Gå til innhold

SU-leder beskutt med gummikuler og tåregass av israelske soldater


Anbefalte innlegg

Hvordan er Anders Lange relevant til diskusjonen om Israel? Meget interessant, men strengt tatt helt off topic. Apartheid er jo en diger diskusjon i seg selv, fant faktisk sorte tilhengere av den rundt om i Soweto som anså apartheidsystemet som bedre en dagens.

 

Fra SU.no:

 

"SUs delegasjon gjør forarbeid for den kommende Palestinakampanjen og besøker blant annet Betlehem, Jenin, Nablus og Jerusalem."

 

Kan nok bli mer juling på disse idiotiske sosialistene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du ønsker altså dine meningsmotstandere døde?

 

Overhodet ikke. Jeg ønsker bare at disse rasshølene i SU som reiser til en konfliktsone og skaper mer uro og splid skal få føle på kroppen hva de hjelper til å utsette andre mennesker for. Dør de så har de riktignok ikke lært noe, men da kan de heller ikke skape noe mer bråk. Uansett hadde det vel bare skapt bry for Israel, så... nei jeg håper heller at de kidnappes av HAMAS eller no.

 

Hva synes du om ytringsfriheten? Fin så lenge folk er enige med deg?

 

Jeg ser ikke hva ytringsfriheten har med finansiell og moralsk støtte til terrorister å gjøre. For meg er du og andre SU folk nesten like ille som terroristene som utfører massedrap av sivile.

 

Sikkerhetsgjerde? Har du overhodet sett muren?

 

Bevisst politisk propaganda for å skape sammenligning med berlinmuren... som dere i SU forøvrig også var med på å bygge samt å hylle, men som falt i vannry i ettertid når folk faktisk fant ut av hva som VIRKELIG foregikk.

 

Med hvilken rett har Israel til å bygge en svær mur inne på palestinsk jord?.

 

For det første finnes det ikke noe Palestina. For det andre har Israel rett til å forsvare seg mot konstante angrep fra sine militante og gale naboer.

 

Så du synes det er helt greit at Israel invaderer Palestina? At de stadig stjeler mer og mer land utover grensene som ble fastsatt i 67?

 

Siden 67 er Israel blitt angrepet og dratt inn i flere kriger og større konflikter, samt et utall mindre konflikter, og nærmest konstante terrorangrep.

 

Hver gang kommer det en pause. I denne pausen trekker Israel seg alltid tilbake og forsøker fred... for så å måtte reokkuppere strategiske områder hver jævla gang terrorapene bestemmer seg for at alle jødene må dø igjen. Israel er lei av å ofre sine ungdommer for å tekkes raddisdinosaurer og opprørske barnerumper i Europa og SU.

Lenke til kommentar
Hvordan er Anders Lange relevant til diskusjonen om Israel? Meget interessant, men strengt tatt helt off topic. Apartheid er jo en diger diskusjon i seg selv, fant faktisk sorte tilhengere av den rundt om i Soweto som anså apartheidsystemet som bedre en dagens.

 

Fra SU.no:

 

"SUs delegasjon gjør forarbeid for den kommende Palestinakampanjen og besøker blant annet Betlehem, Jenin, Nablus og Jerusalem."

 

Kan nok bli mer juling på disse idiotiske sosialistene!

Sosialistene har ikke en eneste fot i realiteten... Bare les kommentaren fra SU i db.no.

 

Vi ønsker debatt

 

.... Jada...

 

Hamas har bare ikke sagt: "no peace before Israel is gone."

 

TOP THAT

 

Det frister å si: SU for miss populær og ideologi idioter

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Dette med Apartheid er jo en sidediskusjon her. Men siden "hoved-diskusjonen" har stoppet opp, tar jeg med litt som jeg ikke visste om Anders Lange.

Som ikke er relevant for noe som helst.

 

 

I og med at jødene tradisjonelt var et hetset og jaget folkeslag så var dette et særdeles urealistisk alternative må jeg si.

Mener du:

1, Alle folkeslag som har vært utsatt for hetsing har rett på en egen stat,

Ikke nødvendigvis. Med jødene var det ekstremt.

 

i et område der det allerede bor andre folkeslag.

I og med at jødene ikke hadde noen interesse av å forfølge araberne var dette helt trygt. Vi ser jo også at israelske arabere både har stemmeret og representanter i Knesset.

 

2, Jødene ville blitt i resten av verden, og Israel er det eneste stedet de kan være i "fred".

I mange land var ikke jødene særlig velkomne, og mange ganger, særlig i arabiske land, risikerte de å bli slaktet ned.

 

Her står det bare at Israel har tillatt militæret å holde folk fanget lenge.

les igjen kanskje ?

Hvis det ikke er policy fra den israelske stat så er det ikke særlig relevant her. Hva cowboyer gjør på egen hånd må de stilles til ansvar for. Det vil alltid være onde mennesker som går for langt.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hva ytringsfriheten har med finansiell og moralsk støtte til terrorister å gjøre. For meg er du og andre SU folk nesten like ille som terroristene som utfører massedrap av sivile.

 

Litt interessant det du sier der. Så du sier at en demonstrant som sympatiserer med, la oss si en terrorgruppe, burde bli skutt på stedet av politiet? Nå begynner vi å snakke sikkelig frihet her.

 

Bevisst politisk propaganda for å skape sammenligning med berlinmuren... som dere i SU forøvrig også var med på å bygge samt å hylle, men som falt i vannry i ettertid når folk faktisk fant ut av hva som VIRKELIG foregikk.

 

Åja, så du mener at det ikke er noe å kritisere ved muren Israel bygger, og at det egentlig er det beste for begge parter? Så hvis Norge og Sverige går til krig og Sverige mener at den beste måten å beskytte seg på er å bygge en mur gjennom Halden, burde de ffå lov til det?

 

For det første finnes det ikke noe Palestina. For det andre har Israel rett til å forsvare seg mot konstante angrep fra sine militante og gale naboer.

 

Åja, det hadde jeg glemt, Palestina finnes ikke. For en gjeng med idioter FN må være,siden de har sagt noe slik..

 

 

I og med at jødene ikke hadde noen interesse av å forfølge araberne var dette helt trygt. Vi ser jo også at israelske arabere både har stemmeret og representanter i Knesset.

 

Jeg vet at mange palestinere blir diskriminert i Israel, de får vanskelig jobb osv. Nei, dette gjelder ikke alle, og nei, jeg har ikke dokumenterte tilfeller, men jeg mener den idylliske tilværelsen du beskriver ikke er så veldig idyllisk som du skal ha det til.

Endret av B_G
Lenke til kommentar
I og med at jødene ikke hadde noen interesse av å forfølge araberne var dette helt trygt. Vi ser jo også at israelske arabere både har stemmeret og representanter i Knesset.

Jeg vet at mange palestinere blir diskriminert i Israel, de får vanskelig jobb osv. Nei, dette gjelder ikke alle, og nei, jeg har ikke dokumenterte tilfeller, men jeg mener den idylliske tilværelsen du beskriver ikke er så veldig idyllisk som du skal ha det til.

Jeg snakker om rettigheter i forhold til staten Israel.

 

Du snakker om hverdagsrasisme.

 

Det du skriver har lite med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar
Dette med Apartheid er jo en sidediskusjon her. Men siden "hoved-diskusjonen" har stoppet opp, tar jeg med litt som jeg ikke visste om Anders Lange.

Som ikke er relevant for noe som helst.

 

Det startet som en saksopplysning til Dotten, etter et direkte spørsmål.

 

Og det hadde ikke blitt noe mer av det, hvis ikke du hadde startet å krangle på det.

 

Men ingenting så gale at det ikke er godt for noe. Det bragte jo fram interessante opplysninger om Anders Lange, som jeg ikke var klar over før nå.

Lenke til kommentar
I og med at jødene tradisjonelt var et hetset og jaget folkeslag så var dette et særdeles urealistisk alternative må jeg si.

Mener du:

1, Alle folkeslag som har vært utsatt for hetsing har rett på en egen stat,

Ikke nødvendigvis. Med jødene var det ekstremt.

 

i et område der det allerede bor andre folkeslag.

I og med at jødene ikke hadde noen interesse av å forfølge araberne var dette helt trygt. Vi ser jo også at israelske arabere både har stemmeret og representanter i Knesset.

 

2, Jødene ville blitt i resten av verden, og Israel er det eneste stedet de kan være i "fred".

I mange land var ikke jødene særlig velkomne, og mange ganger, særlig i arabiske land, risikerte de å bli slaktet ned.

 

Særlig i arabiske land og blant arabiske folkegrupper ja, finner du det da ikke litt besynderlig å legge en jødisk stat mitt oppi denne suppa ? Man ber jo regelrett om bråk.

Lenke til kommentar

Problemet er vel bare at begge grupperinger har et typisk "gammeldags" tankesett, der hevn og øye for øye, tann for tann mentaliteten er sterk.

Jeg er uenig. Hvis dette hadde vært tilfelle for Israel sin del så hadde palestinerne vært utryddet for lengst.

 

Jeg nevnte at de siste sju årene har forholdet vært fire til en.

 

Men hvis en ser kun på det siste året, er tallene enda mer slående :

 

"It was a pretty quiet year, relatively speaking. Only 457 Palestinians and 10 Israelis were killed, according to the B'Tselem human rights organization, including the victims of Qassam rockets. Fewer casualties than in many previous years. However, it was still a terrible year: 92 Palestinian children were killed (fortunately, not a single Israeli child was killed by Palestinians, despite the Qassams). One-fifth of the Palestinians killed were children and teens - a disproportionate, almost unprecedented number. The Jewish year of 5767. Almost 100 children, who were alive and playing last New Year, didn't survive to see this one."

 

http://www.haaretz.com/hasen/spages/907708.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Særlig i arabiske land og blant arabiske folkegrupper ja, finner du det da ikke litt besynderlig å legge en jødisk stat mitt oppi denne suppa ?

Hvilke andre alternativer hadde de?

 

Jeg nevnte at de siste sju årene har forholdet vært fire til en.

Dette har jeg allerede svart på, og forklart at palestinerne blant annet tar med seg barna sine når de skal ut og angripe israelske styrker. Er det uredelighet eller dårlig hukommelse som gjør at du tar det opp igjen?

Lenke til kommentar
Jeg nevnte at de siste sju årene har forholdet vært fire til en.

Dette har jeg allerede svart på, og forklart at palestinerne blant annet tar med seg barna sine når de skal ut og angripe israelske styrker. Er det uredelighet eller dårlig hukommelse som gjør at du tar det opp igjen?

 

Ingen av delene.

 

---------

Edit : Ser at Dotten vil diskutere S.U.-demonstrasjonen på denne tråden, så jeg tar med dette temaet over på den andre Israel-tråden.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Det finnes vel 50 andre tråder der ute til å diskutere Israel/Palestina-konflikten. Hvorfor kapre denne til slik snakk? Kan man vennligst bite det i seg og gå tilbake til å diskutere denne konkrete hendelsen? :)

Jepp....

 

Sosialistene har en vrangforestilling av Israel-Palestina konflikten.

Deres, "de sterkeste må vike" tankegangen, har ingen rot i virkeligheten.

 

Spesielt nå de ønsker "en debatt"! (viser til svarene fra db.no) :wallbash:

 

Hamas sier, har sagt, og skrevet ned, at: (Doctrin of HAMAS)

1.De vil ikke stoppe terroren, FØR, Israel er utryddet.

2.De vil ikke stoppe Terroren, FØR, hver eneste jøder er bortevekk fra "Palestina"

3."Cease fire" er alltid en midlertidig forhandling, som ALDRI vil har en subjektivt betydning.

 

Hvordan kan SU anklage ISRAEL for å være defensivt, nå det er enten dette, eller utryddelse?

Hvor er baktanken? Hvor er logikken?

Har Sosse-sosialistene en logikk i det hele tatt?

 

Hvorfor må Israel, være så forbaskete Humanitært, Humanrett, krigsrett osv. Nå Hamas fyre raketter "daglig" mot Sderot?

Hvorfor må Israel, åpner grensene sine, nå hvergang de gjorde dette, førte til selvmordsbombing?

Hvorfor må Israel, være det landet som må vike, nå det er PALESTINERE som angrep først? (siden 1948)

 

Nei, dette kan ikke og vil ikke, sosialistene svare på.

Jeg kunne ikke brydd meg mer, om hva Sosialist-tullingene stå for.

Men nå Norge og meg, blir servert med løgn og propaganda? JA! Da angår det meg og!

 

Forresten, ble hun virkelig beskutt?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vi har vel kun SU sine påstander å lene oss til. Har ikke lest noe mer om saken, men så frekventerer jeg sjelden VG og Dagbladets sider. Media er muligens ikke interessert i å undersøke saken selv? Noe som i så fall er trist og på grensen til dårlig presseskikk når de kun presenterer saken fra en part.

Lenke til kommentar
Vi har vel kun SU sine påstander å lene oss til. Har ikke lest noe mer om saken, men så frekventerer jeg sjelden VG og Dagbladets sider. Media er muligens ikke interessert i å undersøke saken selv? Noe som i så fall er trist og på grensen til dårlig presseskikk når de kun presenterer saken fra en part.

Nå viser videoen klart og tydelig at israelske soldater står og prater med demonstrantene i det videoen viser at de liksom skal ha blitt skutt på. Så de skjøt altså på sine egne?

Lenke til kommentar
Nå viser videoen klart og tydelig at israelske soldater står og prater med demonstrantene i det videoen viser at de liksom skal ha blitt skutt på. Så de skjøt altså på sine egne?

 

Ikke nødvendigvis, men det strider imot SU-lederens utsagn om at Israelske soldater plutselig møtte opp og skjøt på demonstrantene. For meg ser det ut som om soldatene først hadde en dialog med demonstrantene, før de brukte tåregass. Og jeg tror de må ha hatt en grunn for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...