Gå til innhold

Network Norway kjøper One Call


Anbefalte innlegg

dette kan bli skummelt bra. Eller det kan gå til helvete.

Er det dette som kalles å dekke sin egen rygg? :thumbup:

 

jepp men tror dette er positivt siden lyse har lyst til å utfordre. Tror dette har utsatt en mulig kontkurs av onecall ett eller to år, så jeg ser lyst på dette :) Men som alltid må jeg dekke ryggen så på den negative siden er spørsmålet om lyse og co er ute etter kundemassen for onecall kan umulig være veldig lønnsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jepp men tror dette er positivt siden lyse har lyst til å utfordre. Tror dette har utsatt en mulig kontkurs av onecall ett eller to år, så jeg ser lyst på dette :) Men som alltid må jeg dekke ryggen så på den negative siden er spørsmålet om lyse og co er ute etter kundemassen for onecall kan umulig være veldig lønnsomt.

Lyse? De er jo inne på eiersiden av Network Norway gjennom Bredbåndsalliansen (som også kjøpte Ventelo i dag). Tviler på at de vil konkurrere med OneCall.

 

Hva vi nå ser er nok et forsøk fra en rekke større strømleverandører som forsøker å bygge en ny norsk telegigant. Sammen med Tele2 bygger Bredbåndsalliansen (OneCall, Ventelo og Lebera) ut et mobilnett, fra før er de samlet også en betydelig leverandør av bredbånd og ip-telefoni.

 

Potensialet og investeringsviljen virker det ikke å være noe i veien med, så det blir spennende å se hva fremtiden vil vise. Mye avhenger nok av hvorvidt de får beholde gode avtaler på roamingpriser om de blir en stor nok aktør. Å bygge ut et nett der hvor 60-70% bor og oppholder seg vil koste en brøkdel av de investeringene Telenor og Netcom har betalt for sin dekning. Da blir det fort feil for konkurransen om Tele2 og selskaper som ligger under Bredbåndsalliansen skal få benytte konkurrentenes landsdekkende nett for småpenger.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...