Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bah :(

Tverfaglig-oppgave skal leveres neste tirsdag, prøve i morgen i kommunikasjon og stor praksis rapport skal være ferdig til 2.juni :(

Skrevet

Nei det er det ikke. Fisk er :thumbdown:

Fisk er nom nom nom!

Her er det visst noen som ikke har fulgt med i timen. Taco er nom nom nom, lasagne er nom nom nom.. Fisk er dessverre bare fornuftig.

Skrevet

Elevene gidder å jobbe i dag

:p

Jeg er imponert. Selv om tre personer brukte 40 min på å finne drivere til en wifi usb tingtang

Skrevet

Da ender jeg opp med 4 i Engelsk i år.

Jeg har ikke gjort noe i hele dag, ikke igår heller. Får ta meg sammen i morgen.. :p

Note to self i neste liv: Ikke velg medialinja.

Media er slækkt. Men gøy vis du intereserer deg for det.

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe i hele dag, ikke igår heller. Får ta meg sammen i morgen.. :p

Ja, men når jeg tenker meg om kunne jeg lett heller tatt Dahlske (allmenn) der mesteparten av de jeg kjenner går.. Og jeg kan ikke akkurat si at jeg har lært noe mer innen foto og video av å gå her. Pluss at det er 1 time tur retur til skolen, men bare 20 minutt tur retur til Dalhske. Så for meg er dette en stor fail.

Skrevet

Ja, men når jeg tenker meg om kunne jeg lett heller tatt Dahlske (allmenn) der mesteparten av de jeg kjenner går.. Og jeg kan ikke akkurat si at jeg har lært noe mer innen foto og video av å gå her. Pluss at det er 1 time tur retur til skolen, men bare 20 minutt tur retur til Dalhske. Så for meg er dette en stor fail.

Du har enten hatt relativt rævva lærere i foto og video, eller så har du høy kompetanse fra før av.

Skrevet

Mi erfaring er:

Hva du lærer på skolen betyr fuckall når du skal ut i arbeidslivet. Det viktigste er å vise til er hva du skal ha lært, hva pensum har gått gjennom, hva du interesserer deg for og hvilke ekstrakurs/timer du har hatt. Samt ha lite fravær på skolen (som ikke kan forklares/dokumenteres).

Når du kommer ut i arbeidslivet blir ting nesten garantert gjort annerledes enn hva du har lært på skole. Skolene klarer ikke henge med i utviklingen av ny teknologi og nye arbeidsmetoder. Du kommer til å lære mer de første to månedene enn du gjorde de tre årene på vgs.

Ha det gøy på skole, bli kjent med folk, bli kompis med lærere (de har ofte friends/contacts in high places), dann deg et nettverk og prat/send spørsmål til diverse firma i ditt nærmiljø når du har oppgaver/eksamen. Gjør deg gjenkjennbar slik at når du først skal søke på jobb, ringer det en bjelle når de leser navnet ditt.

• Liker 4
Skrevet

Det er nok sistnevnte. En annen ting verdt å tenke på er at det er mye større fordypning i 2. trinn.. 1. trinn er ganske basic stuff tenker jeg.

Jo, du har vel så og si rett der. Selv om jeg føler at jeg lærte mer første året, men da var jeg jo max noob også da.

Skrevet

Steffen, skal sjekke om jeg har penger til Alan Wake etterpå :)

Det er skummelt. :ermm:

Ugh. Jeg skal være aleine på jobb etterpå. Og stenge aleine for første gang. Gruer meg så maks.

Skrevet

Ja :D

Det er skummelt. :ermm:

Nettop derfor jeg vil ha det!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...