp etterhvert, men det er jo lov å håpe på enda et elendig Tippeliga-år for trønderne. Får også håpe at LSK-spillerne snart blir dritt lei av Tom Nordlies krevende trenerstil, som Start-laget for 2 år siden, og at Lillestrøm etablerer seg fint på nedre halvdel denne sesongen.

 

Som Brann-fan har jeg som sagt store forhåpninger om at vi vil kjempe om gull i år igjen, men er selvfølgelig smertelig klar over hvor viktig Martin var for oss. Ikke bare på grunn av teknikk og eminente pasninger, men som leder og motivasjonskilde. Håpet er at Bakke eller evt. El Fakiri skal kunne fylle den samme rollen på en så lik og god måte som mulig. Klarer vi å få fylt det tomrommet godt nok er vi en reell gullkandidat i år igjen, sannsynligvis den største favoritten.

Lenke til kommentar
Jeg sa nettopp at jeg tror både Lars Iver Strand og Daniel F. Holm kan score mål. Det samme kan også nyinnkjøpte Mohammed Abdellaoue og Glenn Roberts. Jeg tviler på om Rune Lange og Gunnar Heidar Thorvaldsson er gode nok til det fremdeles.

 

Kan du utdype overgangene til TIL litt mer? Jeg har ikke helt fått med meg hva som skjer oppe i det kalde nord :p

Ingen av dem har noen gang vært spesielt målfarlige så den henger jeg meg ikke på ;) Strand kjenner jeg alt for godt til og den karen vil som oftest kun gi stolpeskudd fra 20+ eller frispark som flyr over. Fredheim trenger jeg ikke forklare en gang,den gutten har hatt mange sjangser til å vise at han er målfarlig, men har vært offer for Reka sitt lille eksperiment med å bruke han som ving for å "lære seg å bli mer variert".

 

Greit at de fleste kommer fra klubber som ikke kjemper i toppen men alle her vet hva Koppinen og Knarvik kan gjøre når de er på sitt beste. Ikke lenge siden Miika spilte godt mot Chelsea og Knarvik regjerte på midtbanen til Sandefjord. Larsen er jeg også spent på,har scort noen fine mål for Lyn og virker som en veldig kjapp back.

Lenke til kommentar
Braaten og F. Holm sammen igjen hadde vært tingen. De ville nok scort mål i bøtter og spann. Nå vet jeg ikke hvordan det går med han i Bolton, men om han tenker på en retur til Norge, så er nok VIF villig til å betale litt.

 

Tror nok det er de få målsjansene han får som gjør at han ikke scorer så ofte, kanskje Marting Andresen og Lars iver strand kan lage fler mål sjanser, begge er gode assist makere. Så har det jo kommet en ny Skeid spiller til klubben, skal bli spennende å se Mohammed Abdellaoui sammen med Daniel på topp..

 

Hadde forøvrig håpet at Daniel skulle gå til Brann (noe det var snakk om) tror gjennom brudds spillet samt et touch spill hadde passet han bedre

Lenke til kommentar
Nå er han ikke sentral midtbane da, men kommer Bakke tilbake til god gammel form tror jeg derimot at han kan fylle Martins tomrom

Nei, han er jo spiss... Blandet ham med Freddy dos Santos. Kunnskapene mine om Vålerenga er temmelig begrenset, for å si det sånn...

 

Bakke ja, han kan jo bli viktig. Sammen med El Fakiri... Vi får jo se...

Lenke til kommentar

Jeg blir overasket hvis Daniel Fredheim Holm plutselig starter å score mål, han er mye mer ving enn spiss... Jeg har mer tro på islendingen vi har på lån, glenn roberts må snart ta sjumils steget opp til TL klasse og gutten fra skeid er jeg meget usikker på... Så håper vi signerer en ny spiss... Fordi Morten berre er ikke spiss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...