Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

A-jay: Det som er byer idag har vært bebodd i hundrevis og noen tusenvis av år. Å få noen til å flytte til en helt ny by uten videre er ikke noen lett oppgave.

I Brazil tror jeg det var så bygde de noe som skulle bli en storby men den endte opp som en spøkelsesby. Det er lettere å bare bygge nytt storting osv i de byene som eksisterer idag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Jeg savner css-programet vi brukte i fjor. Nå må vi sitte å skrive css-kodene selv, i fjor hadde vi er program der vi bare trykket på fargene så kom det automatisk koder av seg selv. (vanskelig å forklare) Jaja, jeg lærer vel mer av det. Men det er jævlig irriterende når man sitter og lurer på hva faen man har gjort feil etter å ha prøvd ørten forskjellige farger og bakgrunnen ikke vil skifte farge, så viser det seg at man har glemt en bindestrekt i "background-color". :wallbash:

Skrevet

Jeg synes Oslo kan få være hovedstad så lenge de gidder, de fleste på verdensbasis som interesserer seg for utlandet som mer enn noe man kan skryte av at man har vært det vet at Bergen, Trondheim og.. Er det Ålesund eller Molde? Pluss langt nord i landet er xk ganger bedre enn hovedstaden vår. Eneste som irriterer vettet av meg med at Oslo er hovedstaden er at vi må ta mye penger fra kommunalt budsjett for.. tja... alt? og Oslo (akershus?) får det dekket.

Skrevet
I Brazil tror jeg det var så bygde de noe som skulle bli en storby men den endte opp som en spøkelsesby. Det er lettere å bare bygge nytt storting osv i de byene som eksisterer idag.

Cidade de deus?

Vil ikke kalle det en spøkelsesby, mer et narko/forbryter-rede.

Skrevet (endret)

Neh. Oslo bør ikke få være hovedstad mere.. Hmm kanskje man skulle gjort slik som A-Jay sa, bygg en ny by fra grunnen av og kall den Kristiania! :p

Skjønner egentlig ikke hvorfor de byttet fra Kristiania (som er et veldig pent bynavn) til Oslo (som egentlig er forferdelig).

Snurreleif: Nei tror ikke det var den byen. Den var ihvertfall bygget slik at den skulle se veldig ordentlig ut, men så viste det seg at nesten ingen fant hjem fordi alt så likt ut! :p Litt sånn som en Amerikansk forstad. Leste om det i Vi menn en gang.

Endret av Ferchie
Skrevet
Snurreleif: Nei tror ikke det var den byen. Den var ihvertfall bygget slik at den skulle se veldig ordentlig ut, men så viste det seg at nesten ingen fant hjem fordi alt så likt ut! :p Litt sånn som en Amerikansk forstad. Leste om det i Vi menn en gang.

Høh...

Da så (skjer med at VI Menn har mer interresant og nyttefull lesning enn VG/Dagbladet og andre ymse aviser?)

Og Dj_Dark, det skjer fordi det snart bør bli en revolusjon, siden Oslo er et sort lite høl som kun er egnet for utslitt by-arkitektur og byggeprosjekter.

Skrevet

Hmm, hva med å bygge hovedstaden som en satelitt-by til Trondheim? Da får man god plass pluss at man kan trekke veksler på bebyggelsen i Trondheim.

Skrevet (endret)
Skjer med Oslo-mobbing a?

Mobbing og fakta er to vidt forskjellige ting. Oslo er kvisa i Norge. :p

Snurreleif: Vet, Vi Menn har mye bra stoff. Det hender faktisk også at FHM har noe som er intressant og ikke bare morsomt/useriøst.

Endret av Ferchie
Skrevet

Hvorfor flytte den fra en stygg plass til en annen?

Pluss, både Bærum og Asker faller inn under Akershus, og dermed er det absolutt ingen nytte i å flytte den dit.

Skrevet
Perfekt! Grafikkortet døde nå som det er fest og jeg trenger musikk fra PCen. Eksterndisken er jo formatert i NTFS, så stress å få tilgang til den fra OpenSolaris, ikke har jeg optisk ut på OpenSolaris-boksen heller. Jaja, CD og PS3 here we come!

Det jeg ikke skjønner er at du sitter på forumet når det er fest.

Inlegget ble skrevet ca. 30 min før de første gjestene kom. Grenser for hvor mye tid jeg gidder stå på badet også ...

Skrevet (endret)
Jeg er glad at de byttet fra Kristiania, da det navnet tydelig henspeiler en kobling til kristendom. Å bli kvitt et slikt stempel er første steg mot et rasjonelt samfunn.

Har aldri gitt meg assisiasjoner til kristendom. Tenker heller på Christian Kvart, en tidligere konge. Han grunnlag også Kristiansand og Kongsberg.

Endret av A-Jay
Skrevet
Da så (skjer med at VI Menn har mer interresant og nyttefull lesning enn VG/Dagbladet og andre ymse aviser?)

Innimellom de halvnakne damene som figurerer på 4-5 sider i ViMenn så er det faktisk et blad som er fullstappet med nyttig og interessant lesning.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...