Gå til innhold

Wheelman og Sindre Aleksanders JuleOC tråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God jul :xmas:

 

Har nå satt opp testmaskinen jeg har fått utdelt. 1.inntrykket var rett og slett rævva, den klarer ikke boote XPen min :!:, holder på og feilsøke nå :)

 

Ble 100% konvolutter på meg til jul, så nå er Asus Striker Formula II (780i :D) og et 8800 GTX til delvis bestilt, mangler bare svar på et spørsmål:

Noen av dere som vet om chipsettkjøleren støtter vannkjøling?

Lenke til kommentar
God jul :xmas:

 

Har nå satt opp testmaskinen jeg har fått utdelt. 1.inntrykket var rett og slett rævva, den klarer ikke boote XPen min :!:, holder på og feilsøke nå :)

 

Ble 100% konvolutter på meg til jul, så nå er Asus Striker Formula II (780i :D) og et 8800 GTX til delvis bestilt, mangler bare svar på et spørsmål:

Noen av dere som vet om chipsettkjøleren støtter vannkjøling?

Ser ikke ut sånn. :(

 

Kortet ligger forøvrig ikke på Asus sine sider enda engang(P5N-T er eneste 780i-kort der)...

 

God jul ja folkens. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Ja :D Får håpe at eg klarer 1500 mhz :p

 

Eg ekje redd for å pumpe volt i alle fall :innocent:

 

helde på innstalerea sp2 :D så skal det bli klokking:P Men akkurat nå sitter det ein D 925 prosessor. Muligens eg må skifte til Celeron 420 :p

 

Rambrikkene som fekk 3,15V gjennom seg, klarer memstest poå stock spec... :p

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Of course, it's AMD. :p

 

 

Relax AMD-folks, just kidding ;):p

 

:realmad:

 

 

Neida, jeg har ikke noe og si egentlig, jeg sitter da tross alt på et intel system nå... ;)

 

 

Men hvorfor mistenker du den for og ha spist minne? fungerer ikke i intelmaskina di etterpå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg mente 5 gig minne :)

 

Grunnen er at de 4 gig som fulgte med, fungerte første dagen. Men så begynnte de og vise minnefeiltegn. Så puttet jeg i en av mine egne brikker, den fungerte i to timer, og begynner og vise samme symptomene :(

 

Regner med at du har kjørt de gjennom memtest86?

 

Har du det så ser det ut til at det am2+ hket du har liker minnebrikker... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Yarr, it's eating mah memory :D

 

Men, fatter har bestemt seg for og leie hytte på Gaustablikk i 4 dager, uten nett. Så da har jeg 4 dager på meg til og tyne AMDen :p, evt bare prøve og få den til og funke :ermm:

 

Hmm, du burde nesten ha fått tak i en am2 cpu og sjekket at det ikke er hk som tar kvelden... høres nesten slik ut...

Lenke til kommentar

Men, trenger en kjapp liste over programmer jeg skal teste med på fjellet :p, har som sagt ikke nettilgang der, og må laste de ned på forhånd :)

Det er en hel maskin jeg tester, og skal teste AMD X4 vs Intel Quad, så jeg bruker programmer som Sisoft Siandra (?) o.l. i tilleg, og skal ende opp med et slikt review man forventer og se på nettet :p

De jeg har er: 3Dmark0x, PCMark200x, Aquamark, Sisoft, og et til jeg ikke husker.

Og en haug med spill da :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Driver sånn smått å leker meg med litt "ny" hw her nå.

 

Fikk en P4 530(Prescott@3GHz) og 2x512MB Crucial PC4200 (D9GMH) igår, og det skal såklart testes. :)

 

Sålangt har jeg fått testet minnet litt, og det ser ut til å klare 934MHz 4-4-4-10 Prime95-stabilt(Blend-testen, screenshot lengre ned). Minnet kjører også på bare 2v, så dette ser bra ut. :)

 

CPUen Primer nå på 3.5GHz @ 1.25v(stock er 1.4v), men sliter veldig med høyere frekvens.

4GHz får jeg ikke stabilt selv med 1.45v... Skal teste høyere senere, men syntes det virker som at jeg har passert et punkt der den plutselig trenger mye mer spenning for å kjøre stabilt.

FSB vet jeg at HK skal klare på angitt NB-volt. Noen som har noen innspill?

 

Screenshot av minne-OC:

d9gmh934mhz44412jm8.jpg

 

Edit: Grunnen til at de to første forsøkene feilet var at jeg testet med enda strammere timings...

 

Edit: Kjører P95 på 3.5GHz og 1.23v nå...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Trenger CPUen å vere stabil då? :p

Neinei, men litt artig å se hva man får stabilt også. :p;)

 

Maks suicide-screen ligger på 4.4GHz atm. Tror Hk stopper meg, nok en gang. :(

 

Virker som at NB-strap er forskjellig ifra når jeg klokka Q6600en. Der nådde jeg maks 1666MHz FSB(QDR) ved klokking i Windows, men jeg stopper nå på i underkant av 1100MHz. P4en har jo FSB på 800MHz, mens Quaden har 1066MHz.

Kan dette være fordi NB-strap endrer seg?

Har jo ikke muligheten til å endre dette i Bios(650i-bios sucks). :(

 

Isåfall, kan denne modden hjelpe?

 

1033 Core2Duo BSEL Mod

- Changing the 800Mhz to 1066Mhz Bootstrap (FSB)

- Applicable to E2xxx/E4xxx Core2Duo, Celeron 4xx (Conroe-L), Pentium D 800 FSB

- Mobo should have support for 1066 FSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...