Gå til innhold

Crossfire VS SLI?


Christian515

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe problem å bruke en DVi-HDMI kabel...

 

Nei, men da mister man hd-signalet! Bilde blir bedre om man bruker hdmi-hdmi

Tull.

Jepp, fullstendig bullcrap.

Bortsett fra lyden så er de identiske. (hvem bruker vel uansett høyttalerene på TVen :whistle: )

 

Jeg! Siden tv'en har 6 høyttalere som lager meget god lyd =) dyp bass og god diskant, er for få lcd tv'er som blir levert med det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt spørsmål innpå her: jeg har et ASUS M2N32-SLI Deluxe Socket AM2 hovedkort med nVidia SLI og et Gigabyte ATI RadeonT HD 2600 XT 256MB med Crossfire fra ATI.

Hvordan stiller det seg å kjøre to like Crossfire-kort i tospann på et Nividia SLI hovedkort? Vil ytelsen påvirkes nevneverdig, eventuelt hva er det å vinne på å bruke to nVidia kort?

Jeg spør ut av uvitenhet, og fordi jeg trives med ATIs programvare på skjermkortfronten.

Lenke til kommentar

Wow! Jeg hadde hørt at dette var et bra forum, men dette er jo helt fantastisk! hehe!

 

Jeg takker for all info, jeg hadde ingen forhold til verken SLI eller crossfire fra før, men sitter nå igjen med mange inntrykk... Jeg tror jeg heller mot SLI takket være andrull sine gode argumenter med at de "beste" spillene som crysis, bioshock osv gjør det best med SLI... Jeg trenger jo trossalt ikke langt over 100 fps i spill som half-life 2, men 25% mer fps fra 25 til 30 i spill som f.eks. lost planet er noe som er interessant

 

Kilde: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=166820

 

Da blir det nok 2x 8800GT kort for meg.. og kanskje hovedkort som kan ha trippel så jeg kan oppgradere senere.. nice ;)

 

Tusen takk for all hjelpen, og godt nyttår! (At least I will :p )

Lenke til kommentar
Lurte på om noen har noen formening om hva som er best HK av Crossfire og SLI... grafikk messig, jeg har råd til skjermkort til ca. 3k (enten det er to eller ett), men jeg forstod det slik at hovedkortene ikke støtter samme grafikkort, så hvilket HK støtter da beste løsningen for skjermkort?

 

Eller er jeg helt miss informed... :ermm:

 

Takk for tilbakemeldinger

 

Hvis man ser bort i fra den grafiske ytelsen og set surre der, så ville jeg gått for en av Asus sine HK til rundt 2000+ (Formula og Maximus)... De er stabile, gode overklokkere, og pluss at X38 chipsetet sammen med Intels 775 ikke kan slå feil. Angående World in Conflict og Crysis så er jeg sikker på at det kommer drivere fra ATI`s side som vil ordne på de "problemene".

Lenke til kommentar
To oppsett lik i pris.

Sli yter nok en god del bedere.

Begge satt opp for overklokking.

 

SLI.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485

 

CROSSFIRE.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60699

 

Test 3 desember nyeste drivere nvida og ati.

 

Vel den testen du drar opp er 2 spill, typ crysis og doom3! Det er en kjent sak at doom3 har alltid kjørt bedre på geforce kort, og crysis er som svidd for nvidia logoen.

 

Pluss så skal det nevnes at de nye forceware driverne kutter ned en del detaljer i crysis så spillet skal gå flytende, så jeg kan ikke helt se rettferden i den testen.

 

Det er også bevist at det er flere spill som har støtte til crossfire enn sli, enda så er HD3870 litt dårlig på dette men det er bare fødselsykdommer!

 

Og pris messig så kan man få x38 kort til godt samme pris som et 680i.... så ser ikke helt hvor grininga ligger på pris.

 

Til syvende å sist så er det nvidia som leder i high-end klassen men's ati har faktisk fått et skikkelig ballegrep i midt-end.

 

Lykke til med valget ditt :)

Lenke til kommentar
Viss man skal kjøre to skjermkort i SLI på 780i, kva PCI-slots skal man ha kortene i då? Same kva? Og då meiner eg sjølvsagt 16x-slottene.

Du trenger bare et Pci-e 16x skjermkort, og nVidia skjermkort med støtte for SLI.

Ikke akkurat noe hokkuspokkus. ;)

 

Tror Pueblo lurer på hvilket av sporene som skal brukes. Eller hvilke to. Iogmed at det er tre PCI-Express spor på kortene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Ja, eg lurer på kva 2 av dei 3 PCI 16x-slottene eg skal bruka. Sidan det er snakk om berre 2 kort, så kan eg naturlegvis ikkje bruka alle slottane.

Lenke til kommentar

På asus sitt De to blå er Pci-e 2.0 og det er nok disse to som er beregnet til SLI (den oppe og den nede), men du kan sikkert bare benytte de to øverste også.

 

Vel den testen du drar opp er 2 spill, typ crysis og doom3! Det er en kjent sak at doom3 har alltid kjørt bedre på geforce kort, og crysis er som svidd for nvidia logoen.

Crossfire og SLI yter rimelig jevnt, og det kommer ann på hva man prioriterer av spill.

SLI har den fordelen at de er gode på mange av de nyeste og tyngste spilltitlene som Crysis, Bioshock, World In Conflict, Lost planet. Mens Crossfire er meget gode på bla. HL2, Call of Juraez, (3Dmark 06).

 

Å si at ATI har et ballegrep på Nvidia i midend kommer helt ann på hvordan man definerer mid-end.

8800GT er faktisk et hakk bedre enn HD 3870 og ligger på samme prisnivå.

under 1500kr klassen derimot (HD 3850 og HD 2900) så har ATI hatt fritt spillerom i lange tider nå ja.

Lenke til kommentar

Vel for å klarere 3slots PCI-E 2.0

 

Nvidia skal støtte en form for 3 korts sli, og jeg er ikke helt sikker på hvordan dette funker "skal lese etterpå"

Men du kan bruke 3 identiske kort og om jeg ikke surrer så skal det 3e kortet drive fysikk osv, så det blir enda mindre belasting på hvert kort :)

Noe jeg synes er skikkelig kewlt ^^ ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...