Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
piratbukta er en dårlig plass å se etter vintage-spill. Ingen som har laget torrents av hundgamle diskettspill.

Da må du innom abandonware-sider i såfall. Og dem er det plenty av.

Man finner det meste via torrent også, men man må gjerne fiske litt lenger ut på havet enn bare i piratbukta for å finne det man leter etter.
Lenke til kommentar
piratbukta er en dårlig plass å se etter vintage-spill. Ingen som har laget torrents av hundgamle diskettspill.

Da må du innom abandonware-sider i såfall. Og dem er det plenty av.

Man finner det meste via torrent også, men man må gjerne fiske litt lenger ut på havet enn bare i piratbukta for å finne det man leter etter.

 

http://web2.server7.devteam.dk/pacman/pacman.html?LANG=en

 

dette er kongespillet over alle spill.... hvem snakket om at dataspill påhvirket en?

Jeg vet jeg har ett spøkelse i gangen og ett eple i kjølen.. straks tilbake

Lenke til kommentar

Det er litt artig å se hva som rører seg i de mer lysskye delene av nettet. F.eks finnes det en privat torrentside som jobber med å samle sammen samtlige spill for alle kjente konsoller og tilgjengeliggjøre dem via torrent. Gamle konsoller frem til N64 er foreløpig temmelig komplette, men til opplysning er størrelsen for eksempelvis PSX og PS2 kolleksjonene flere hundre GB. Estimatet for PS2-kolleksjonen når den er komplett med samtlige spill fra A-Z er på flere TB. Selvsagt skal alt sorteres, katalogiseres og pakkes korrekt og systematisk med cover og hele pakken så det tar sin tid selv med flere titalls (hundretalls?) personer bak prosjektene. De jobber forøvrig med å samle >alle< spill for PC-plattformen også, så langt er problemet å få til en helt komplett liste.. Nevnte jeg at de har alt for mye fritid?

Lenke til kommentar
Det er litt artig å se hva som rører seg i de mer lysskye delene av nettet. F.eks finnes det en privat torrentside som jobber med å samle sammen samtlige spill for alle kjente konsoller og tilgjengeliggjøre dem via torrent. Gamle konsoller frem til N64 er foreløpig temmelig komplette, men til opplysning er størrelsen for eksempelvis PSX og PS2 kolleksjonene flere hundre GB. Estimatet for PS2-kolleksjonen når den er komplett med samtlige spill fra A-Z er på flere TB. Selvsagt skal alt sorteres, katalogiseres og pakkes korrekt og systematisk med cover og hele pakken så det tar sin tid selv med flere titalls (hundretalls?) personer bak prosjektene. De jobber forøvrig med å samle >alle< spill for PC-plattformen også, så langt er problemet å få til en helt komplett liste.. Nevnte jeg at de har alt for mye fritid?

 

Jeg har nå ca 2 tb hdd kapasitet. og har ikke nok plass til en torrent med rarformat til å pakke ut engang...

Lenke til kommentar

DOSbox er kongeprogram, i tillegg til SCUMMVM, som lar deg kjøre så godt som alle Lucasarts-adventure og Sierra-spillene uten problemer. Problemet ligger i å finne Monkey island og slikt, for Lucasarts er beinharde på abandonware-sider og truer med søksmål *sånn*, så de fleste aw-sitene har ingen lucasarts-spill liggende til nedlasting, bare linker til steder du kan kjøpe dem lovlig.

 

Greit nok å drive en side med gratis nedlasting av spill, men jeg hadde faen ikke gidda å bli saksøkt i hue og rævva bare for å tilfredsstille nedlastingsbehovet til andre enn meg selv. Så jeg skjønner godt at de fjerner spillene fra de som ikke tillater det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har som en slags tradisjon å spille gjennom Monkey Island 1 og 2 med ScummVM hvertfall en gang i året. Må gå såpass lang tid at jeg ikke husker absolutt alle vitsene. MI3 har jeg også til ScummVM, men aldri fullført.

 

MI4 kjøpte jeg, og fullførte, det er faktisk genialt morsomt og har veldig mange sleivspark og referanser til tidligere i serien. Gfx funker helt greit selv om den er 3D.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...