Gå til innhold

Crossfire VS SLI?


Christian515

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det er veldig forskjellig i spill fra spill, men på dagens spill så ville jeg nå egentlig sagt at SLI er best i de spillene du trenger det. (altså de spillene som krever mest)

Men det er nå opp til hver enkelt.

 

ATI er gode på bla: HL2, COJ, 3Dmark 06, QW

 

Mens Nvidia er spesielt gode på WIC, Crysis, Lost Planet, Bioshock, som alle krever svært mye og er spill der god støtte for skjermkort er et krav for "god" flyt.

 

Av denne grunn så ville JEG valgt 8800GT SLI. Men det kommer jo helt ann på ens prioriteringer. En av mine favorittspill er Crysis, WIC og Bioshock, så det er kanskje ikke så rart. :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Det stemmer faktisk at ett kort kan ta for seg øvre del av skjermen, og det andre kortet den nedre delen. Om det er noen ytelsesforskjell i hvordan nvidia og ati implementerer dette vet eg ikke (noe det sikkert er) men det er ikke så relevant da det er mye annet som spiller inn, og det blir jo fanget opp i eventuelle tester. Vil tro SLI er det beste for øyeblikket, med mulighet for 3-way og Quad SLI om du vil oppgradere senere :)

 

crossfire kan ha opptil 4 kort nå, om du velger riktig hovedkort, og ati 3870 skal vist nok være bedre en 8800GT og om du har 2x ati 3870 så er det hakke bedre en det beste kortet til nivida i følge en test på youtube, men hver sin smak og tro

Lenke til kommentar
Det stemmer faktisk at ett kort kan ta for seg øvre del av skjermen, og det andre kortet den nedre delen. Om det er noen ytelsesforskjell i hvordan nvidia og ati implementerer dette vet eg ikke (noe det sikkert er) men det er ikke så relevant da det er mye annet som spiller inn, og det blir jo fanget opp i eventuelle tester. Vil tro SLI er det beste for øyeblikket, med mulighet for 3-way og Quad SLI om du vil oppgradere senere :)

 

crossfire kan ha opptil 4 kort nå, om du velger riktig hovedkort

Det kan du med SLI også. Om ikke Quad-SLI så ivhertfall Trippel-SLI.

 

og ati 3870 skal vist nok være bedre en 8800GT

Det er ikke store forskjellen, men å si at HD 3870 er BEDRE er nok ikke riktig nei.

 

og om du har 2x ati 3870 så er det hakke bedre en det beste kortet til nivida i følge en test på youtube

Youtube er som regel ikke stedet hvor man sammler kunnskap, men ok....

Nvidia sitt beste kort er 8800Ultra, og jeg tror nok at 2stk HD 3870 slår dette med god margin ja... Men dette har vel heller lite med saken å gjøre?! For 8800GT i SLI danker også ut 8800Ultra uten problem. (i de fleste tilfeller)

Lenke til kommentar

Jeg ville utvilsomt gått for crossfire med 3870.

1: Intel sine hovedkort er bedre, spesielt med quad.

2: 3870 er en del billigere enn 8800GT

3: 3870 CF vs 8800GT SLI = Begge vinner. Nokså uavgjort. Selv om 8800GT knuser 3870 i singelcard, er det nokså likt i CF\SLI. DVS at CF skalerer bedre.

4: Du kan legge til både et og to 3870 etterpå. Trippel CF og CrossfireX(4kort) skalerer vanvittig mye bedre enn trippel sli(som man uansett kun kan ha med GTX og Ulta)

 

Og si at X38 er dyrt, er sant. Men skal man ha et 680i kort, eller helst 780i kort, må man opp i samme prisen. Uansett er disse elendige med quad, og som sagt så skalerer trippel sli veldig dårlig.

Lenke til kommentar

780i og Evga 680i gjør det langt fra dårlig med Quad. har selv et P35 kort jeg er svært fornøyd med, men de to gjør det ganske så bra med Quad.

 

1. Skal ikke se bort ifra det, men det er ikke snakk om veldig store greier.

2. En del og en del... (51kr)

3. Kommer ann på hvilke spill man spiller. Eneste spillet trådstarter hittil har nevnt er ivhertfall Crysis, og der vinner SLI med god margin.

4. Nei, trippel SLI skallerer bra de, men som sagt så krever det altså GTX eller Ultra, noe som er en negativ grunn ja. Det er nok dog kanskje en av de større fordelen crossfire har ja.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ja da kan man jo spørre seg hva man ønsker!! Er elementer som design med kjøler,farge,tilbehør som stikkord viktig vurder det!!! Men å lage en ati vs nvidia tråd blir vel meget teit, la tallene tale for seg selv så lurer du ihvertfall ikke andre en deg selv!!!

 

Helt enig. Som vi ser tidligere her, så er SLI bedre enn crossfire i noen tilfeller og motsatt. Man må bare ta valget. Noen ganger på grunnlag om SLI er bedre enn Crossfire til det man selv skal bruke oppsettet til eller om Crossfire er best. Eller man kan velge helt fritt. Bare ta det man vil liksom. Jeg for min del ville aldri ha valgt ATI. Hvorfor jeg ikke ville valgt det er min sak og ingen andres. Men dersom man ikke har noe spesielt forhold til verken ATI eller nVidia, så må man bare sette seg ned. Finne ut hva som egentlig er bruksområdet(hvilke spill spiller man osv) og så sjekke etter tester til disse spillene og se hvilket oppsett som gjør det best. Det jeg mener er at jeg er lei av at det skal bli så jæ***g ATI vs nVidia hele tida. Selv om det er skrevet tidligere og man ser feks at i 5/10 tilfeller er SLI best og i 5/10 tilfeller er crossfire best, noe som vil si at det er delt 50-50 med "seiere", så må folk komme og si at ATI er best eller nVidia er best. Blir liksom lei. Dersom det er snakk om et bestemt spill, så kan man heller si at ATI er det beste alternativet i forhold til dette spillet. Skjønner?

 

-Snuggis

Lenke til kommentar
Ja da kan man jo spørre seg hva man ønsker!! Er elementer som design med kjøler,farge,tilbehør som stikkord viktig vurder det!!! Men å lage en ati vs nvidia tråd blir vel meget teit, la tallene tale for seg selv så lurer du ihvertfall ikke andre en deg selv!!!

Enig med deg. Harde fakta på bordet, og så et kjøp ville vært best. Synd det alltid ender med at trådstarter ikke klarer å bestemem seg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...