Gå til innhold

Bokmål -> Nynorsk program?


simenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt om det finnes! (Det burde jo det)

 

Og det er nok flere enn skoleelever som sliter med å skrive nynorsk-oppgaver som vil ha nytte av det. Den offentlige byråkrati-kværna er faktisk pliktet å skrive på bokmål eller nynorsk om mottageren ønsker det. (I 13(?) kommuner nordpå, har man også rett til å få alle papirer på samisk om man ønsker det) PS. noen som vet om det har dukket opp en samisk online samisk ordbok eller noe ala babelfish for samisk i det siste?

Lenke til kommentar
Haha! En Simen til. Greetings brother! Gå på nynodata.no og last ned en demo. Det er dritbra og koster 400 kroner. Oversetter grammatikk og alltingen. Demoen kan bare oversette en standardtekst, så hvis man klarer å endre denne er alt fint.
Yo Bro! :D

 

Glimmers! (Fant det på www.nynodata.com riktignok..)

 

Jeg har ikke behov for det nå, men har lastet ned demoen i hvertfall. (Får vel ta en tur på DC++ og sjekke senere hehe) Kjekt å vite at det finnes og hva det heter om jeg eller noen rundt her skulle trenge det en dag.

 

Tenkte jeg skulle konvertere alle de større offentliggjorte forskningsapportene mine fra bokmål til engelsk og legge de på nett, men har ikke giddet å sjekke ut programmer og muligheten ennå.

Lenke til kommentar

Hvis noen skulle få fingrene i en versjon som er helt bra, hadde vedkommende vært så vennlig å sende meg en kopi på [email protected]? THX!!! Som takk for tipset eller no...

 

Eksamen blir noe annet, da får jeg pugge litt ekstra. Det som er problemet er alle ordene som må slås opp. Det tar tid. Jeg får leve med eksamen, men å sitte og skrive nynorsk oftere enn det gjør meg sinna.

 

 

 

 

<GEN:mannens bil> er bare at det er flere mulige rettingsmåter og du må velge hvilken som er riktig. i dette tilfellet skal det være bilen til mannen. Det er for at det ikke skal komme sånne dumme feil som bare dataer gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...