Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett så tviler jeg på at han blir å se fra start i så mange kamper.

 

Ja, men tror den nye kontrakten han fikk gikk ut på nettopp det at han skulle få spille flere kamper.

Uansett idotisk av brann å vrake en så talentfull spiller, han er jo ikke mye dårligere enn Petter om ikke bedre.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Ja, men tror den nye kontrakten han fikk gikk ut på nettopp det at han skulle få spille flere kamper.

Uansett idotisk av brann å vrake en så talentfull spiller, han er jo ikke mye dårligere enn Petter om ikke bedre.

PVM er bare seks måneder eldre enn Huseklepp, så de er like store talent IMHO
Lenke til kommentar
Uansett så tviler jeg på at han blir å se fra start i så mange kamper.

 

Ja, men tror den nye kontrakten han fikk gikk ut på nettopp det at han skulle få spille flere kamper.

Uansett idotisk av brann å vrake en så talentfull spiller, han er jo ikke mye dårligere enn Petter om ikke bedre.

 

Vaagan Moen lever storsett jevnt igjennom en hel sesong og er langt bedre deffensivt enn Huse. Huseklepp er god når han kommer inn de siste 20, men har flere ganger vist at han ikke klarer å igjennomføre fulle kamper på like høyt nivå. Ikke misforstå jeg elsker Huseklepp og måten han spiller på og det viser respekt at han aldri ga opp som ung. Men syntes PVM er en mer komplett spiller og dermed mer ''talentfull''

 

Håper selvsagt Erik får mye spilletid i kommende sesong, men jeg tror ikke det er han som blir avgjørende.

Lenke til kommentar

1.Vålerenga

2.Stabæk

3.Brann

4.Lillestrøm

5.Viking

6.Rosenborg

7.Fredrikstad

8.Strømsgodset

9.Tromsø

10.Ham Kam

11.Lyn

12.Molde

13.Aalesund

14.Bodø Glimt

--------------------------------------------------------------------------------------------

Blir no lik denne tabellen tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Brann og Viking blir de store gull-favorittene i 2008. Trur ikke Brann kommer til å merke at Andresen er borte, og unngår de skade på Helstad, eller rett og slett unngår at han blir solgt, så kommer nok Brann til å bli sterke.

 

Viking har vel mista en sentral spiller, men har foreløpig fått inn 2 gode navn, i Austnes og Fillo, og kommer til å være en sterk utfordrer til gullet. Så har de jo en glimrende trener også. Spekuleres i øyeblikket i at Ijeh forsvinner, og han blir i så fall vanskelig å erstatte.

 

LSK er jeg usikker på, selv om jeg håper på bedre plassering enn det vi fikk. Henta inn 3 bosman-spillere i Pedersen og Midtun-Lie og Riseth (stallfyll alle 3?), men har mista ligaens beste venstreback, selv om vi har en god erstatter i Johnsen. Mangler egentlig 2 spillere for å få en komplett tropp nå; en solid høyreback og en rask venstrekant. Får vi dette, så kan vi bli en seriøs utfordrer.

 

RBK er ikke en kandidat til noe som helst, slik laget ser ut akkurat nå. Altfor tynn stall, og er veldig sårbare ved skader/karantener. De må handle mye, skal de henge med i 2008...litt rart egentlig...må jo være en litt spesiell situasjon for trønderne. Henta inn Jarstein, Demidov og Pelu...de 2 siste er vel ikke akkurat noen store navn...enda. Men alltid farlig å avskrive trønderne.

 

Stabæk kommer til å få en kjempeknekk. De er altfor avhengig av denne såkalte "4'er banden" for å lykkes, og forsvinner en eller 2 av dem, så sliter dem. Kommer til å kjempe på midten av tabellen, sammen med bl.a. VIF, Godset, Lyn, Tromsø og FFK.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Tror Viking, Brann og RBK kjemper om topplassen - LSK, VIF og Stabæk er outsidere.

 

Tror egentlig LSK kan blande seg inn i toppen og, en lengre periode med Nordlie-velde fører til et system som sitter bedre og der Nordlie har hentet inn sin type spillere. Rangerer de høyest av outsiderne.

 

RBK ser ut til å ligge nede nå - men regner med de henter inn noen sterke stoppere før seriestart og da er de plutselig med igjen. I tillegg sitter de på noen av norges største talenter.

 

Vålerenga sitt opplegg er "interessant", men Andresen har tross alt aldri trent et lag før og fallhøyden er stor. For VIF sin del håper jeg han ikke har ansatt for mange sterke personligheter i trenerteamet sitt (Mike Speight er en slik)... Går de i klinsj med Andresen tipper jeg på en farse som får høstens RBK til å se ut som en mønsterbedrift.

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
1.Vålerenga

2.Stabæk

3.Brann

4.Lillestrøm

5.Viking

6.Rosenborg

7.Fredrikstad

8.Strømsgodset

9.Tromsø

10.Ham Kam

11.Lyn

12.Molde

13.Aalesund

14.Bodø Glimt

--------------------------------------------------------------------------------------------

Blir no lik denne tabellen tror jeg ;)

 

Likte også den tabellen. Det er jo sånn den blir i år :)

Lenke til kommentar

Ja, da må jeg få denne tråden inn i mine innlegg... Go Brann!

 

Det blir en interessant sesong dette her, lurer på hvordan VIF vil fungere med Andresen som spillende trener. Og kan kjempen Rosenborg (hvis de fremdeles er en kjempe) komme seg tilbake, og kjempe i toppen?

 

Gleder meg til disse spørsmålene blir besvart, når den nye sesongen settes i gang... Tror dere forresten Brann kjøper noen nye spillere nå?

Lenke til kommentar
Nå har jeg oppdatert litt på førsteinnlegg, lagt ut de fem første serierundene i terminlista.

Ikke for å mase, du har laget en sikkelig førstepost... men kunne du lagt inn overgangene så langt?

 

Overgangene i Tippeligaen 08 per dags dato

Ja, jeg hadde tenkt på overgangene å poste den i førsteinnlegget. Men fant ingen nettside som jeg så hadde det. Men supert at du linka til det ;)

 

SasaB: Nå er det gjort, si ifra vis det er noe du vil at jeg skal endre på da :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Godt nyttår folkens! Da er vi allerede igang med å se frem mot årets Tippeliga-sesong. Boy, som jeg gleder meg!

 

Et par midtstoppere inn, Storflor ut og så er vi med igjen :D

 

Neida, men det blir spennende å se hvordan Eggen & co løser forsvarskabelen før laget drar til La Manga.

 

Uansett, lykke til dere andre, tror det kommer til å stå mellom Brann, Lillestrøm, Rosenborg og evt. Stabæk og Viking.

Lenke til kommentar
SasaB: Nå er det gjort, si ifra vis det er noe du vil at jeg skal endre på da :)

Nå må du bare bli Brann-supporter så er alt perfekt :p

 

On Topic:

 

Tja, det er vel ikke særlig mer å gjøre med førsteposten. Det eneste du kan gjøre er å passe på at du oppgraderer den ofte nok :)

Jepp det vil jeg gjøre.. SKal se etter oppdateringer ofte :)

Lenke til kommentar
Godt nyttår folkens! Da er vi allerede igang med å se frem mot årets Tippeliga-sesong. Boy, som jeg gleder meg!

 

Et par midtstoppere inn, Storflor ut og så er vi med igjen :D

 

Neida, men det blir spennende å se hvordan Eggen & co løser forsvarskabelen før laget drar til La Manga.

 

Uansett, lykke til dere andre, tror det kommer til å stå mellom Brann, Lillestrøm, Rosenborg og evt. Stabæk og Viking.

 

Jaså. en RBk fan? Blir spennende med den nye treneren Erik Hamrén og se hvilken filosofi han har, vært utrøndersk blod i trener stolen på flere år nå så håper de vet hvem de har ansatt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...