Gå til innhold

Wheelman og Sindre Aleksanders JuleOC tråd.


Anbefalte innlegg

Jasså, der sitter eieren ja :p, ikke reint ilte vifter heller.

 

*bilde*

Her sitter da en kald Wheelman og spiser pølse i knepbrød (ja, har ikke mere pølsebrød) og snakker med Sindre på MSN etter en kald kveld foran skjermen(e) :)

 

/me tidligere i kveld :!: :

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IMG_2231.jpg

 

Og, Andrull, jeg ser deg nok på bunn av siden her, har ikke du lagt deg enda? :p /internt

Viftene må nesten til på slik ømfintlig hw(spesielt hk). ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gårkveldens resultater:

 

Tok litt XP SP2 vs. SP3 RC1-testing først, som diskutert lengre fram i tråden.

 

SP2:

 

 

03jr9.jpg

05mm3.jpg

06wy5.jpg

spiav8.jpg

 

 

 

SP3:

 

 

03ph9.jpg

05cu5.jpg

06sp7.jpg

spiwu6.jpg

 

 

 

Noen som sa kjølig? :p

 

 

90952139zq9.jpg

 

 

 

 

Kveldens beste 3DMark06-run:

066ky7.jpg

Etter litt om og men og mye testing, gikk GTX'en til slutt en runde 3DMark på 684/1728/2100MHz(Kjerne/Shader/Minne(DDR))

 

SuperPI:

spiyf5.jpg

Her klarte jeg hvertfall bedre etterhvert enn dette bildet, siden jeg fikk pressa quad'en endel mer med bare en kjerne aktiv(hovedkortet mitt sliter med quad). Skal kjøre dette på nytt senere en gang.

 

Høyeste suicidescreen med alle kjerner aktivert ble 3479MHz. Valideringslink.

 

Med bare en kjerne aktivert gikk det derimot endel bedre.

Der kom jeg opp på 3750MHz før den hengte seg. Valideringslink.

Testet med opptil 1.7v på både CPU og NB, men den ville ikke lengre. :(

 

Testet maks-FSB med bare en kjerne aktivert også. Der stoppet den på 420MHz. Valideringslink.

 

Fremtidige mål er å komme over 50k i 03. Får se når neste benchekveld blir. Om ikke så altfor lenge hvertfall. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

dp@ Eg er med på rør til GPU, hvis ikkje dte blir alt for dyrt :)

 

The Ghost@ Korleis deaktiver du 3 kjerner? Med tørris klarte eg å kome oppi 4,4 ghz med quaden med alle 4 kjernene...

 

EG har jo sjukt dårlege score i 3dmark05 og 06 i forholdt til dokke. SetFSB virka ikkje på Abit kortet mitt heller, så eg var nødt til å boote på hastigheten.... :(

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
dp@ Eg er med på rør til GPU, hvis ikkje dte blir alt for dyrt :)

 

The Ghost@ Korleis deaktiver du 3 kjerner? Med tørris klarte eg å kome oppi 4,4 ghz med quaden med alle 4 kjernene...

 

EG har jo sjukt dårlege score i 3dmark05 og 06 i forholdt til dokke. SetFSB virka ikkje på Abit kortet mitt heller, så eg var nødt til å boote på hastigheten.... :(

Prøvd ClockGen da?

 

For å velge antall kjerner som skal være aktive:

Kjør - msconfig- Boot.ini - Advanced Options - /numproc 1-4

;)

Lenke til kommentar
Ikke ille Sindre :thumbup:, tror jeg leder i SuperPi enda :whistle:,men du haler da innpå i 3Dmark. Og scoren din med så lav CPU frekvens er slett ikke ille!. Også var det syk forskjell på SP2 og SP3 i SuperPI da :ermm:

 

 

Ga du opp julemiddagen i dag? :p

Du har da endel høyere CPU-frekvens også, så det er ikke så rart. :p

Må se om jeg tar en liten runde ikveld igjen med SuperPI og 3DMark03... Har litt lyst til å dra scoren over 50k i 03. :)

 

Må sove litt også. :p

 

 

Og ja jeg sto opp kl. 9 idag. :!:

 

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Sindre Aleksander:

Jeg har klart 13,390 på min E6600 (retail, så ikke så veldig klokkbar), så den Q6600'en din klarer nok det samme:)

Mitt mål er under 13 sek:D

Dessverre har jeg et hovedkort som klokker skremmende dårlig med quad, ellers ville det nok vært en grei sak ja. :(

 

Var nede på 14.3xx igår kveld, men på høyere frekvenser hengte den seg. Dette med bare en kjerne aktivert for å få til høyere frekvenser.

Må teste med litt bedre kjøling på NB. NB kunne dessuten ha trengt litt mer volt(Maks er på 1.7v).

 

Bedre optimalisering av minne og bedre klokk på CPU så skal det nok gå greit ja. :)

 

Er også om å gjøre å finne en bench-stabil klokk med en/to kjerner som funker i 3DMark 01-05.

Avventer benchinga til lengre ut i jula.

Blir natta nå. ;)

Lenke til kommentar
Er også om å gjøre å finne en bench-stabil klokk med en/to kjerner som funker i 3DMark 01-05.

3D05 støtte vel flere kjerner?

Avventer benchinga til lengre ut i jula.

Gir du opp allerede?, eller er jeg litt harcore hwnerd når jeg bencher smått på julaften? :)

Gir langt ifra opp.

Bare litt smålei formatering og installasjon av alt på nytt hele tiden. I tillegg tar det på å benche 5 timer hver natt. :p

Kommer forhåpentligvis sterkt tilbake! ;)

 

Edit: Kanskje det blir noe på dagen i morgen, men ellers blir jeg borte over natta og tar kanskje litt igjen natt til 2. juledag.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...