Gå til innhold

Time hyller Master Chief (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett mye skjevstystre lister, men Time vinner årets skjeveste liste. Begrunnelsen for årets spill var:

 

"– Halo 3 er den perfekte kampsimulatoren for hardbarka gamere. I et av de beste årene spillverdenen har sett, er Halo 3 det beste spillet av dem alle,"

 

1. Når ble Halo 3 en kampsimulator? Jeg ser ikke at man har plasmarifler, invaderende aliense, supermenn i grønne drakter og jeg ser i alle fall ikke romskip. Så hvorfor i H har dette blitt kåret som den perfekte kampsimulatoren? Noen har drukket sterke saker på Time, meget sterke saker. Tror jeg skal ringe dem og høre hva det er de har drukket for jeg vil gjerne ha med meg noe slikt på julebordet.

 

Ja Halo 3 er sikkert et fenomenalt spill for de som liker serien, men jeg har nå forsøkt det og finner det mer som et typisk skytespill med enda mer typisk historie. Der vil jeg heller si at Bioshock er mye bedre på å formidle en god historie og et enda bedre gameplay.

 

Og så igjen ser man en samleboks få andreplassen. Hva er det for noe forbandet svada de har begynt med, Orange Box består av 3 nye spill ja men den består og av 2 gamle. Hvorfor ikke da gi den prisen som beste samlepakke og ikke andreplass for årets spill. Jeg mener det er totalt feil å gi en samleboks en slik plassering, da må man heller splitte ut innholdet og bedømme en og en og plassere etter det.

 

Nei regner med at årets spilllister blir totalt småherpa og full av dårlige begrunnelser. Det er uten tvil vanskelig å sette opp en slik liste, spesielt med tanke på alle godsakene vi har fådt i det siste, men man må da kunne begrunne det på en bedre måte enn det Time har gjort. Halo 3 som kampsimulator? Jaja.

Lenke til kommentar

Samme problem som med alle andre lister, det går på smak. Og xbox fans er igang med å forsvare master chief og sony fanboys er igang med å forsvare hvorfor ett spill på deres konsoll ikke vant.

 

Kan ikke folk bare ikke bry seg om hva en person som jobber i en avis mener om spill? Det er deres mening, er verd like mye som deres mening og det at spillet kommer på listen hos Times forandrer ikke om spillene er dårligere eller bedre enn de var før listen kom opp.

 

PS: halo 3 kamp simulator? er det ikke litt tidlig å begynne å trene soldater til å bekjempe romvesen?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Har wii, 360 og ps 3 og må seie at eg ikkje er spesielt fanboy av ein av maskinene. Liker alle maskinine like godt. Og på mi topp ti liste så hadde halo 3 i alle fall komt under 5 plassen, pga det er en del andre spill som er komt ut i år som er betre.

 

Jikla's topp 10:

 

Super mario galaxy

Bioshock

Mass effect

COD 4

uncharted

assassin's creed

Metroid prime 3

Halo 3

Guitar Hero 3

Crysis

 

:s

Lenke til kommentar
Halo 3 er langt ifra en kampsimulator.

I så fall ber eg deg definere ordet "kampsimulator".

 

En simulator som simulerer kamp? Ordet "simulator" blir nok definert like subjektivt som man definerer "beste spill".

 

Uansett så er dette en tåplig liste. Har ikke en gang spilt Halo 3, men jeg vet jo i bunn og grunn hva det handler om. Og online multiplayer med en jævla joystick? Hohoho

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Synes fps-spill ofte er altfor sterkt representert på slike lister. Halo 3 er middelmådigheten selv. Bioshock var spennende en stund, men selve spillet er jo repetivt, standard og kjedelig. Call of duty 4 glimtet tidvis med geniale oppdrag, men er for kort og for scripted til å virkelig bli bra. Multiplayer i cod4 og halo3 imponerer heller ikke - grenadespam og løpe rundt som hodeløse kyllinger har vi sett før..

 

Kan folk få inn i hodet sitt at f.eks halo 3 ikke er et middelmådig spill?

Det er den beste multiplayeren jeg har spilt noen gang.

Det er sykt masse gøy man kan finne på der.

Et spill kan ikke dømmes etter kun SP.

 

Halo 3 er ikke grenadespam heller, kanskje på de trangeste mapsene.

Der trengs det hvertfall skills for å få til å treffe noen somregel.

Lenke til kommentar

"Og online multiplayer med en jævla joystick? Hohoho"

Haha fantastisk. Gidder bare ikke starte en nye pc mot konsoll diskusjon så jeg skal la det ligge.

 

 

Uansett: ja jeg synes lista er feil synes jeg også. Jeg er en halo fan selv, som har en tegneserie av det og greier, men halo 3 var det svakeste spillet i hele serien synes jeg. Har kanskje sett over det som var ille i det nyeste spillet siden jeg synes at eneren var så fantastisk, og toeren hadde genial multiplayer. Gameplayet i halo skiller seg også ut fra alle andre spill på markedet, og har mye "gjemt" dybde. Folk tror at det er et spill som ikke er noe særlig skillbasert, men der tar de så jævlig feil. Og så tar jo ikke folk med forge og theater selvfølgelig da.

Jeg synes ikke at halo 3 var dårlig, men det var overhypet ja, spesielt på singelplayerdelen. Mario galaxy virker for eksempel mye bedre etter min mening.

 

Nå er det sånn at å lage en liste uansett blir teit, siden man ikke får vite hvor mye "dommerene" legger vekt på å se hvor "bra" spillet var laget, istedenfor hvor gøy de hadde det. Altså f. eks. så synes jeg at bioshock var veldig bra laget spesielt på historien, men likevel så kjedet jeg meg mindre når jeg spilte gjennom halo 3 for eksempel. Man kan jo ikke sette platformspill og skytespill mot hverandre og sammenligne hva som er best.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Kan folk få inn i hodet sitt at f.eks halo 3 ikke er et middelmådig spill?

Det er den beste multiplayeren jeg har spilt noen gang.

Det er sykt masse gøy man kan finne på der.

Et spill kan ikke dømmes etter kun SP.

 

Halo 3 er ikke grenadespam heller, kanskje på de trangeste mapsene.

Der trengs det hvertfall skills for å få til å treffe noen somregel.

Det er vel opp til hver enkelt å vurdere Halo 3 som et middelmådig spill, og det var overraskende mange som syntes akkurat det i denne tråden.

Personlig syns jeg ikke det fortjener prisen for "årets spill", men det er min mening.

Lenke til kommentar
Ein skulle kanskje trudd det toeblast. Men i og med at Halo 3 visstnok ikkje er ein kampsimulator så er visst det feil. :)

 

Vet ikke hva du legger opp til her, men en simulasjon er utrykk som brukes om en gjenstand, eller produkt - som sikter på å gi oss en så virkelighetsnær opplevelse som mulig, av en eller annen "real life" akivitet.. Være det seg spill eller roterende blikkboks. (ehem) Dette er selvsagt min egen definisjon, men tror mange vil være enige.

 

Og hva går Halo 3 ut på? Jo, du løper rundt med alskens totalt urealistiske laservåpen og sverd, og skyter på små aliens i alle regnbuens farger. En kamp-simulator skal,ideelt sett, være så realistisk at den faktisk kan brukes som militæropplæring. Om et sånt spill finnes vet jeg ikke, men Halo 3 kommer ikke i nærheten engang.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Det er da vel fullt mulig å simulere en hypotetisk romkamp også?

 

Hehe, tenkte noen kanskje kom til å si det. Men simulasjoner vel oftest av ting som har skjedd, kan skje i dag. Vet ikke om det trenge å være det..

 

For det er jo ingen som vet hvordan romkamp blir i fremtiden, og det blir vel derfor umulig å lage en simulasjon av slike situasjoner. Bare jeg som tenker slik?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...