Gå til innhold

SU-leder beskutt med gummikuler og tåregass av israelske soldater


Anbefalte innlegg

Akkurat det blåser jeg hardt i barten på. Nå vil jeg høre hva dette har med Palestina og gjøre.

 

Gud bedre :!: Det var nå du som bragte oss inn på dette temaet, da kan du ikke snu deg med ryggen til og putte fingerne i ørene og si at det er uvesentlig når jeg kommer med svar på spørsmålet ditt.

 

Og dette har du selvsagt kilder på

 

Kilder på at SU støttet kommunistregimer, geriljaer og terrorister verden rundt? Ja, jeg kan vel blåse noen minutter ved og dra opp noen slike kilder... men det er bortkastet tid. Dette er såkalt allmenkunnskap og noe de fleste andre på forumet kan backe meg opp på.

 

Men si meg... hvordan kan du forsvare en organisasjon du ikke vet noe om eller hva de står for? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gud bedre :!: Det var nå du som bragte oss inn på dette temaet, da kan du ikke snu deg med ryggen til og putte fingerne i ørene og si at det er uvesentlig når jeg kommer med svar på spørsmålet ditt.

Jeg har en følelse av at ditt bilde av en terrorist er en skjeggete mann med turban og bombebelte. Terror handler ikke om å drepe så mange som mulig mens man sitter i bilen sin. Terror handler om å spre frykt. Israel bedriver terror i like stor grad, om ikke større grad enn Palestina. Krig er terror!

 

Husker du da tyskerne okkuperte Norge? Sikkert ikke, du var neppe i live, men Nordmenn bedrev terror og sabotasje i stor grad, og det var greit. Hvorfor er det da ikke greit at Palestina bedriver det samme?

 

Tydligvis er det greit for deg at Israel teppebomber landsbyer og tar hundrevis av uskyldige liv, men det er visst ikke greit at Palestina bedriver sin egen form for krigføring og dreper en håndfull sivile.

 

Og apropos SU som støtter geriljaer og terrorister: Dette har nok vært for å å styrte et terrorvelde i første omgang.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Er så lei av kunnskapsløse folk som kaller motstandsfolkene terrorister. Norske motstandsfolk siktet seg ikke inn mot sivile, kun ved ett tilfelle måtte de drepe sivile og som du skriver selv siktet de seg inn på sabotasje, ikke å drepe flest mulig. Palestinerne mm. sikter seg inn på sivile som ikke deltar i kamper og unngår militære mål. Med Israel er det motsatt men som nevnt mange ganger før her, hva gjør du når noen prøver å drepe dine sivile mens de gjemmer seg bak egne sivile? Tror nok Guardianpegasus sin oppfattning av terrorister er bedre enn din. Etter din definisjon blir jo The Ring terrorisme.

Lenke til kommentar
Er så lei av kunnskapsløse folk som kaller motstandsfolkene terrorister. Norske motstandsfolk siktet seg ikke inn mot sivile, kun ved ett tilfelle måtte de drepe sivile og som du skriver selv siktet de seg inn på sabotasje, ikke å drepe flest mulig.

Greit nok, dårlig sammenligning. Derimot, hadde tyskerne tatt et lite landområde og kalt det Ny-Tyskland eller lignende, da hadde nok vi nordmenn sprengt oss selv i lufta, også.

 

Men uansett er det krigføring. Palestinerne fører sin krigføring, med vilje mot befolkningen og det gjør Israel stort sett og. Hvordan hadde du ellers tenkt at de skulle ha gjort det? Tror du de hadde hatt noen som helst sjanse mot den Israelske krigsmaskinen?

 

Palestinerne mm. sikter seg inn på sivile som ikke deltar i kamper og unngår militære mål. Med Israel er det motsatt men som nevnt mange ganger før her, hva gjør du når noen prøver å drepe dine sivile mens de gjemmer seg bak egne sivile? Tror nok Guardianpegasus sin oppfattning av terrorister er bedre enn din.

Nei, Israel har ved flere anledninger bombet flyktningleirer og landsbyer med intensjonen av det å drepe så mange som mulig, skape frykt, og deretter betegnes det som terror.

 

Etter din definisjon blir jo The Ring terrorisme.

Nei.

 

Terrorism, in the modern sense, is violence, the threat of violence, or other harmful acts committed for political or ideological goals. Most definitions of terrorism include only those acts which are intended to create fear (terror), are perpetrated for an ideological goal (as opposed to a lone attack), and deliberately target or disregard the safety of non-combatants (civilians).

http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at vi hadde sprengt oss selv i luften da? Vi sprengte oss aldri i luften mot svenskene men forhandlet faktisk frem en grunnlov på tross av å ha vert underlagt andre land lenge. Norske motstandsfolk slåss mot tyske soldater selv om de var underlegne, hvorfor skulle palestinerne gjøre det så mye dårligere? Ja det er krigføring, og derfor tar Israel forhåndsregler for å beskytte sine sivile mot gærninger som sprenger seg selv i luften. At Israel fører sin krig stort sett mot befolkningen er så på tryne at jeg ikke vet hvor jeg skal starte en gang. I og med at du ikke har klart å vise kilder på dette en gang tror jeg egentlig ikke det har så mye for seg heller. Israel har mange ganger bombet sivile, men det har vert som en følge av at fienden har gjemt seg der.

Lenke til kommentar
Israel bedriver terror i like stor grad, om ikke større grad enn Palestina.

 

Tydligvis er det greit for deg at Israel teppebomber landsbyer og tar hundrevis av uskyldige liv, men det er visst ikke greit at Palestina bedriver sin egen form for krigføring og dreper en håndfull sivile

 

Nei, Israel har ved flere anledninger bombet flyktningleirer og landsbyer med intensjonen av det å drepe så mange som mulig

 

Kan du nevne et par eksempler? Jeg kan ikke komme på èn eneste gang som dette er skjedd.

 

Og apropos SU som støtter geriljaer og terrorister: Dette har nok vært for å å styrte et terrorvelde i første omgang.

 

Eneste måten jeg kan se at det ville stemme på var i så fall om SU så på alle kapitalisme som et terrorvelde.

Lenke til kommentar
Derimot, hadde tyskerne tatt et lite landområde og kalt det Ny-Tyskland eller lignende, da hadde nok vi nordmenn sprengt oss selv i lufta, også.

Men nå tok jødene aldri noe område fra et annet land. De ble tildelt land på britisk jord med hjelp fra FN.

 

Palestinerne fører sin krigføring, med vilje mot befolkningen og det gjør Israel stort sett og.

Feil. Israel angriper militære mål. At sivile palestinere dør kommer av at militante palestinere blander seg med sine egne.

 

Hvordan hadde du ellers tenkt at de skulle ha gjort det? Tror du de hadde hatt noen som helst sjanse mot den Israelske krigsmaskinen?

De trenger ikke noen sjanse. Hadde ikke palestinerne angrepet Israel hadde ikke Israel vært tvunget til å forsvare seg med makt.

 

Nei, Israel har ved flere anledninger bombet flyktningleirer og landsbyer med intensjonen av det å drepe så mange som mulig

Når da? Du tar ikke feil av det jeg skriver over om hvordan palestinske terrorister blander seg med egne sivile for å få så mange av sine egne drept som mulig (martyrer, vet du)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...