Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Fritt som i free licence, ikke valgfritt. :> Hvorfor får ikke du velge OS til din maskin?

Det skjønte jeg faktisk, jeg kommenterte på at jeg ikke får velge. Og jeg får ikke velge for de jeg er bumpet ned på vgs, og dermed må jeg enten stille min orginale maskin til rådighet og få windows på den, eller leie av skolen og ha windows på den.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nazifolkene på skolen setter kjipe krav til din maskin? Jeg hadde heller leid, tbh.

 

Jeg sa fuck convention og installert linux på min uavhengig. Det var svært lite jeg faktisk bruke til den på skolen, utover som skrivemaskin.

 

Vida: Jada, om man sitter med piercing over øyet i en sliten, pimpet 240.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Lars: Du vet at VLC utelukkende bruker sine egne codecs, sant?

Ja, og de suger i noen tilfeller hestepærer. Til HD-video foretrekker jeg Media Player Classic og K-lite. Merker faktisk at maskina jober mindre og ikke blir like varm da. VLC takler alt/det meste, men er ikke alltid like effektiv. Selv om man har fått slått på GPU-aksellerering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg synes mange av de såkalte ''forbedringene'' til Facebook er mislikt av 90 % av brukerne.

Jeg legger ikke merke til forbedringene, fordi jeg bruker Facebook så lite. Logger inn, sjekker, logger ut.

 

For eksempel den nye bildevisningen. Ikke fortell meg at du aldri ser på bilder på FB.

 

Hvorfor venter alle på Alice, egentlig? Hvorfor ikke "waits for Vida" i stedet? Jeg er verdt å vente på.

 

Hedrer tidligere administrator tom waits for alice.

Lenke til kommentar

Så nazifolkene på skolen setter kjipe krav til din maskin? Jeg hadde heller leid, tbh.

 

Jeg sa fuck convention og installert linux på min uavhengig. Det var svært lite jeg faktisk bruke til den på skolen, utover som skrivemaskin.

De tilbyr meg å leie, og om jeg ikke gjør det, så må jeg fremvise en privat maskin med blant annet windows. Så jeg leide. OSet var ikke avgjørende, tho.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

For eksempel den nye bildevisningen. Ikke fortell meg at du aldri ser på bilder på FB.

Hva er galt med bildevisningen? Jeg trykker på et bilde, og det kommer i stor format. Jeg trykker utenfor, og det lukker seg. Intuitivt.

 

Den forrige bildevisningen var tusen ganger bedre. Greier ikke å forklare det, den bare var det.

Lenke til kommentar

Den forrige bildevisningen var tusen ganger bedre. Greier ikke å forklare det, den bare var det.

Mulig, jeg skal tro på deg. Men jeg bruker Facebook så lite at jeg ikke kjenner igjen funksjonene. Når jeg da endelig gjør et dypdykk i Facebook og de har endret noe, så er det "nytt" for meg uansett.

 

Slimda: Det kommer helt an på hva jobben er.

Det var da snakk om skolearbeid på en videregåendeskole her? Videregående har ikke et eneste fag som klarer å gjøre Windows svakere enn andre OS.

Lenke til kommentar

Du klarer å gjøre en like fin jobb i Windows som i et annet OS.

Og jeg kan gjøre en like fin jobb med Ubuntu, og i tillegg kose meg med opplevelsen.

Nei, nå nermer jeg meg ubuntufangirl. Windows er helt greit, ubuntu krever bare så utrolig lite av meg for å gjøre ting. Det bare "OK!" mens windows går "er du heeeeeeeelt sikker? BOMBEsikker? HEEEEEELT bombesikker"?!?"

 

 

Åh, så dette er en leiemaskin?

 

Da hadde jeg ikke brukt så mye krefter på det. Hatt nettleser, LaTeX-distribusjon (om du driver med sånt), tekstprogram og det er omtrent det. Bruker ikke sånne maskiner privat.

 

Slimda: Det kommer helt an på hva jobben er.

Den kommer nok til å bli brukt en del privat faktisk. Gidder ikke skifte PC bare fordi jeg vil ha pause i leksegjøring, liksom.

Lenke til kommentar

Latias waits for Vida? :love:

Det er litt mer Vida waits for Latias akkurat nå, siden du aldri kommer og får kald sjokolade. :ermm:

 

Mulig, jeg skal tro på deg. Men jeg bruker Facebook så lite at jeg ikke kjenner igjen funksjonene. Når jeg da endelig gjør et dypdykk i Facebook og de har endret noe, så er det "nytt" for meg uansett.

Skjønner ikke helt at så mange orker å irritere seg sånn over endringene. De gangene jeg bruker Facebook har jeg et formål med det, og da er det samme faen om bilderuten er hvit eller svart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...