Gå til innhold

Ser du film helst alene eller med andre?

Coffey

Film  

232 stemmer

1. 1. Ser du den helst alene eller sammen med andre

• Alene
      134
    • Sammen med andre
      98

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare litt nysgjerrig. Lurer på om folk helst ser film alene, for å nyte herligheten selv, eller med andre folk, så du har noen å prate med og diskutere med?

Personlig greier jeg nesten ikke å se film alene, det blir for ensomt. Spesiellt komedier :wee:

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412
Skrevet

jeg tar heller og ringer en kompis, men simpsons episoder ser jeg helst alene :p

Skrevet

Det avhenger helt av hvilken film det er. Noen filmer er det greit å slippe å se sammen med andre, som f.eks. filmer som du virkelig må følge med på for å få med deg sammenhengen. Det er for det meste thrillere som faller i den kategorien for min del.

Når det gjelder action og komedier er det greit å ha noen å prate med inniblandt, for det kan ofte bli litt dødtid. Sjelden en action eller komedie klarer å få meg til å følge med hele tiden. Skjønt det forekommer, men da ser jeg den bare en gang til dersom jeg føler jeg gikk glipp av noe.

Dersom vi snakker om TV-serier som jeg samler på, får ingen lov til å komme i nærheten når jeg setter på de. :)

Da skal jeg definitivt ikke forstyrres.

Skrevet

Komedie er som regel alltid best å se med venner, gjelder ofte action også ja..

Men mer seriøse filmer liker eg best å se alene..

Mest pågrunn av at jeg er veldig opptatt av film og liker å ha alt gjort på min måte. mulig jeg er litt spesiell :roll:

Skrevet

Er enig med MforMats, jeg liker også helst å se litt mer seriøse filmer man må følge med på. I hvertfall hvis det gjelder en "Første gang jeg ser den"-film, hehe. Komedier og action liker jeg ikke å se alene igjen, det går best ilag med homies.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Liker å se film alene, da jeg blir irritert over folk som alltid må prate eller ta en telefon mitt i filmen. Eventuelt rasle i potetgullposer.

Skrevet

Jeg elsker film, alt som er av film, å nyter filme faktisk uansett helt alene. Dårlig komedier og simpsons kan jeg ta med venner og kjæreste, men er jeg i film-hjørnet, tar jeg heller å ser på filmene alene faktisk..

Skrevet

Alt kommer an på hvem jeg ser film med, dog er jeg ytterst sjelden på kino. Filmene utspiller seg på en måte jeg ønsker å være i takt med, ødelegger noen det så sier jeg i fra, men i verste fall så kan det faktisk skje at jeg skrur av.

Skrevet

Skrekkfilmer ser jeg alene ellers blir jeg sett rart på etterpå, sitter å ler istedenfor å skvette :whistle:

Alle andre filmer kan jeg godt se med noen men er ikke et must.

Skrevet

Kjem av på kva film og kven det er. Enkelte har store problemar med å halde kjeft og må lage lyd enten med kjeften eller på andre vis. Dei kan eg godt sjå film utan, til nød ein komedie.

Ellers betyr det ikkje stort, eg konsentrerer meg om filmen, men det er kjekt å diskutere den i etterkant. Komediar er best i godt lag.

Generelt sett er det kjekkast å sjå med fleire, men ikkje på kino. ;)

Skrevet

har ikke noe å si. kan se film med hvem som hels bare dem holder kjeft og ikke sier noe. er mest korslig å se film sammen med kjæresten min ;$

Gjest Slettet+412
Skrevet
Enkelte har store problemar med å halde kjeft og må lage lyd enten med kjeften eller på andre vis.

Nå måtte jeg bare le :rofl:

Skrevet

Jeg liker å se filmer alene, (hvis jeg ikke har sett de før) så jeg slipper eventuelle spoilers eller masete babling.

Kompiss snakk som "Shit! så du den bilen?!" er helt greit, men jente-gjengen til kjæresten har en lei tendens til å.... snakke...

Kino-filmer går greit å se med andre dog, siden man ganske enkelt aldri er alene på en kino film uansett, og må ta med masete/bablete jenter i regningen uansett.

Skrevet

Avhenger av film da... Komedier, skrekkfilmer og hjernedød action er best i lag, drama må jeg se alene for at ikke andre skal se meg girne :wee: Mamma er bra å ha med på thrillere, pga da nøster vi mysteriet opp ganske fort. Hun brude bli privatdetektiv...

Gjest Slettet-q5ES5fDk
Skrevet (endret)

Hvis du ser skrekkfilmer med veninner, blir det mye skiriking. Så sitter man der å ergrer seg over at man ikke får med handlingen.

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Skrevet

Synes mange filmer ødelegges av sosiale kodekser, egne hemninger og prating om man skal se de med andre. Typisk drama og thrillere.

Komedier og dokumentarer blir bedre om man ser de med venner.

Skrevet (endret)

Jeg ser mest filmer alene, da jeg kjenner alt for få mennesker som kan verdsette en god film. Av og til ser jeg en dårlig film sammen med kjente, og av og til ser jeg gode filmer sammen med jenter, men da har jeg som regel sett filmen selv tidligere, og valgt den fordi jeg mener at den har et budskap som er viktig for dem. Så pleier jeg å snakke om filmen, og forklare referansene i filmen og hva filmskaperen forsøker å si.

Da er det som regel snakk om litt tyngre filmer type europeisk auteur-film, eller surealistisk film ala Lynch. Jeg mener at mye film trengs dannelse kunstnerisk-kultur/kapital, for å forstås, men at enkelt filmer som man har sett å anser som gode. Kan sees med en søt jente, viss man forklarer litt før filmen, underveis og etter, og hun vil bli imponert over film som kunst, og litt imponert over meg :)

Endret av modin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...