Gå til innhold

Crossfire VS SLI?


Christian515

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okay, lite spørsmål... Er det virkelig noe i denne vide verden som kan slå 4x 8800Ultra i SLI ? :blink:

Går ikke ann.

Du kan ha tre stk 8800Ultra i SLI, som er det raskeste på markedet fortsatt. Med to 9800GX2 så blir det spennende å se hva om blir best av dette og tre 8800Ultra i SLI. (quad VS Tri)

 

Nå må vi huske på at Ultra har 50% høyere minnebuss og 128MB ekstra minne.

Lenke til kommentar
Okay, lite spørsmål... Er det virkelig noe i denne vide verden som kan slå 4x 8800Ultra i SLI ? :blink:

 

Og når 9800 kommer? SLI slår alt

 

 

Per idag, 3X Sli er max antall du kan bruke, og da trenger du en PSU på ca 1200watt.

 

Hvis du skal bruke 4x 8800Ultra, da bør du ha rimilig med Watt. Da frykter jeg at du bør omgjøre alle strømledningene i huset ogå. :!: Selfølglig watt er lik varme! masse varme. Kjøling av slike sytemer er en stor utfording.

 

Nye rykter om lanseringsdagenen av nVida 9800-serie?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Okay, lite spørsmål... Er det virkelig noe i denne vide verden som kan slå 4x 8800Ultra i SLI ? :blink:

 

Og når 9800 kommer? SLI slår alt

 

 

Per idag, 3X Sli er max antall du kan bruke, og da trenger du en PSU på ca 1200watt.

Du trenger ikke 1200W, selv om det er greit å ha noe ekstra å gå på. Og for å sikkre et så stabilt system som overhode mulig.

Det fungerer nok utmerket med en 1000W PSU også for den saks skyld.

 

Et overklokket 8800Ultra SLI system (2stk 8800Ultra) kan jo med stor letthet blir dratt på en grei 750W PSU. (og legger man med i kalkulasjonene at 8800Ultra forbruker ca 150-160W, så legger du bare på dette.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Okay, lite spørsmål... Er det virkelig noe i denne vide verden som kan slå 4x 8800Ultra i SLI ? :blink:

 

Og når 9800 kommer? SLI slår alt

 

 

Per idag, 3X Sli er max antall du kan bruke, og da trenger du en PSU på ca 1200watt.

Du trenger ikke 1200W, selv om det er greit å ha noe ekstra å gå på. Og for å sikkre et så stabilt system som overhode mulig.

Det fungerer nok utmerket med en 1000W PSU også for den saks skyld.

 

Et overklokket 8800Ultra SLI system (2stk 8800Ultra) kan jo med stor letthet blir dratt på en grei 750W PSU. (og legger man med i kalkulasjonene at 8800Ultra forbruker ca 150-160W, så legger du bare på dette.

 

Jeg trenger minst 1200w hvis jeg skal ha TRI SLI, men så har jeg et par disker også da :p

Lenke til kommentar
Okay, lite spørsmål... Er det virkelig noe i denne vide verden som kan slå 4x 8800Ultra i SLI ? :blink:

 

Og når 9800 kommer? SLI slår alt

 

 

Per idag, 3X Sli er max antall du kan bruke, og da trenger du en PSU på ca 1200watt.

Du trenger ikke 1200W, selv om det er greit å ha noe ekstra å gå på. Og for å sikkre et så stabilt system som overhode mulig.

Det fungerer nok utmerket med en 1000W PSU også for den saks skyld.

 

Et overklokket 8800Ultra SLI system (2stk 8800Ultra) kan jo med stor letthet blir dratt på en grei 750W PSU. (og legger man med i kalkulasjonene at 8800Ultra forbruker ca 150-160W, så legger du bare på dette.

 

Jeg trenger minst 1200w hvis jeg skal ha TRI SLI, men så har jeg et par disker også da :p

 

På listen over offecielt sertifiserte PSU for 3 GeForce 8800 Ultra eller GeForce 8800 GTX (3-way SLI), det er kunn en PSU på 1100w og resten er alle over 1200w. Du kan lese om det her:

http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html

 

Det går an å bruke svakere PSU og det er lov å prøve seg, men da er du i faresonen. Du trenger 1200w for å være på den sikkere siden, særlig hvis din PSU ikke er sertifisert av nVida.

 

Jeg leste en bra test, og de viser seg at en 3-way-SLI trekker 400w bare på idle, og under blastning er det ret og slett "POWER-hungry", du kan lese om de her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3183

En liten sitat fra denne testen: " I was talking to Matthew Witheiler, our first dedicated graphics editor here at AnandTech, I told him how much power the system used under load and while idle. His response? "JESUS". "No", I said, "not even Jesus needs this much power" ".

 

Andrull, hvis du bruker svakere PSU, da riskerer du at hele mora blir bare rot, og det ikke blir noe 3-ways på deg. :p da må jeg og Nizzen finne en annen med litt mer fart og power. :!:

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...