Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Skjønner ikke helt at så mange orker å irritere seg sånn over endringene. De gangene jeg bruker Facebook har jeg et formål med det, og da er det samme faen om bilderuten er hvit eller svart.

 

Selvfølgelig er det irriterende når man bruker en ting jevnt og trutt, og så plutselig kommer det en endring som man misliker.

Lenke til kommentar

Og jeg kan gjøre en like fin jobb med Ubuntu, og i tillegg kose meg med opplevelsen.

Nei, nå nermer jeg meg ubuntufangirl. Windows er helt greit, ubuntu krever bare så utrolig lite av meg for å gjøre ting. Det bare "OK!" mens windows går "er du heeeeeeeelt sikker? BOMBEsikker? HEEEEEELT bombesikker"?!?"

Meh. Windows maser ikke om du stiller det inn korrekt. :p

Skjønner ikke helt at så mange orker å irritere seg sånn over endringene. De gangene jeg bruker Facebook har jeg et formål med det, og da er det samme faen om bilderuten er hvit eller svart.

First World Problems. ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det irriterende når man bruker en ting jevnt og trutt, og så plutselig kommer det en endring som man misliker.

Blir det noe bedre av at vi irriterer oss over det, da?

 

First World Problems. ;)

Ah. Hadde glemt at vi er den bortskjemte generasjonen som ikke har annet å ta oss til enn å sitte foran PC'en og klage over virtuelle problemer. Dette minner meg forresten på at jeg skal legge ned skjermen og få gjort noe produktivt nå. Snakkes, godtfolk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da snakk om skolearbeid på en videregåendeskole her? Videregående har ikke et eneste fag som klarer å gjøre Windows svakere enn andre OS.

Og absolutt ingenting sterkere. Kan derfor bruke tiden sin på å lære seg LaTeX, python og andre fornuftige ting. ;)

LaTeX og Python er ikke i det minste fornuftig, med mindre du har planer om å jobbe med programmering. :p

 

Og nei, Windows trenger ikke nødvendigvis å være sterkere enn de andre alternativene. Men i dette er det det, siden skolen krever det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Blir det noe bedre av at vi irriterer oss over det, da?

 

Nei, men når jeg irriterer meg over noe så kan jeg som regel ikke noe for det.

 

Ah. Hadde glemt at vi er den bortskjemte generasjonen som ikke har annet å ta oss til enn å sitte foran PC'en og klage over virtuelle problemer. Dette minner meg forresten på at jeg skal legge ned skjermen og få gjort noe produktivt nå. Snakkes, godtfolk! :)

 

Ha det fint. :)

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg poenget med en murstein av en laptop som at all times må ha strøm? Kan man ikke like godt skaffe seg stasjonær da?

Det er ikke noe poeng der. Ta det opp med skolen og få noe som fungerer.

Slimda: Jeg tror en og annen matematiker er uenig med deg der.

 

Windows er ingen sterkere plattform i tilfellet heller, men et krav. To nokså forskjellige ting.

Python is a general-purpose, high-level programming language

Matematikere trenger ikke dette. Mulig de trenger det andre greiene, men det kjenner jeg ikke til. Uansett totalt irrelevant for en videregående-elev.

 

Windows stiller sterkere på det grunnlaget at det er det skolen bruker, det er det de kan, og det er det de har basert undervisningen sin rundt.

 

Nei, men når jeg irriterer meg over noe så kan jeg som regel ikke noe for det.

Isteden for å irritere seg, kan du heller nynne på denne

Lenke til kommentar

LaTeX jeg siktet til, ikke python. Python er for alle som noen gang skal jobbe med datamaskiner (ie det å forstå det, ikke nødvendigvis språket i seg selv).

 

LaTeX brukes til typesetting. Office-programmer blir en vits i ettertid.

 

SÆRLIG at det kommer til å være noe undervisning som krever Windows. Med mindre hun skal bruke CAS tviler jeg på at det er noe som KUN Windows kan tilby som de kommer til å benytte. Grunnen er nok heller:

 

#1 - Krav fra fylket.

#2 - En inkompetent IT-avdeling og et nazisystem (fullt av hull)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...