Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvordan fagprøver er jeg. Trodde det var snakk om en dag hvor man drasser rundt på en sensor og løser fagrelaterte oppgaver.

 

Såvidt jeg vet er det slik at man får prøven på mandag, jobber med den til fredag i 12:00 tiden, så viser man den frem til sensor. Litt annerledes for meg da jeg startet med den nå på fredag i stedet for mandag.

 

Er ikke bare dokumentasjon da, skal sette opp server, klienter, printer, nettverk osv fysisk. Men det er jo den artige delen. :p

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar

Joda, andre fag aner jeg ikke hvordan de gjør det.

 

Det jeg mente var egentlig at det ikke er alle fag man planlegger det man skal gjøre. Man bare gjør det. Tunge kjøretøy, f.eks. Jeg er ikke helt sikker, men jeg ser ikke helt hva man skal gjøre i 5 dager for å forberede seg til det. Regne ut vekt og lastestropper? :p

Lenke til kommentar

Selv om man bare er 21?, hvordan er lønnen?

 

Det kommer nok veldig an på hva du skal gjøre. Skiftarbeid på anlegg er f.eks. veldig mye bedre betalt enn offentlig kjøring slik jeg driver med (ligninga mi sa at jeg tjente rett under 400k i 2012 - vanlig 7-15-jobb med lokal kjøring). Går ut i fra at langkjøring og er forholdsvis bra betalt i forhold til meg i årslønn, men så går det jo ut over fritida å drive å kjøre rundt overalt hele tida. :p

Lenke til kommentar

Greit å lese at man har noe og falle tilbake på etter førstegangstjenesten. Langtransport virker ganske interessant men blir vel fort vanskelig å få trent eller spist ordentlig om man stort sett sitter i en trailer 5-6 dager i uka. :p

 

Du har kjøre og hviletid du må forholde deg til da. Så om du klarer deg med det naturen har å by på av treningsmuligheter og evt medbrakte manualer... Jeg har også alltid hatt lyst å prøve langtransport, men jeg tror egentlig jeg hadde gått litt lei. Veldig greit å være ferdig til 3 liksom.

Lenke til kommentar

Etter en slitsom tur med trailer'n kan du spille litt euro truck simulator, så får du i både pose og sekk :p

 

Tipper bilene i ETS bruker blinklys og ellers følger trafikkreglene. Så det går ikke an å spille det når man kjører trailer selv. Da begynner man bare å bli for godt vant og følger ikke med IRL.

Lenke til kommentar

Tipper bilene i ETS bruker blinklys og ellers følger trafikkreglene. Så det går ikke an å spille det når man kjører trailer selv. Da begynner man bare å bli for godt vant og følger ikke med IRL.

Det kan godt være mulig. Da jeg ikke har mulighet til å kjøre trailer til vanlig, må jeg bruke en simulator til det. Har prøvd å kjøre trailer en gang faktisk.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...