Gå til innhold

Noen som vil anbefale et videokamera?


Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt på nettet. Må si at det er en jungel å velge mellom. Det er litt vanskelig å velge. Jeg skal i hovedsak bruke kamera til å filme ting og tang, men jeg synes at når jeg først skal kjøpe noe så kjøper jeg gjerne en av de bedre utgavene (så jeg får ganske bra kvalitet på filmene, osv.). Jeg kan gå helt opp til 5000,-. Høy oppløsning er ikke noe must, men hadde vært praktisk. Vet ikke hvilken av de ulike medieformene(DVD, Harddisk, osv.) er best, men det er her dere kan gi med råd om hva som er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Da jeg skulle kjøpe videokamera så satt jeg og sjekket de forskjellige kameraene, prisene og kvaliteten.

Jeg valgte Link , jeg er kjempe fornøyd med den og jeg anbefler den, har ikke hatt noe problem med den

 

EDIT: Ops, den 5000,- så jeg ikke :/

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Tror ikke at GS 320 er noe dårligere i svak belysning enn andre kameraer i denne prisklassen, med Leicaoptikken. Filmes det i godt lys, gir det fantastisk mye bedre fargegjengivelse enn kameraer med 1ccd/1cmos i denne prisklassen. Det var kjempeforskjell da jeg byttet til 3ccd.

Lenke til kommentar
Tror ikke at GS 320 er noe dårligere i svak belysning enn andre kameraer i denne prisklassen, med Leicaoptikken. Filmes det i godt lys, gir det fantastisk mye bedre fargegjengivelse enn kameraer med 1ccd/1cmos i denne prisklassen. Det var kjempeforskjell da jeg byttet til 3ccd.

 

Testet litt mer igår. Må moderere meg noe og skrive at det det går fint å filme i noe dårlig innebelysning.

 

Oppdaget en annen ting: Reagerer på at det er dårlig vidvinkel på kameraet. Spess i 16/9 modus. Har sjekket litt rundt, og dette visst et vanlig problem med hjemmevideokamera i 16/9 modus. I 16/9 klippes topp og bunn bort. Jeg kommer til å gå til innkjøp av en vidvinkel konverter (forsats) til kameraet.

Lenke til kommentar
Har selv Panasonic NV-GS 320. Syns ikke 3 CCD brikker gir så mye bedre bilde. Har testet kameraet direkte til et 32" CRT tv for å sjekke skikkelig. 3 CCD brikker gjør at kameraet trenger mer lys for å produsere gode bilder.

 

 

Helt uenig med deg her. 3 bildebrikker trenger mindre lys, p.g.a. at hver brikke kun trenger fokusere på sin primærfarge, og dermed holder på fargene bedre.

Og hva mener du med at du har testet det direkte til en crt-tv? Slike tv-er gjengir ofte dårlige farger...

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på denne diskusjonen.

 

Jeg lurer på akkurat det samme som trådstarter og har sett på JVC GZ-MG132 som Lefdal selger på tilbud denne uken til 2990.-

 

Bør jeg satse på dette kamera, eller legge til et par tusenlapper for å få noe bedre?

 

 

Er det store forskjeller på hastighet både mot PC og hvor lang tid det tar å starte opptaket på Mini-DV og Harddisk?

 

Andre ting som bør nevnes som for/mot HDD og Mini-DV?

 

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Jeg hiver meg på denne diskusjonen.

 

Jeg lurer på akkurat det samme som trådstarter og har sett på JVC GZ-MG132 som Lefdal selger på tilbud denne uken til 2990.-

 

Bør jeg satse på dette kamera, eller legge til et par tusenlapper for å få noe bedre?

 

 

Er det store forskjeller på hastighet både mot PC og hvor lang tid det tar å starte opptaket på Mini-DV og Harddisk?

 

Andre ting som bør nevnes som for/mot HDD og Mini-DV?

 

Mvh

Petter

 

Sjekk denne siden, og se hvilke kameraer som ligger på andre og tredjeplass her.

Du får lite kamera for pengene om du velger HDD/DVD-kamera da denne teknologien er dyrere og dårligere enn Mini-DV. Eneste ulempen med Mini-DV er at du sannsynlig vis må investere i et FireWire-kort med kabel til ca 300,- for å få lagt filmene inn på PC.

Prøvde er HDD-kamera, og jeg tror det brukte like lang tid før det var klart til å filme. Måtte vente med å trykke videre til det hadde gitt fra seg et par pip. Mini-DV bruker sanntid når du skal ha den inn på PC, men det tar kortere tid å redigere da man slipper div. konverteringer av formatet.

Det sier seg selv hva som gir best redigeringskvalitet: Mini-DV på 13,2Gb/t vs HDD på 2,8Gb/t. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...