Gå til innhold

SU-leder beskutt med gummikuler og tåregass av israelske soldater


Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal si, uten å ha fått med meg den andre siden av denne saken.

 

Ut ifra videoen virket det ikke som om de Israelske soldatene gjorde noe galt, men jeg var jo ikke der så hva vet jeg?

 

Soldatene måtte jo hatt en eller annen grunn for å skyte tåregassgranater.

 

Sier det igjen, trenger mer fakta fra begge sider av saken.

Endret av MetroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vi i dette landet blitt så usiviliserte at vi ønsker våre meningsmotstandere døde og skadede? Har vi så liten toleranse?

 

Jeg er ingen tilhenger av SU, snarere tvert imot. Jeg er vel uenig med Bergstø om det meste, selv om jeg syntes hun hadde en flott opptreden i en debatt om førstegangstjeneste nylig. Men jeg ønsker så absolutt ikke at hun eller andre som jeg er uenig i skal bli skadet. Jeg sier ja takk til et samfunn hvor det er forskjellig oppfatning av saker og ting og jeg måtte ha følt meg temmelig usikker på egne meninger og evne til å fremme dem om jeg skulle ønske skade til mine meningsmotstandere.

 

Denne tråden har allerede en haug med usaklige og ødeleggende innlegg. TTT. Tenk, trykk, tal. Hentet fra forsvaret (står også for Ting tar tid for de som liker å være morsom). Gjør nå gjerne dette når man skriver et innlegg, slik at kanskje faktisk tar seg bryet til å lese hva man skriver :)

 

Litt synd om det ikke kommer innspill angående saken fra andre enn SU. Den videoen var jo bare kaotisk, med klipping som gikk frem og tilbake. Er vel for mye å håpe på å få en uttalelse fra Israel angående episoden.

Lenke til kommentar

Herre. Hva SUere har å gjøre i et land med sikkerhetsrisiko skjønner jeg ikke overhode. Blir små-kvalm hvis det var skattepenger som finansierte den turen. Hun fikk ihvertfall mediaoppmerksomheten hun ville, så for henne og resten av SU gjengen var det vellykket tenker jeg.

 

Forresten, favorittdelen av klippet mitt er når hun blir overivrig under talen sin, og løfter hånda i en knyttneve.

Lenke til kommentar

Hvorfor sier hun egentlig Apartheid Israel hele tiden? Palestinere som lever i Israel er jo ikke skilt vekk geografisk fra resten av befolkningen, såvidt meg bekjent. Syntes ikke den sammenligningen holder mål. Ser det er egen artikkel om det på Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allegations_o...raeli_apartheid

 

Lurer på om SU var i Sør-Afrika og demonstrerte under apartheidtiden der nede.

Lenke til kommentar
Dotten,

Sikkert fordi det høre "riktig" ut. Det er et ord med historisk betydning, og passer perfekt til å slenge rundt seg for å virke tøffere for resten av gjengen her hjemme. Men så lenge ikke-jøder har stemmerett, rettsikkerhet og skolegang blir det feil å si.

Hvordan kan innbygger fra verdens rikeste land, med høyest pengerbruk per elev, være en "totalt idiot" i utenriks politikk og geografi? Ærligtalt!

 

Dette er ikke skrevet for å dra ned andre, men det er sjokkerende/latterlig, å lese slike tullete påstander fra enkelte forumbrukere.

Er ikke dette en propaganda spill fra sosialstene? Er ikke dette en del av vrangforestillinger vi leser/ser oss i?

 

 

Ikke jøder i Israel har all del stemme rett!

Ikke jøder i Israel har plass i regjeringen

Ikke jøder i Israel har ministerpost

Ikke jøder i Israel har rettsikkerhet

Ikke jøder i Israel har fri skolegang og universitet, ULIK jødiske innbyggere som MÅ BETALE.

 

Det er lurt å dra ned til ISRAEL og finne ut sannheten, enn å peke ut vilt fra noe Sossesosialist propaganda. JA sosse-sosialist! Fordi dag etter dag og sted til sted, er det, DE, som ligger ut disse ondsinnet propaganda.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

:lol:

 

Den videoen der ser ut som to helt separate situasjoner klippet amatørmessig sammen.

 

Først ser du et bilde av israelske soldater som står helt inntil demonstrantene. Så går bildet til en gjeng med soldater som ser ut som de står og skyter i luften av kjedsomhet. Så går bildet tilbake til soldatene som står ved demonstrantene. Og så tilbake til de som skyter.

 

I følge denne videoen skyter altså de israelske soldatene haugevis av tåregass mot sine egne kolleger! :D

 

Det blir ikke bedre av at videoen går raskere på slutten, som en slags stumfilm fra gamle dager, bare med lyd av skudd.

 

Nei, dette må være den mest idiotiske og råtne propagandafilmen jeg noen gang har sett. Det er tydeligvis Pallywood i full sving :D

Lenke til kommentar
Hvorfor sier hun egentlig Apartheid Israel hele tiden? Palestinere som lever i Israel er jo ikke skilt vekk geografisk fra resten av befolkningen, såvidt meg bekjent. Syntes ikke den sammenligningen holder mål. Ser det er egen artikkel om det på Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allegations_o...raeli_apartheid

 

Lurer på om SU var i Sør-Afrika og demonstrerte under apartheidtiden der nede.

Likheten med Apartheid summeres opp i artikkelen din:
Those who use the analogy argue that that separate roads, and differences in infrastructure, legal rights, and access to land and resources between Palestinians and Israelis in the Israeli-occupied territories constitute a system of apartheid. Some of those who make the allegation also use it in reference to the alleged second-class citizenship of Arab citizens of Israel.
Bortsett fra det siste ser jeg hvor analogien kommer fra, uten at man dermed kan si at det er likt.

 

Når det gjelder hvorfor hun sier det hele tiden så må du huske at hun er politiker. Politikere kjemper ikke bare for din stemme, men også stemmene til folk som er - "mindre reflekterte". Da er det tydligvis bare å gjenta budskapet til det setter seg fast i dem.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er mest skremmende. At noen faktisk tror at folk faller for propagandaen til en så gjennomlysende manipulert film, eller at det faktisk kanskje finnes folk som faller for slikt.

 

Forøvrig må jeg si at den "apellen" får meg nesten til å bli flau over å være norsk. Dama burde tatt seg et kurs i kroppspråk. Og om man skal engasjere seg i internasjonal politikk, så er det kanskje en fordel å lære seg engelsk også? Men ungdomspolitikere har vell så mye viktig å holde på med, at utdanningen kommer i siste rekke. Uff.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Those who use the analogy argue that that separate roads, and differences in infrastructure, legal rights, and access to land and resources between Palestinians and Israelis in the Israeli-occupied territories constitute a system of apartheid.

Hæ? Hva slags pervertert, ondskapsfull kvasilogikk er dette?

 

Palestinere er ikke israelske statsborgere, men derimot tilhørere av en fiendtlig makt som Israel er i krig med. Tror du tyske sivile under de alliertes okkupasjon av Tyskland var frie som om ingenting hadde skjedd?

 

Arabere som faktisk er israelske statsborgere har derimot både stemmerett og representanter i Knesset.

Lenke til kommentar
Lurer på om SU var i Sør-Afrika og demonstrerte under apartheidtiden der nede.

 

Hvis det var folk nedover og demonstrerte, så var det nok folk fra venstresiden. FRP fikk jo pengestøtte fra Apartheid-regimet.

 

"People who find Cheney's extremism as vice president surprising have not looked at his congressional voting record. In 1986, he was one of only twenty-one members of the House to oppose the Safe Drinking Water Act. He fought efforts to clean up hazardous waste and backed tax breaks for energy corporations. He repeatedly voted against funding for the Veterans Administration. He opposed extending the Civil Rights Act. He opposed the release of Nelson Mandela from jail in South Africa."

 

http://www.rollingstone.com/politics/story..._of_dick_cheney

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...