Gå til innhold

Verdt å kjøpe Xbox 360?


Mortis747

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er verdt og kjøpe Xbox 360 når jeg har Nintendo Wii & Playstation 3 (60GB) fra før? :)

Den har jo sunket i pris og spillene er gode, men er det gode nok grunner til og betale 2000-2200,- for den, å i tilfelle finnes det flere gode grunner til å skaffe seg Xbox 360 når jeg har de 2 andre ''Neste-Generasjons'' konsollene? :)

 

- Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner du spillene (både de som er ute å kommende) spennende så er det totalt verdt det=)

Okei, har sett at folk sier den bråker skikkelig kraftig i forskjell til PS3 og Wii? Er dette sant?

 

Ja, den bråker mer enn de. Plager ikke meg, og alt er relativt, hva som blir betegnet som høyt lydnivå ligger i øret som hører.

Dessuten så bråkte de tidlige modellene mer enn de nye som er kommet.

 

Synes virkelig ikke lydnivået kan være en faktor for ikke å skaffe seg en X360, ønsker virkelig folk å droppe alle de geniale spillene som er eksklusiv til 360 bare pga at de kan høre DVD drevet?

Lenke til kommentar

Ikkje la støyen fra DVD-drevet stoppe deg i fra å kjøpe Xbox 360, da går du glipp av mange gode titler som allerede er ut og som kommer. Eg har alle 3 konsollene denne generasjonen, og Xbox 360 er det hittel klart beste kjøpet av de tre da den har hatt flest intressante spill tigjengelig heile veiene. Dette er jo selvfølgelig smak og behag.

 

Ja kvaliteten på boksen er klart den dårligste, men det har ikkje stoppet meg det fnugg i å nyte den fullt ut. Alle bokser på markedet i dag støyer bortimot like mye under spiling tror eg. Viftesuses i de forskjellige boksene varierer noe, ihvertfall etter min erfaring.

 

Eg syns du burde kjøpe konsollen eg dersom du meiner det at den gir deg tilgang på feire gode spill i dag og i fremtiden :)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt en Xbox 360 elite og har tidligere bare hatt en Nintendo Wii. Wii er så og si lydløs når dvd-drevet ikke er igang, når dvd-drevet på nintendoen surrer og går så bråker den omtrent like mye som Xbox 360 når den dvd-drevet der ikke er i gang. Og når dvd-drevet på xboxen er igang, da er det storm. Den bråker noe sinnsykt, spesielt sammenlignet med Wii og PS3 (som jeg hadde til test for en hardware.no artikkel).

 

Men jeg synes spillene og mulighetene med boksen gjør opp for dette, men PS3 er uten tvil mye bedre bygd, men så mangler du spillene da :(

 

Det andre negative med Xbox 360 er at du må betale for å spille online :S men det er en annen debatt ;)

Lenke til kommentar

Har god erfaring med Xbox 360 kan jeg si, har en Wii fra før av. Støyen er ikke så ille som det blir overdrevet med på nettet. Sant, i forhold til Wii støyer X360 noe sinnsvakt men i forhold til Wii støyer dimmeren på veggen mer.

 

Legger ikke mye merke til støyen når jeg spiller eller ser på film på den. Det fordi jeg har litt lyd på når jeg har den i gang, noe jeg har på alle konsoller jeg spiller. Synes lyd er en viktig del av spillet så jeg setter anlegget så høyt som mulig uten at det plager ander. Resultatet er intet problem med støy.

 

Spillmessig har X360 et godt utvalg for min spillesmak. Er storfornøyd med spill som Bioshock, Gears of War, Forza 2 og Crackdown. Har en del timer morro med den.

 

Om du ser at det er en del spill på X360 som appelerer til deg så er det ikke noe problem å investere i den til tross for at du har PS3 og Wii fra før av. Om du har alle 3 går du ikke glipp av noen spill du har lyst på og du står fritt til å velge å vrake alt ettersom det passer deg.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på om det er verdt og kjøpe Xbox 360 når jeg har Nintendo Wii & Playstation 3 (60GB) fra før? :)

Den har jo sunket i pris og spillene er gode, men er det gode nok grunner til og betale 2000-2200,- for den, å i tilfelle finnes det flere gode grunner til å skaffe seg Xbox 360 når jeg har de 2 andre ''Neste-Generasjons'' konsollene? :)

 

- Morten

 

Hvis du plukker opp en Elite 360, så skal vel ikke støyen være et like stort problem som før? Er ikke sikker. Kommer egentlig helt an på hvilke spill du liker. Ta en titt på hvilke spill som er eksklusive for henholdsvis PS3 og Xbox360 (da det er disse to som er mest sammenlignbare), og bestem deg ut ifra det. Dersom ikke PS3 snart får opp farta ang. spillutvalg og kvalitet på PSN kontra XBLive, så er det kanskje verdt det uansett. X360 og PS3 er jo ganske like, men lommeboka bestemmer....

Lenke til kommentar
Den støyer som eit sant helvete, men spel som Bioshock og Mass Effect veier opp for det.

 

Da vil jeg fått sjekket min X360 om den støyet så mye for slik skal det ikke være. Min støyer litt ja men det er langt fra så mye som mange sier.

 

Enten har du en unormal støyete X360 eller så har jeg en unormal stille X360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...