Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Du har rett. Jeg skjønner ikke hvordan verden fungerer når kriminelle får sone "straffen" sin på enecelle med rene sengeklær, får eskorte til kiosken for å kjøpe lørdagsgodt, utdanning i fengselet, dusje hver dag, ute av cella hele dagen, dagpenger og tv uten nrklisens.

 

Jeg er sikkert bare ikke like moden som deg Winza.

Eller så har du bare ikke opplevd grov vold, voldtekt eller barnedrap i nabolaget ditt.

Nabodama som kvalte en seks år gammel nabogutt når jeg var liten slapp ut av fengsel for ikke så lenge siden, og det første hun gjorde var å ringe to ganger på en dag til mora til guttungen.

 

Den rehabiliteringen den funker ikke Winza. Snart får hun tak i en ny seksåring som gleder seg til å begynne på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med fengsel er ikke straff, men rehabilitering. Vi skal gjøre de klare til et liv utenfor murene igjen.

 

Et fengsel er der for å gjøre samfunnet utenfor tryggere.

 

Vi kan ikke slippe løs folk som har sittet på enecelle i 20 år og blitt bitre og hatske. En fange som har dratt på seg et par psykiske lidelser pga isolasjonen. Jeg vil heller ha en eks-fange som stod opp tidlig hver morgen og dro på jobben på verkstedet inne i fengselet. Fengselet skal simulere det virkelige liv. Det er trening.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tortur skader nemlig den som utfører det også. (psykisk)

Det å drepe noen skader også den som utfører det.

Jeg er helt sikker på at det er en gjeng fedre som gjerne hadde tatt den skaden, for å kunne knuse skallen til Breivik :]

 

Ciklide: NP. Jeg kan alt om å stikke harde, kjempetynne gjenstander inn i hull, for å få ting til å åpne seg. E HE HE.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du har rett. Jeg skjønner ikke hvordan verden fungerer når kriminelle får sone "straffen" sin på enecelle med rene sengeklær, får eskorte til kiosken for å kjøpe lørdagsgodt, utdanning i fengselet, dusje hver dag, ute av cella hele dagen, dagpenger og tv uten nrklisens.

 

Jeg er sikkert bare ikke like moden som deg Winza.

Eller så har du bare ikke opplevd grov vold, voldtekt eller barnedrap i nabolaget ditt.

Nabodama som kvalte en seks år gammel nabogutt når jeg var liten slapp ut av fengsel for ikke så lenge siden, og det første hun gjorde var å ringe to ganger på en dag til mora til guttungen.

 

Den rehabiliteringen den funker ikke Winza. Snart får hun tak i en ny seksåring som gleder seg til å begynne på skolen.

Det er ingen konkurranse om hvem som er mest moden og ikke, jeg har bare en mening som andre er uenig i, det er helt fint for meg ;)

 

Tider har forandret seg, før kunne man ikke rehablitere folk men slikt har man blitt bedre på, nå har man dyktige psykologer og forskere som kan få vett igjen i syke folk

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at det er en gjeng fedre som gjerne hadde tatt den skaden, for å kunne knuse skallen til Breivik :]

 

 

Ingen oppnår noe ved at Breivik tar kvelden på den måten, annet enn at skattepengene våres går til bedre formål.

 

Men, det er en større straff for Breivik, og det er det han absolutt fortjener, ved å sitte inne resten av livet sitt, glemt av samfunnet.

 

Er det ikke det vi i grunn vil, alle sammen, at han skal lide?

 

Han har tidligere uttalt til media at han oppfatter det som tortur å sitte inne på Ila, så det er bare til det beste at han råtner der inne enn å bli om mange år en fri mann, og dermed fritt vilt hvor han så "slipper unna".

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan verden fungerer når kriminelle får sone "straffen" sin på enecelle med rene sengeklær, får eskorte til kiosken for å kjøpe lørdagsgodt, utdanning i fengselet, dusje hver dag, ute av cella hele dagen, dagpenger og tv uten nrklisens.

 

Du fikk vel ikke fullt så god oppvartning når du var på Ahus, nei?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg er helt sikker på at det er en gjeng fedre som gjerne hadde tatt den skaden, for å kunne knuse skallen til Breivik :]

 

 

Ingen oppnår noe ved at Breivik tar kvelden på den måten, annet enn at skattepengene våres går til bedre formål.

 

Men, det er en større straff for Breivik, og det er det han absolutt fortjener, ved å sitte inne resten av livet sitt, glemt av samfunnet.

 

Er det ikke det vi i grunn vil, alle sammen, at han skal lide?

 

Han har tidligere uttalt til media at han oppfatter det som tortur å sitte inne på Ila, så det er bare til det beste at han råtner der inne enn å bli om mange år en fri mann, og dermed fritt vilt hvor han så "slipper unna".

 

Han lider nå

 

Ullebingo, driver du å blar igjennom alle innleggene mine nå, bare fordi du er forbanna over det jeg skrev til deg i tråden din om at eksen har ny dame?

 

Jaja. All oppmerksomhet er vel god oppmerksomhet.

Hvilken tråd?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Tortur skader nemlig den som utfører det også. (psykisk)

Det å drepe noen skader også den som utfører det.

Jeg er helt sikker på at det er en gjeng fedre som gjerne hadde tatt den skaden, for å kunne knuse skallen til Breivik :]

 

 

 

Dem som gjør det har ikke selvkontroll

Lenke til kommentar

og det første hun gjorde var å ringe to ganger på en dag til mora til guttungen.

Og det kunne hun gjort selv om hun satt i rullestol.

 

Eller så har du bare ikke opplevd grov vold ...

Tenk om en uskyldig dømt blir kvestet og satt i rullestol. Det hadde også vært grov vold.

 

Som barn fikk jeg en nabo (et par år yngre enn meg) som hadde drept en enda yngre unge. Det var visstnok et uhell. Men noe brutal må man jo være for å ta livet av noen. Så jeg har omgåttes (sp?) og lekt med en drapsmann. Vi hoppet på trampoline sammen og spilte på samme fotballag. Han var en grei gutt, ikke aggressiv eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...